Cambler

Strategie osteoporoza

Pytanie:

Jestem 58-letnia kobieta z osteoporozą. Biorę suplementy wapnia z witaminą D (boję wziąć bisfosfoniany i inne leki osteoporozy.) Powinienem przestać suplementy wapnia i witaminy D w świetle nowych serca i udarem ostrzeżeń? Należy po prostu jeść dużo żywności bogatej w wapń, a nie?

Odpowiedź:

Odpowiedź zależy od diety i innych czynników ryzyka osteoporozy. Po pierwsze, chciałbym wyjaśnić niektóre błędne wyobrażenia na temat ostrzeżeń można wymienić.

Badanie z British Medical Journal (lipca 2010) były osoby, które brały w spokoju suplementy wapnia. Nie podejmują najczęściej używane połączenie wapnia i witaminy D. Nie można rozszerzyć wnioski z tego badania do ludzi, którzy biorą połączenie o które prosicie. Nie ma przekonujących dowodów, że przyjmowanie suplementów zawierających zarówno wapnia i witaminy D zwiększa ryzyko chorób serca i udaru mózgu.

Wielu ekspertów nie wierzy, że to badanie dostarcza przekonujących dowodów, że suplementy wapnia są naprawdę niebezpieczne dla serca. Jednym z powodów jest to, że badania nie stwierdzono zwiększonego ryzyka zgonu wśród kobiet przyjmujących suplementy wapnia. Jeśli spożycie wapnia zwiększa ryzyko zawału serca, będziemy oczekiwać, że również zwiększać ryzyko zgonu. Ponadto, nie ma powodu, aby biologicznie oczywiste wyjaśnienie, dlaczego suplementy wapnia powinny zwiększać ryzyko chorób serca.

Z drugiej strony, mamy wiele informacji na temat osteoporozy. Prawie wszystko to jest pocieszające o wapnia i witaminy D. Myślę, że to jest jasne, że nie wystarczająco dużo wapnia i witaminy D jest powszechny problem. To może prowadzić do słabego zdrowia kości, zwłaszcza dla osoby z osteoporozą.

Moja rada jest, aby najpierw skupić się na źródła w diecie wapnia i witaminy D, takie jak:

  • Produkty mleczne (mleko, sery, jogurty)

  • Wzbogacane zboża (które mają wapń i witaminę D dodaną)

  • Ryby (zwłaszcza śledzia i łososia)

  • Zielone warzywa (w tym szpinak i kapusta)

Można również uzyskać witaminy D przed słońcem. Narażone na zaledwie 10 do 15 minut dziennie kilka razy w tygodniu, bez ekranu słońce dostarcza organizmowi witaminy D. ultrafioletowym świetle słońca stymuluje syntezę witaminy D w skórze.

Warto podkreślić, że ekspozycja na słońce nie jest wymagane, aby osiągnąć idealny poziom witaminy D. I chcesz uniknąć nadmiernej ekspozycji na słońce, co może prowadzić do uszkodzenia skóry i zwiększonym ryzykiem raka skóry.

Moim zdaniem, z ostatnich badań na temat suplementacji wapnia nie jest dobry powód, dla osób z osteoporozą przerywać wszystkie suplementy wapnia i witaminy D. Jeśli dieta nie dostarcza wystarczającej ilości wapnia i witaminy D - a może chcesz spotkać się z dietetykiem, aby upewnić się - większość lekarzy polecam suplement, który zawiera zarówno wapnia i witaminy D.

Wreszcie, warto przemyśleć swoją decyzję o nie biorąc leki bisfosfonianami, takich jak Fosamax i Actonel. Leki te mają dobre wyniki w zakresie bezpieczeństwa. I istnieją silne dowody, że mogą budować masę kostną i zmniejsza ryzyko złamań u osób z osteoporozą.

Porozmawiaj z lekarzem o następujące elementy:

  • Wyniki badań gęstości kości

  • Twój poziom wapnia we krwi i witaminy D

  • Twoja ogólna ryzyko wystąpienia złamania z powodu osteoporozy

Przeczytaj informacje na temat zagrożeń i korzyści związanych z suplementami i bisfosfonianów w kontekście bieżącego spożycia i czynników ryzyka powikłań osteoporozy. Dopiero wtedy można podjąć świadomą decyzję o tym, co wziąć.