Cambler

Zapytaj lekarza: jakie są alternatywy dla statyny na obniżenie cholesterolu?

Q. Próbowałem wszystkich statyn w celu obniżenia mój poziom cholesterolu, ale każdy z nich spowodował ból poważne mięśni. Czy są jakieś leki bez statyny mógłbym spróbować użyć w celu obniżenia poziomu cholesterolu?

A. Czy próbowałeś jeszcze niacyna? Jest to doskonały lek na zmniejszenie ryzyka sercowego w niemal każdym względem - obniża poziom złego cholesterolu LDL, HDL podnosi korzystny i zmniejsza powikłania kardiologiczne. Jednym z powodów, że gra drugie skrzypce statyn jest to, że powoduje to skutki uboczne, takie jak swędzenie i płukania w wielu ludzi. Te działania niepożądane mogą być często ograniczone lub nawet wyeliminowane poprzez aspirynę przed niacyna, poprzez stopniowe budowanie dawki, lub poprzez rodzaj pośredniego uwalniania nazwie Niaspan, który jest dostępny jedynie na receptę.

Dwa inne leki, które mogą być stosowane zamiast statyny są ezetymib (Zetia) i kolesewelam (Welchol). Oba te leki działają w jelitach, a nie w krwiobiegu, a więc jest mniej prawdopodobne, statyny powodują skutki uboczne. Bloki ezetymibu cholesterolu w żywności od przekroczenia ściany jelita i dostania się do krwiobiegu. Kolesewelam chwyta bogate w cholesterol kwasy żółciowe w jelitach i blokuje je w wodnistej mazi, która jest wydalana w stolcu.

Ezetymib jest kontrowersyjne, ponieważ badania wykazały, że niewiele wnosi do ochrony serca. Kolesewelam może być dobry wybór, jeśli masz cukrzycę, ponieważ obniża poziom cukru we krwi oraz poziom cholesterolu.

Co jesz może pomóc obniżyć poziom cholesterolu. Przełączanie z średniej europejskiej diety do diety typu śródziemnomorskiego może obniżyć poziom cholesterolu i ciśnienie krwi. Naukowcy z Uniwersytetu w Toronto stworzył to, co nazywa się "dieta portfolio produktów spożywczych obniżających poziom cholesterolu", które obejmowały margaryny wzbogaconej w sterole roślinne, owies, jęczmień, nasiona babki, okra, i bakłażan, wszystkie bogate w błonnik rozpuszczalny, białka sojowego, a cała migdały. Dieta podkreślając te produkty znacznie obniżony poziom LDL, trójglicerydów i ciśnienie krwi, a nie zaszkodzić HDL. Jedzenie orzechów może nieznacznie obniżyć poziom cholesterolu.

Olej rybny i czosnek od dawna reklamowany jako cholesterolu reduktorów, ale metaanalizy badań klinicznych pokazują, że mają niewielki wpływ na poziom cholesterolu. Substancje, które obniżają poziom cholesterolu są sterole roślinne i stanole. Zostały one dodane do margaryny (Benecol, obietnica, inne), sok pomarańczowy, barów granola, czekolady i innych produktów spożywczych. Dostępne jako zwykły, pigułki nie kalorycznych są również.

- Thomas Lee, MD
Redaktor naczelny Harvard serca list,