Cambler

Jak pogodzić życie rodzinne i życie zawodowe

Dla wielu z nas, życie wydaje się mieć dwie prędkości: szybkie i szybsze. Presja w pracy następuje potrzeb i wymagań w domu. Jeśli twój typowy dzień wydaje się być zapchana i męczące, jesteś w dobrym towarzystwie.

Czy często czujesz się winny w pracy z powodu nacisków wewnętrznych i winny w domu z powodu presji na pracę? Ostatnie badania z Instytutu Pracy Rodziny i stwierdził, że więcej niż połowa europejskich pracowników czuł "przytłoczeni" przez ich obciążenia w pewnym momencie. Mimo to, jedna trzecia badanych nie zamierza podjąć dni urlopu mieli dostępne.

Bez względu na to, jak energia może być, rozciągając się do granicy codziennie stawia swoje zdrowie i szczęście na ryzyko. Częste stres bierze psychiczne i fizyczne piętno na ciele. Jeśli często zestresowany, może czuć się poirytowany, zmartwiony, przygnębiony i mogą mieć częste bóle głowy, bóle kręgosłupa, lub rozstrój żołądka. Mądry celem jest po prostu robić to, co racjonalnie możliwe. To pomoże Ci dążyć do równowagi między pracą i działalnością domu. Jeśli można również zarządzać czasu dla siebie na co dzień, będziesz na drodze do większego dobrobytu.

Harried i pospieszył

Jeśli masz problemy, aby nadążyć z codziennych potrzeb życiowych, pchanie się trudniejsze zintensyfikuje tylko stres czujesz. Zamiast cofnąć się i dać sobie trochę punktów dla wszystkich, że jesteś realizacji.

"Ty robisz może być już wybitnie dobrą pracę w trudnych warunkach", mówi Kathleen Gerson, dr, socjolog Nowy Jork, który bada związek między pracą i rodziną. Możesz być samotnym rodzicem, 60-godzin w tygodniu zawodowych lub pół para dwóch kariery, ale pewnie czują presję mając zbyt wiele do zrobienia w zbyt krótkim czasie. Mówi dr Gerson: "Odkryliśmy, że ludzie naprawdę czują się bardziej pośpiechu niż kiedykolwiek."

De-stres na sukces

Jak znaleźć równowagę? Zacznij od kontroli, co możesz. Oprzeć się pokusie, aby poradzić sobie ze stresem przez palenie, picie zbyt dużo, jedzenia niezdrowej żywności, dając się ćwiczenia, lub skimping na sen. W dłuższej perspektywie, te "rozwiązania" będzie tylko czujesz się gorzej, co może mieć wpływ na energię i mentalność. Zamiast szukać zdrowych sposobów łagodzenia stresu, takie jak ćwiczenia, medytacji lub po prostu oddychając głęboko przez kilka minut.

Podobnie starają się uniknąć pułapki negatywnego myślenia, mówi Jonathan C. Smith, Ph.D., licencjonowany psycholog kliniczny i stres ekspertem w Chicago. Na przykład, być może twój szef prosi, by pracować do późna, ale masz już plany z rodziną. Twoja pierwsza myśl może być ujemna przesada, takie jak: "To dowodzi, że zawsze mają najgorszy szczęścia" lub "utknąłem i nie mogę nic z tym zrobić." Gdy zauważysz, samemu mając tego rodzaju myśli, licznik im bardziej realistyczne i pozytywne. Na przykład, spróbuj powiedzieć sobie: "To nie jest koniec świata. Jasne, że to frustrujące, i to jest ból w szyi. Ale to nie jest najgorsze, co może się wydarzyć. Mogę sobie z tym poradzić. "

Następnie rozpocząć poszukiwania kreatywnych sposobów rozwiązania dylemat. Może współpracownik może kryć w zamian za jakąś dodatkową pomoc w przyszłym tygodniu. A może wycieczka rodzina może zostać skrócony lub wydłużony. Jeśli nie wiecie, na rozwiązania, Dr Smith zaleca burzy mózgów: "Włącz czop pomysł i niech wszystkie pomysły wylać-dobre, złe i głupie." Zawiesić krytycznego osądu na tym etapie. Po prostu wszystko na papierze. Gdy masz dobrą listę pomysłów, wrócić i ocenić, które z nich są naprawdę pomocne.

Lekcje żonglerki

Oto kilka porad na osiągnięcie lepszych zrównoważonego życia:

  • Tworzyć własne granice. Dzięki technologii, granica między pracą a domem nadal plama. Dziś dziecko może Tekst wiadomości, gdy jesteś na spotkaniu w urzędzie. I twój szef może zadzwonić telefon komórkowy podczas oglądania dziecka mecz piłki nożnej. Chociaż taki łatwy dostęp może być plus, może się zdarzyć, gdy chcemy się skupić bez przerwy. Zapraszam na ustalenie limitów na kiedy będziesz dostępny dla nonemergency wiadomościach i połączeniach.

  • Przemyśleć prace domowe. Zadaj sobie pytanie: Czy naprawdę ma znaczenie, czy nie robię moje łóżko rano lub zorganizować garażu w następny weekend? Priorytetów prac domowych i opieki nad zasadniczych pierwszy. Następnie, jeśli jesteś na czasie, niech reszta go.

  • Zapytaj innych do dzielenia obciążenia. Jeśli czujesz się przeciążony w domu, zadzwoń do rodzinnego spotkania, aby porozmawiać na temat sposobów dystrybucji prace domowe bardziej sprawiedliwie. Bądź przygotowany, aby wyjaśnić swoje obawy wyraźnie. Następnie uważnie słuchać w zamian. "Członkowie rodziny muszą być bardzo otwarty, uczciwy i elastyczny o to," Dr mówi Smith. Być może dzieci są na tyle stary, teraz wziąć na więcej zadań. Lub, jeśli zgadzasz się na ograniczenia wydatków w innych obszarach, może ty i twój małżonek może zapłacić za okazjonalnych czyszczenia lub pielęgnacji trawników usług.

  • Pobierz pełny sen w nocy. National Sleep Foundation twierdzi, że 40 procent dorosłych Europejczyków coraz mniej niż siedem godzin snu na wieczorami. Niestety, brak snu sprawia, że ​​coraz trudniej jest jasno myśleć i podejmować dobre decyzje. Zwiększa to także ryzyko wypadków pojazdów.

  • Znajdź czas dla siebie pielęgnacji. W pośpiechu, aby dbać o potrzeby wszystkich innych, łatwo jest zapomnieć jedną bardzo ważną osobę: ty. "Wielu ludzi spędza dużo czasu w pracy i wystarczająco dużo czasu z rodziną, ale nie mają wystarczająco dużo czasu na siebie," mówi Dr Gerson. Ironią jest to, że będziesz w stanie zrobić lepiej, zarówno w pracy, jak iw domu, jeśli wziąć kilka minut każdego dnia, aby odmłodzić. Więc wybrać się na spacer, iść na siłownię, poczytać dobrą książkę lub moczyć w ciepłej wannie. Czasami nawet najlepszy żongler musi wstrzymać, ułożyć wszystko na bok i wziąć się zasłużoną przerwę.