Cambler

Maksymalizacji energii

Strach duszność może zatrzymać cię od bycia tak aktywne jak kiedyś. Nie musisz żyć w ten sposób. Zarządzania czasem i chodzić sobie pomagają oszczędzać energię i zrobić więcej. To nawet dobrze, jeśli jesteś w oddychaniu czasem. Możesz nauczyć się pracy przez to, nie ograniczając swoje działania.

Zarządzanie czasem

Duszność może codzienne zadania trwa dłużej. Oznacza to, że nie jest tak dużo czasu, aby zrobić to, co lubisz. Można temu zapobiec przez zarządzania czasem. Spróbuj tych porad:

  • Planować swoje zadania są tak rozmieszczone w ciągu dnia. Jak zaplanować, należy pamiętać, pory dnia można zwykle mają najwięcej energii.

  • Zrobić tylko jedną rzecz na raz. Zakończyć jedno zadanie przed rozpoczęciem drugiego.

  • Przygotować wszystko, czego potrzebujesz przed rozpoczęciem zadania. Ten wycina niepotrzebne czynności podczas pracy.

  • Pomyśl o tym, co naprawdę trzeba zrobić. Być realistyczne o co można się zrobić w jeden dzień.

Aktywność bilans i reszta

Kiedy jesteś zmęczony, twoje działania będą trwać dłużej. Zmęczenie sprawia również, że bardziej podatne na zakażenia. Aby uniknąć zmęczenia:

  • Zatrzymać i odpocząć, kiedy trzeba. Nie czekaj, aż będziesz przemęczony

  • Przełączanie pomiędzy twardymi zadań i łatwych.

  • Daj sobie dużo czasu dla każdego zadania, więc nie musisz się spieszyć.

  • Take 20 - do przerw 30 minut po posiłku, a przez cały dzień.

  • Jeśli działalność ma dużo energii, podzielić go na mniejsze części. Na przykład, złóż pierwsze pranie. Następnie zrobić przerwę przed odstawieniem.

Znaleźć sposoby na oszczędzanie energii

Sposób korzystania z ciała podczas zadania pomagają oszczędzać energię. W przypadku niektórych zadań, można również użyć specjalnych aparatów zaprojektowanych w celu zmniejszenia ilości energii potrzebnej. Oto kilka wskazówek:

  • Siedzieć do sukni i rozbierać, golić, myć zęby i uczesać. Użyć długiej rączce Reacher ciągnąć na skarpety i buty.

  • Siedzieć na ławce na prysznic. Używać ciepłej wody, a nie gorąca. (Parowa może oddychanie trudniejsze.) Wysusz owijając się w szaty frotte.

  • Używaj energooszczędnych urządzeń, takich jak elektryczny otwieracz do puszek, elektrycznych szczoteczek do zębów, i zmywarką.

  • Użyj wózek z kołami do poruszania zakupy, pranie i inne rzeczy w domu. Niektóre wózki mają miejsca więc można odpocząć, kiedy trzeba.

  • Zachować najczęściej używanych rzeczy na wysokości pasa, więc można je bez osiągnięcia lub zginanie.

Pamiętaj, aby oddychać

Osób z przewlekłą chorobą płuc, często starają się unikać duszność przez gwałtowny poprzez zadania. To zużywa więcej energii i może zwiększyć duszność. Zamiast zwolnić i oszczędzał oddech. Te wskazówki mogą pomóc:

  • Powoli w ciągu zadań, które wymagają wiele wysiłku, takich jak wchodzenie po schodach lub pcha wózek na zakupy.

  • Użyj wydął wargi i-oddychania przeponowego, podczas gdy go o zadanie.

  • Wydech, gdy wywierają wysiłek. Na przykład, wydech jak podnieść torby z jedzeniem. Kiedy trzymasz torebkę, wdech

  • Skoncentruj się na biorąc wolne, głębokie oddechy. Jeśli oddech jest płytki, nie biorą w tyle powietrza.

  • Pamiętaj, że to jest w porządku, aby być krótki oddech. Po prostu oszczędzał się i zrobić ściągnął-wargowe oddychanie.

Wydął wargi oddechowe-

Ten typ oddychania pomaga wydech lepiej. Oddychania w ten sposób podczas aktywności pomoże zmniejszyć duszność.

  • Rozluźnij mięśnie szyi i ramion. Wdychać powoli przez nos przez 2 liczby lub więcej.

  • Zmarszczka usta jak masz zamiar zdmuchnąć świeczkę. Wydech powoli i delikatnie w twoich ustach, przez co najmniej dwa razy tak długo, jak wdychane.