Cambler

Starzejemy się w dobrym zdrowiu

Nie pigułki lub napój może zagwarantować długie życie wypełnione dobrym zdrowiu. Współczesna nauka odkryła jednak, że ludzie, którzy się pewne zdroworozsądkowe praktyk zdrowotnych żyją dłużej, zdrowiej, niż ci, którzy tego nie robią. Amerykański Departament Zdrowia i Opieki Społecznej (HHS) określiła wykaz diety, ćwiczeń i celów zdrowotnych dla ludzi. Uzyskać skok na resztę życia, zobowiązując się do dokonania następujących zmian w swoim stylu życia dzisiaj.

Jeść różnych produktów spożywczych

Ważną częścią zdrowej diety jest różnorodność. Dobrego zdrowia, organizm potrzebuje 40 składników odżywczych, najlepiej świadczonych przez żywność. Owoce i warzywa dostarczają błonnika i mnóstwo niezbędnych witamin i minerałów. Mleko i produkty mleczne są pakowane z wapniem, ale pamiętaj, aby wybrać odmiany o niskiej zawartości tłuszczu. Chude mięso, ryby, drób i wysuszone ziarna dostarczają białka, ale nie przesadzaj-dwie porcje 3-uncji dziennie są wystarczające. Pełnoziarniste pieczywo i zboża włókna dostaw i złożonych węglowodanów i powinien nadrobić znaczną część swojej diety.

Utrzymać zdrową wagę ciała

Otyłość, zdefiniowano jako wskaźnik masy ciała (BMI) 30 lub więcej, daje większe ryzyko dla różnych problemów zdrowotnych. Należą do nich zawał serca, choroba wieńcowa, nadciśnienie tętnicze, cukrzycę i raka.

Ćwiczenia przez 30 minut dziennie

Nie musisz uruchomić maratonach na pobyt w chorobie. Weź energiczny 30-minutowy spacer większość, jeśli nie wszystkie dni tygodnia. To może być tyle, aby utrzymać swoje serce i główne grupy mięśni w odpowiedniej formie. Dla optymalnej sprawności, dodać wytrzymałość reżim treningowy do ćwiczeń aerobowych z chodzenie, bieganie, jazda na rowerze lub pływanie.

Dużo snu

Zarówno ciało i umysł potrzebują odpowiedniego snu. Ludzie, którzy nie wyspać mieć problemy z koncentracją, zapamiętywaniem, realizując codzienne zadania i obsługi stres. Zbyt mało snu wiąże się również z większym ryzykiem wypadków drogowych i chorób zdrowotnych, takich jak otyłość, cukrzyca i choroby serca.

Szczotki i nici zębów

Próchnica zębów i choroby dziąseł mogą być bolesne i destrukcyjne. Na szczęście program dobrej higieny jamy ustnej, która obejmuje szczotkowanie i nitkowanie zębów, co najmniej raz dziennie może pomóc w zapobieganiu najpoważniejszymi problemami.

Zapiętych pasów bezpieczeństwa

Pasy bezpieczeństwa ratują życie. Bądź pewien, że i pasażerowie klamra się za każdym razem gdy w samochodzie, nawet na krótkie wycieczki w Twojej okolicy.

Pić alkoholu tylko z umiarem

W nadmiarze alkoholu może spowodować uszkodzenie wątroby, trzustki, mózgu i serca, i zwiększyć ryzyko zachorowania na raka. Jeśli nie pić, pobyt w ramach limitu. Mężczyźni powinni mieć nie więcej niż dwa drinki dziennie, a kobiety powinny mieć nie więcej niż jeden drink dziennie. Jeden drink definiuje się jako 12 uncji piwa, 5 uncji wina lub 1-1/2 uncji cieczy destylowanej. Ze względu na ryzyko wystąpienia wad wrodzonych, kobiety w ciąży nie powinny pić alkoholu w ogóle.

Unikaj tytoniu

Palenie papierosów, lub przewlekłe narażenie na bierne palenie, może prowadzić do wielu chorób. Obejmują one zawał serca, stwardnienie tętnic, przewlekłe zapalenie oskrzeli, rozedmę płuc i raka. Kobiety, które palą, mają problemy z płodnością, komplikacje w czasie ciąży, a wcześniej menopauzę.

Staraj się szczepienia na bieżąco

Nie myśl, że zdjęcia są wyłącznie dla dzieci. Dorosłych w wieku do lat 64 powinny otrzymać dawkę przypominającą szczepionki przeciw tężcowi / błonicy / krztuścowi co 10 lat. Dorośli w wieku 65 lat i starsze powinny otrzymać dawkę przypominającą szczepionki przeciwko błonicy, tężcowi co 10 lat. Osoby starsze i inni wysokiego ryzyka powinny otrzymać roczną grypie. Te dwie grupy powinny również uzyskać pneumokokom szczepienia. Szczepionki dla Wirusowe zapalenie wątroby typu A i Wirusowe zapalenie wątroby typu B są również zalecane dla osób z grup ryzyka. Twój lekarz może zalecić, gdy te szczepienia są wymagane.

Ponadto CDC zaleca, że ​​dorośli, którzy nie mają dowodów odporności na ospę wietrzną otrzymywać szczepienia przeciw ospie wietrznej

Pojedyncza dawka półpasiec (półpasiec) Szczepionka jest zalecana dla osób dorosłych w wieku> 60 lat, niezależnie od tego, czy mają oni epizod półpaśca wcześniej. Półpasiec jest bolesne, często zlokalizowane wysypka z pęcherzami, które jest spowodowane przez wirus półpaśca (varicella VZV), ten sam wirus, który wywołuje ospę wietrzną. Każdy, kto miał ospę wietrzną może rozwijać gonty bo VZV pozostaje w komórkach nerwowych w organizmie po infekcji ospy czyści i VZV może pojawić się ponownie rok później, powodując półpasiec. Półpasiec występuje najczęściej u osób, 50 lat lub starszych, ludzi, którzy mają choroby medycznych, które zachować układ odpornościowy z działa prawidłowo, lub ludzi, którzy otrzymują leki immunosupresyjne.

Bezpieczny seks

Mimo, że choroby przenoszone drogą płciową są bardziej powszechne u osób młodszych niż 50 lat, może być narażony na choroby przenoszone drogą płciową, jeśli ty lub twój partner ma innych partnerów seksualnych. Częste choroby przenoszone drogą płciową są opryszczka, kiła, rzeżączka i chlamydia. Można zabezpieczyć się za pomocą prezerwatyw za każdym razem masz płeć.

AIDS jest chorobą, która jest inna przenoszona drogą płciową. Przy użyciu prezerwatywy, można zapobiec zakażeniu wirusem, który powoduje AIDS. Jedenaście do 15 procent wszystkich przypadków jest USA AIDS u osób 50 i więcej lat.

Czas dla działań gości

Poza tym co za nudny życia, pracy i żadnej zabawy może prowadzić do problemów zdrowotnych.

Pozostać zaangażowane w społeczności w sposób gości. Tam, gdzie ludzie są aktywne w sposób, że odwołanie się do Ciebie, czy religijne, obywatelskiej lub społecznej. Znajdziesz organizacje wolontariackie są chętni do ludzi, którzy są chętni do pomocy.