Cambler

Przeglądu zaburzenia snu

Zaburzenia snu wpływają na zdolność osoby, aby uzyskać spokojny sen jest. Przykłady obejmują bezsenność, zespół niespokojnych nóg, chrapanie i bezdech senny.

Przyczyny

Aż 70 milionów ludzi cierpi z problemami ze snem. Chociaż niektóre zaburzenia snu mogą być powiązane ze zmianami biologicznych związanych ze starzeniem się lub pewne choroby fizyczne, w szczególności te, które powodują ból, inne mogą być związane z zaburzeniami zdrowia psychicznego, takich jak depresja i niepokój.

Zły sen może również wynikać z "złych" nawyków, takich jak drzemki zbyt długi lub zbyt późno w ciągu dnia, czyli praca zmianowa. Z drugiej strony, może po prostu nie być dając sobie możliwość zdobycia duży Shuteye.

Dlaczego sen jest ważny dla zdrowia

Zaburzenia śpi i budzi zakłócać jakości życia i własnego zdrowia. Sen to nie tylko odpoczynek lub przerwę od ruchliwych procedur - jest niezbędna dla zdrowia fizycznego i emocjonalnego. Odpowiedni sen może również odgrywać rolę w pomaganiu organizmowi odzyskać od choroby i kontuzji. Niedostateczne snu przez okres czasu jest związany z otyłością, cukrzycą, chorobami serca i depresji.

Ale emocjonalne i psychiczne korzyści snu są również znaczące. Nawet okazjonalne problemy ze snem mogą codzienne życie czuć bardziej stresujące i mniej wydajne. A niektórzy ludzie z przewlekłą bezsennością są bardziej narażone na rozwój problemów psychicznych. Ci, którzy mają problemy z poruszaniem snu mogą również wystąpić problemy w pamięci, uczenia się, logicznego rozumowania i obliczeń matematycznych.

Bezsenność

Bezsenność - niezdolność do zasnąć i pozostają tam - dotyka wielu milionów ludzi. Bezdech senny dotyczy dodatkowych 10 mln do 15 mln. Narkolepsja (zasypianie w ciągu dnia niekontrolowany) wpływa około 200.000. Około 5 procent populacji ma zespół niespokojnych nóg.

Jak wiek wpływa na sen

Podczas gdy ludzie w każdym wieku mogą mieć wpływ, nie wydaje się być duża częstość występowania zaburzeń snu wśród starszych kobiet i mężczyzn. Badania snu pokazują, że dostają mniej REM (głębokie) w czasie snu. Z procesem starzenia się, sen staje się bardziej kruche, to znaczy, że nie zajmuje dużo zakłóceń obudzić osoby. Kobiety mogą to zauważyć, najpierw w okresie menopauzy.

Jak dużo snu wystarczy?

Większość ekspertów snu, że powinniśmy dostać siedem do ośmiu godzin snu na dobę. Liczba ta znacznie się różni w całej rozpiętości wiekowej i od osoby do osoby. Mimo to, jeśli jesteś coraz mniej niż sześć godzin snu na dobę regularnie, może być narażania zdrowia i dobrostanu.

Jeśli masz niektóre z następujących problemów, być może trzeba więcej snu, lub lepszej jakości snu, niż dostajesz:

  • Tendencja jest niewspółmiernie drażliwy ze współpracownikami, rodziną lub przyjaciółmi
  • Trudności z koncentracją lub zapamiętywanie faktów.

Kiedy szukać zawodowych

Jeśli masz przewlekłe problemy ze snem, spróbuj ćwiczyć rozsądne nawyki snu. Jeśli zrobiłeś wszystko co możliwe, jednak i nadal nie otrzymujesz dobry, jakość snu, porozmawiaj ze swoim lekarzem rodzinnym. Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy, poproś o skierowanie do specjalisty snu. Może to być konieczne, zwłaszcza w przypadku bardziej złożonych chorób, takich jak narkolepsja. Choć choroba ta nie jest utwardzalna, to można leczyć, chociaż schemat starannie opisanych leków są skomplikowane i najlepiej jeśli specjalista uśpienia. Z drugiej strony, terapia bezdechu sennego może być bardzo przydatna.