Cambler

Fakty na tłuszczu: co zdrowa dieta powinna zawierać

Niespodzianka: tłuszcz nie jest zły. Musisz tylko wiedzieć, jak zmaksymalizować zdrowe tłuszcze i zminimalizowanie niezdrowych tłuszczów. Następujące fakty tłuszczu i wskazówki mogą pomóc zrozumieć, jak gruby powinien zmieścić się w swoich zdrowych nawyków żywieniowych:

Zmienić mieszankę tłuszczu

Fakt: tłuszcze jednonienasycone, takie jak olej rzepakowy i oliwa z oliwek może zwiększyć poziom cholesterolu we krwi i zmniejsza ryzyko chorób serca.

Wskazówka: zastępcze dla tłuszczów jednonienasyconych tłuszczów nasyconych i niektórych tłuszczów wielonienasyconych w recepturach i planowanie posiłków.

Tłuszczu całkowitego wykończenia

Fakt: To jest niezbędne do jedzenia trochę tłuszczu, ponieważ hormony i system nerwowy zależy od niego, aby funkcjonować poprawnie. Niektóre tłuszcze są zdrowsze niż inne. Jednonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 wielonienasycone kwasy tłuszczowe i tłuszcze są zdrowsze niż tłuszcze nasycone i tłuszcze trans.

Wskazówka: Limit spożycie tłuszczu do nie więcej niż 20 do 35 procent swojego dziennego zapotrzebowania na kalorie.

Uważaj na tłuszcze trans

Fakt: margaryna kij, skracanie, przetwory cukiernicze, ciastka i krakersy, frytki i inne smażone fast food mają z reguły dużo uwodornionych kwasów tłuszczowych trans, a bardziej ryzykowne rodzaj tłuszczu.

Wskazówka: Tłuszcze trans powinny stanowić nie więcej niż 1 procent swojego dziennego zapotrzebowania na kalorie. Ogranicz tłuszcze trans, jedząc mniej przetworzone przekąski i smażone w głębokim tłuszczu fast foodów.

Tłuszczu w porównaniu z niskokaloryczną

Fakt: To, że produkt spożywczy jest oznakowany "tłuszczu" lub "o niskiej zawartości tłuszczu" nie oznacza, że jest dobre dla ciebie. Gdy producent żywności usuwa tłuszcz, coś musi zająć jego miejsce. Zazwyczaj to jest cukier. Beztłuszczowe i żywność o niskiej zawartości tłuszczu może mieć tylko tyle kalorii jako regularnej wersji i powoduje przyrost masy ciała, jeśli jesz zbyt dużo z nich.

Wskazówka: lepszym rozwiązaniem jest mieć tylko kilka ukąszeń prawdziwe, a następnie wciśnij go na bok.

Porady, aby zmniejszyć spożycie tłuszczu

  • Zwiększyć spożycie owoców, warzyw, roślin strączkowych i produktów pełnoziarnistych.

  • Użyj sos sałatkowy tłuszczu, majonez i Miracle batem. Jeśli nie może, lub nie będzie tolerować smak, spróbuj wersje niskotłuszczowe z nich.

  • Pominąć masło lub margarynę na swojej toast, pieczone ziemniaki, gotowana marchew i inne warzywa.

  • Unikaj ciasta, torty, ciasteczka, babeczki i większości komercyjnych przekąsek.

  • Ograniczyć spożycie sera lub przełączyć się do odmian o niskiej zawartości tłuszczu.

  • Wybierz beztłuszczowe lub niskotłuszczowe produkty mleczne, takie jak odtłuszczonego lub mleka odtłuszczonego 1 procent, i jogurt niskotłuszczowy twaróg. Unikaj aromatyzowane jogurty, jak dodałem cukier i wiele więcej kalorii.

  • Przed gotowaniem usunąć cały widoczny tłuszcz z chudego mięsa. Pamiętaj, aby wybrać mięsa, które są stosunkowo niskie w tłuszcze nasycone: kurczak, indyk, ryby.

  • Kup niskiej zawartości tłuszczu lub beztłuszczowe Hot dogi, kiełbaski i przetworów mięsnych.

  • Unikaj fast foodów.

  • W przypadku wątpliwości dotyczących żywności, czytać etykiety żywienia. Jeśli więcej niż 30 procent kalorii pochodzi z tłuszczu, pomiń go.