Cambler

Miliony z nas ma " stan przedcukrzycowy "

Prawie 24 mln osób ma cukrzycę według Centrum Kontroli Chorób (CDC). Miliony więcej osób ma chorobę, która stawia je na wysokim ryzykiem rozwoju cukrzycy. National Institute of Diabetes i przewodu i chorób nerek (NIDDK) szacuje, że prawie 57 mln dorosłych Europejczyków ma cukrzyce. Przedcukrzycowy, znany również jako upośledzenie tolerancji glukozy, to znaczy posiadających poziom glukozy we krwi, które jest wyższe niż normalne, ale cukrzycy jeszcze stale wystarczająco wysoki, aby być uważane typu 2.

Jest to dobra wiadomość, choć. Jeżeli masz cukrzyce, można opóźnić lub zapobiec cukrzycy typu 2 poprzez zmniejszenie masy ciała i regularne ćwiczenia fizyczne.

Ryzyko cukrzyce

Jeżeli masz cukrzyce, jesteś na 50 procent większe ryzyko rozwoju chorób serca i udaru mózgu, według Europejskiego Towarzystwa Diabetologicznego (ADA). Są to czynniki ryzyka przedcukrzycowego:

  • Nadwagi lub otyłości, indeks masy ciała (BMI) 25 do 29,9 uważa się za nadwagę, a BMI powyżej 30 oznacza otyłość jest

  • Historia rodziny z cukrzycą typu 2

  • Będąc Afryki, Europejska Indian, Hiszpanie Europejskiej lub Europejskiego Azji

  • Niski poziom HDL cholesterolu i wysoki poziom trójglicerydów (nieprawidłowy profil lipidowy)

  • Wysokie ciśnienie krwi

  • Historia cukrzycy ciążowej

Co zrobić

Jeżeli masz cukrzyce, współpracować z lekarzem w sprawie zmian w stylu życia możesz zrobić. Jeśli masz nadwagę, zmniejszenie masy ciała może zmniejszyć ryzyko cukrzycy typu 2. Tracąc nawet od ośmiu do 10 funtów może zrobić różnicę, NIDDK mówi.

Docelowo należy dążyć do BMI 27, idealnie, mniej niż 25.

Aby schudnąć, utrzymać stratę i żyć zdrowiej, uzyskać regularne ćwiczenia o umiarkowanej intensywności. Amerykański Departament Rolnictwa 2005 wytycznych w zakresie żywienia i ćwiczenia zalecane 30 do 60 minut umiarkowanego do intensywnego ćwiczenia codziennie. Kwota ta może być podzielone na kilka sesji 20-minutowych dziennie. Pamiętaj, aby skontaktować się z lekarzem przed rozpoczęciem programu ćwiczeń.

W liczbach

Dwa rodzaje badań można stwierdzić, czy masz cukrzyce: Badanie stężenia glukozy w osoczu na czczo (FPG) lub doustny test tolerancji glukozy (OGTT). Jeśli stężenie cukru we krwi jest zbyt wysoka z FPG, masz nieprawidłowa glikemia na czczo, według ADA. Jeśli stężenie cukru we krwi jest zbyt wysoka w OGTT, masz zaburzenia tolerancji glukozy.

Oto, co z dnia na dzień (lub osiem godzin lub więcej) liczb cukru we krwi na czczo oznacza, zgodnie z wytycznymi CDC. Lekarze pomiaru cukru we krwi, w miligramach na decylitr (mg / dl)

  • Normalny: poniżej 100 mg / dl

  • Przedcukrzycowy: 100 do 125 mg / dl

  • Cukrzyca: 126 mg / dl, a przede

Oto co znaczy tolerancja glukozy numery ustne cukru we krwi, według ADA:

  • Normalny: poniżej 139 mg / dl

  • Przedcukrzycowy 140 do 199 mg / dl

  • Cukrzyca: 200 mg / dl, a przede