Cambler

Będąc społecznej pomaga być dobrze

Chcesz jeszcze jeden powód, aby skorzystać? To może pomóc pozostać aktywni społecznie. I aktywne życie społeczne jest ważne dla zdrowia.

W rzeczywistości, trzymając się sieci społecznej może oznaczać tyle, na zdrowie fizyczne, jak korzyści tlenowych można uzyskać na siłowni, mówi Gene Cohen, MD, Ph.D., rzecznik Center on Aging, Zdrowie i humanistyczne na George Washington Uniwersytet. Nawet bez ćwiczeń, ludzie, którzy spędzają czas z innymi zazwyczaj pozostają zdrowsze i bardziej niezależne.

Dr Cohen, autor "The Creative Age: Przebudzenie potencjału ludzkiego w drugiej połowie życia" wskazuje na badanie grupy "ziemniaki kanapie." Chociaż dostali niewiele lub nie codzienne ćwiczenia, były bardzo aktywne społecznie. Zabrali zajęcia, połączone kluby, grać w gry, cieszył hobby lub na ochotnika. "Po 11 latach," Dr Cohen mówi, "zaangażowanie społeczne okazały się mieć taki sam pozytywny wpływ na zdrowie, jak regularne ćwiczenia."

"Nasz funkcjonowanie społeczne jest częścią tego, co czyni nas ludźmi", dodaje Allan Anderson, MD, który przewodniczy Geriatric Komitetu Maryland Psychiatric Association. "Nasza współpraca z innymi pozwala nam dostać to, co chcemy od życia."

Drs. Anderson i Cohen wskazują również badania wykazujące, że pobyt zaangażowane społecznie i psychicznie pomaga system odpornościowy. "Istnieją dwa strumienie badań, które wskazują na to samo," Dr Cohen mówi. "Pierwszy to behawioralne. Kiedy ludzie są zaangażowani w działalność społeczną dostają poczucie opanowania i kontroli i mają tendencję, aby zachować zdrowie. Drugim jest biologiczny. Biolodzy często zauważyć pozytywny wpływ na układ odpornościowy u osób z poczuciem opanowania i kontrola. "

Utrata sieci społecznych jest ryzyko życia. Możesz stracić tych, z którymi byłeś blisko. I "niektórzy ludzie rozwijają związane z wiekiem kalectwa" Dr Anderson mówi. Możesz mieć problemy językowe lub mobilności z udarem, czy może masz choroby, takie jak zapalenie stawów, które sprawia, że trudno się poruszać. Niektórzy ludzie wycofują, zakłopotany lub przestraszony przez płotki do aktywnego wypoczynku.

To może wydawać się trudne do utrzymania sieci społecznych, gdy ludzie wokół ciebie odejść, chorują i umierają, Dr Anderson mówi, ale to jest ważne. "Marilyn to jeden z moich udanych pacjentów," mówi. "Po śmierci męża, postanowiła, że ​​musi się bardziej zaangażować się z innymi. Więc świadomie stał się bardziej aktywny w swoim kościele i zaczął regularnie odwiedzając domy opieki. Ona zawsze grał na pianinie, więc idzie i gra przez godzinę w tygodniu dwa różne domu opieki. " Ona sprawia, że ​​ludzie są szczęśliwi z jej muzyką i znajdzie wielu nowych przyjaciół.

Aby dodać działania społeczne, zaczynają wymieniając rzeczy, które lubisz. Jeśli zawsze czuł twórczej, na przykład na zajęcia artystyczne i warsztaty rzemieślnicze w lokalnym college'u. Wiele klubów zdrowia i YMCAs mają programy ćwiczeń dla seniorów, które pozwalają zatrzymać aktywnych fizycznie podczas poznawania nowych ludzi.

Możesz sprawdzić swoje lokalne biuro on Aging w książce telefonicznej i sprawdzić programów wolontariatu, klubach seniora obywatelskich i innych zajęciach mających na celu seniorów. I pracy w niepełnym wymiarze godzin, zarówno lekarze mówią, jest opcja, że ​​nie należy zapominać.

Pamiętaj dwie rzeczy, dr Cohen mówi:

  • Spójrz na działania, które trwają. "Jeśli wziąć klasy trzydniową w coś, są szanse, że nie będą mieć dużo czasu, aby naprawdę interakcji z ludźmi. Większość przyjaźni się od poznania kogoś przez dłuższy czas. Więc rozważyć długoterminowego wolontariatu lub przy Klasa, która trwa cały semestr. "

  • Nigdy nie jest za późno. "Jeśli czujesz, że jesteś w rutynę", mówi, "to nie z powodu wieku, a to nigdy nie jest za późno, aby się z niego. Kobieta, która jest 94 podszedł do mnie na konferencji niedawno i powiedziała, że ​​' d podjęta przed rzeźbienie dwa lata. Potem powiedział: "Nie wiem, co robiłem przez pierwsze 92 lat mojego życia."

Zrównoważyć portfolio społecznej

Zrównoważone portfolio działalność może pomóc zapewnić dobrobytu społecznego.

"Pomyśl o kwadrat podzielony na cztery pola," mówi Dr Cohen. "Na górze są zajęcia grupowe i indywidualne działania. Pod spodem są wysokiej energii / wysoka mobilność i niskie zużycie energii / niska mobilność. Pomysłem jest połączenie tych pojęć do równowagi i dywersyfikacji portfela." Oto kilka przykładów:

  • Działalność grupy / niska mobilność: klub książki w lokalnej bibliotece.

  • Działalność grupy / wysokiej energii: Klub podróży lub League Bowling.

  • Indywidualna mobilność Aktywność / niski: pisanie pamiętników podzielić się z rodziną.

  • Indywidualna działalność / wysokiej energii: nagrywanie dzielnicy, w fotografii.

"Ludzie muszą zrównoważyć działania w tych wszystkich różnych sposobów," Dr mówi Cohen. "Wtedy, gdy coś zmienić, takie jak zdolność osoby do poruszania się łatwo i przyjaciele ruchomego, nadal będą mieć działania, aby utrzymać je zajmuje, aż można regulować."