Cambler

Dodatek witaminy porady

Kiedy trzeba witaminę? Według naukowców z Harvard School of Public Health, codziennie multiwitamina może być dobrym pomysłem dla większości dorosłych.

To nie znaczy należy porzucić dobre odżywianie w codziennej diecie. Jeśli jeść zróżnicowaną dietę z dużą ilością owoców i warzyw, prawdopodobnie, aby uzyskać wszystkie witaminy i składniki mineralne, które są potrzebne.

Jeśli wziąć suplement diety, który koncentruje się tylko na jednym lub dwóch składników odżywczych, może skończyć się zbyt dużo substancji odżywczych, zakłóca wchłanianie innych witamin.

Co to są witaminy i minerały?

Witaminy są złożone mikroelementy organiczne, które jest fantazyjny sposób na powiedzenie, że działają one na poziomie mikroskopowym, aby pomóc ciału przeprowadzenia skomplikowanych procesów chemicznych. Oni sami nie mają kalorii, a poza kilkoma wyjątkami, nie są one produkowane w twoim ciele. Niektóre witaminy pomóc w biochemicznych, takich jak wchłanianie tlenu w płucach. Inne działania jako "przeciwutleniacze" Ochrona przed uszkodzeniem tkanek, powodując choroby i przedwczesnego starzenia się.

Minerały są naturalnie występujące elementy nieorganiczne organizm potrzebuje do prawidłowego działania. Minerały umożliwiają organizmowi budować pewne struktury i pomoże wywołać pewne reakcje organizmu. Żelaza, na przykład, klucz do wytwarzania hemoglobiny posiadający duże znaczenie w czerwonych krwinkach. Wapń jest używany do tworzenia kości i tkanek. Cynku jest istotne dla neurotransmisję. W porównaniu z witamin, minerałów, mają bardzo prostą strukturę molekularną. I w przeciwieństwie do niektórych witamin, gotowanie nie niszczy ich podstawowych składników odżywczych.

Szczegóły witaminy

Oto spojrzenie na niektóre z najważniejszych witamin:

  • Witaminy A. Witamina ta jest ważna dla wzroku i pozwala widzieć w ciemności. Naukowcy z Harvardu powiedzieć Pomaga w produkcji białych krwinek, jest ważne w zdrowiu kości, i reguluje wzrost komórek. Prąd Zalecane spożycie witaminy A jest 3000 jednostek międzynarodowych (jm) dla mężczyzn i 2310 IU dla kobiet. Wzbogacone płatki śniadaniowe, soki i przetwory mleczne, a także wiele owoców i warzyw zawierają witaminy A.

  • Witaminy z grupy B. Kwas foliowy odgrywa kluczową rolę w zapobieganiu wad wrodzonych. Kwasu foliowego i innych witamin z grupy B mogą odgrywać rolę w zapobieganiu chorobom serca i udaru mózgu. Zalecana dzienna dawka kwasu foliowego wynosi 400 mikrogramów (mcg), kwas foliowy znajduje się w ciemnozielonych warzywach liściastych, wzbogacone płatki śniadaniowe, ziarna i fasoli. Witamina B 6: 1,3 do 1,7 mg na dobę. Witamina B12: 2,4 do 2,8 mcg na dobę. Chociaż badania wciąż patrzeć na efekt witamin z grupy B na obniżenie choroby serca ryzyko, jakim ma badań doszli do wniosku, że witaminy z grupy B są skuteczne w ten sposób. Ponadto, Europejskie Stowarzyszenie Serce nie zaleca stosowania suplementów kwasu foliowego lub witaminy B, aby zapobiec chorobom serca lub udaru mózgu.

  • Witamina C Witamina C pomaga infekcje kontroli, a także jest niezbędne dla kości, zębów, dziąseł, naczyń krwionośnych i zdrowia. Prąd zalecane dzienne spożycie wynosi 90 mg dla mężczyzn i 75 mg dla kobiet. Witamina C znajduje się w owocach cytrusowych i soków, owoców, papryka, pomidory, brokuły, ziemniaki i szpinak.

  • Witaminy D. Witamina ta jest ważna dla zdrowia kości, ale wiele osób nie otrzymuje wystarczającej ilości witaminy D. poświęcić trochę czasu w słońcu każdego dnia pomaga produkcja witaminy D. ciało wymóg dla tej witaminy jest 10 do 15 mcg do wieku 50, 15 mcg w wieku od 51 do 70 lat, a 20 mcg po 70 lat. Dobrym źródłem witaminy D są wzbogacone produkty mleczne i zbożowe płatki śniadaniowe i łosoś, tuńczyk i inne tłuste ryby.

Ludzie w potrzebie

Podczas gdy większość witamin i minerałów może być pobrany za pomocą dobrze zbilansowanej diety, niektóre osoby mogą korzystać z suplementów oprócz zdrowej diety, jednak. Według Europejskiego Stowarzyszenia Dietetycznego, suplement witaminy mogą być pomocne, jeśli pasują do żadnej z następujących profili:

  • Często opuszczaj posiłków lub nie jeść wystarczająco dużo owoców, warzyw, zbóż i produktów mlecznych.

  • Jesteś na diecie niskokalorycznej.

  • Jesteś ściśle wegetariańska.

  • Nie można pić mleko lub jeść jogurt.

  • Jesteś kobietą w wieku rozrodczym i nie jeść owoców i warzyw.

  • Jesteś w ciąży.

Jeśli uważasz, że należy wziąć witaminy, porozmawiaj z lekarzem lub dietetykiem, aby upewnić się, że przy prawidłowej wysokości i że dodatki nie powodują interakcji z innymi lekami podjąć lub jakichkolwiek chorób może być.