Cambler

Obniżyć cholesterol bez leków

W odniesieniu do tłuszczu kłopotliwego Twój organizm zwany cholesterolu: Istnieje duża szansa, że może nie trzeba leków, aby utrzymać go w ryzach.

To prawda, ludzie z silną predyspozycją genetyczną do wysokiego poziomu cholesterolu często potrzebują leków do kontroli poziomu cholesterolu. Ale wiele osób nie.

Dla większości ludzi, zmiany stylu życia są kluczem do utrzymania zdrowej równowagi między złego cholesterolu, który zatyka tętnice i dobry cholesterol, który zwalcza proces zatykania.

Wysoki poziom cholesterolu

Prawie 100 mln dorosłych Europejczyków ma poziom cholesterolu powyżej 200 miligramów na decylitr (mg / dl) według Europejskiego Stowarzyszenia Serca. Około 34 milionów ludzi poziom cholesterolu z 240 mg / dl, co uważa się za wysokiego ryzyka. Liczby te wskazują, że zmiany w nawykach codziennego zdrowia jest w porządku. Mimo, że nie można zrobić wiele o takich czynników ryzyka jak historia rodziny, wiek lub pochodzenie etniczne, istnieją inne, które można kontrolować.

Zacznij od coraz cholesterolu regularnie sprawdzane i rozmawia z lekarzem o wynikach. Następnie spójrz na swojej najważniejszej diety.

Obniżające poziom cholesterolu dobre połączenia zdrowotne dla diety bogatej w owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste, ryby, drób bez skóry, beztłuszczowe nabiału, fasoli, nasion, orzechów i zdrowych olejów roślinnych, takich jak oliwa z oliwek lub olej rzepakowy. Twoja dieta powinna ograniczyć tłuszcze nasycone, tłuszcze trans i sól. Należy również zmniejszyć o cukru i rafinowanej mąki, która została powiązana z wysokim poziomem trójglicerydów, innego niebezpiecznego tłuszczu we krwi.

Bardziej sensowne dieta powinna pomóc utrzymać wagę w zdrowym zakresie, których wskaźnik masy ciała 18,5 do 25. Zdrowe waga zmniejsza również ryzyko rozwoju zespołu metabolicznego, choroby związane z wysokim poziomem cholesterolu, wysokie ciśnienie krwi, wysoki poziom triglicerydów, i wysokiego ryzyka typu 2 cukrzycy.

Co możesz zrobić

Inne kroki podjąć:

  • Pobierz regularne ćwiczenia aerobowe. Regularna aktywność fizyczna jest kluczem do poprawy poziomu cholesterolu i cięcia ryzyko dla chorób serca. Wysiłkowe nie tylko zmniejsza całkowite stężenie cholesterolu, LDL cholesterolu, ale również i triglicerydów oraz zwiększa HDL ("dobry" cholesterol).

  • Jeśli pijesz, robić to z umiarem. Nadmierne spożywanie alkoholu zwiększa poziom trójglicerydów.

  • Zmniejszenie stresu. Może pomóc utrzymać poziom cholesterolu w ryzach.

  • Jeśli palisz, przestań. Palenie podnosi poziom trójglicerydów i zwiększa ryzyko zespołu metabolicznego.