Cambler

Jak opóźnienia w rozwoju mowy u dzieci wpływa

Z pewnością są opóźnienia rozwojowe dotyczące rodziców, ale oni nie są takie rzadkie. W rzeczywistości, najczęstszą przyczyną opóźnień rozwojowych jest wcześniakiem, który doświadcza wielu rodziców.

"Jeśli dziecko rodzi się przedwcześnie, że nie może spełnić celów pośrednich, że jego wiek chronologiczny sugeruje" mówi Diane Paul, PhD, dyrektor zagadnień klinicznych w patologii mowy dla języka Europejskiego Stowarzyszenia Speech-Language-Hearing (Asha). "To normalne dla dzieci wcześniaki potrzebują tak bardzo jak za rok lub dwa, aby dogonić rówieśników."

Inną częstą przyczyną opóźnienia rozwojowego jest utrata lub zaburzenia, które występują u 1 do 3 na 1000 dzieci urodzonych słuchu. I oczywiście, są bardziej poważne upośledzenia rozwojowe, takie jak autyzm, porażenie mózgowe, i innych niepełnosprawnych intelektualnie.

Opóźnienia rozwojowe, takie jak przedwczesny poród lub uszkodzenie słuchu może powodować szereg wczesnych niepowodzeń dla dziecka, a jednym z nich jest opóźnienie w mowie i języku. Wcześniakiem, na przykład, jest w rzeczywistości fizycznie i emocjonalnie młodsza od jego wieku chronologicznym, więc może on rozwijać umiejętności, takich jak przemówienia później niż inne dzieci w jego wieku.

Jeśli chodzi o utratę słuchu, to nic dziwnego, że dziecko, które ma trudności w słyszeniu będą mieli trudności z mówieniem. "Gdy do wykrycia, utratę jakiegokolwiek stopnia, w tym łagodny dwustronne (w obu uszach) i jednostronne (w jednym uchu) słuchu, może niekorzystnie wpłynąć na mowę, język i rozwój naukowy i psychospołecznego," mówi Dr Paul.

Poprawa mowy u dzieci z opóźnieniami rozwojowymi

Najlepszym sposobem na poprawę mowy u dzieci z opóźnieniami rozwojowymi jest złapać problem wcześnie poprzez staranne monitorowanie i zacząć zajęcia od razu. "Patolodzy język mowy często oceniają dziecka przedterminowego podstawie jego skorygowanej życia (licząc od jego daty urodzenia), aż do wieku dwóch lat," mówi Paul.

W rzeczywistości, nawet zanim dziecko zacznie mówić, można szukać pewnych wskazówek, że mowa może stać się wyzwaniem później. "Jeśli dziecko wydaje się mieć problemy za pomocą spojrzenia oczu i gestów, aby dostać to, czego chce i jeśli nie bełkot lub korzystać z innych dźwięków, może być zagrożone przez opóźnienia mowy lub języka," mówi Paul. "Inne czerwone flagi to brak dziecka w zrozumieniu tego, co mówisz, lub jego niezdolność do korzystania z obiektów. Nawet jeśli dziecko robi dobrze z tych zadań, ale nadal ma problemy z dźwięków i słów, może potrzebować pomocy. "

Dla dziecka z upośledzeniem słuchu, traktując problem słuchu często pomaga w rozwoju mowy, jak również. "Dzieci z wadami słuchu muszą być przestrzegane i traktowane z urodzenia", mówi Diane Bahr, patolog mowy i języka autor Nikt nigdy nie powiedział mi (lub moją matkę), który: Wszystko z butelek i oddychania do zdrowego rozwoju mowy. "Słuch jest niezbędny dla rozwoju mowy. Wiele z tych dzieci są już podane implanty ślimakowe do postrzegania dźwięków, ale też wymagają one kształcenia mowy nabywania mowy. "

Perspektywy dla dzieci z opóźnieniami rozwojowymi

Jeśli chodzi o przezwyciężenie mowy i problemy, dotyczących opóźnienia rozwoju, rokowania bardzo zależy od stopnia wstępnego problemu. Zgodnie z ogólną zasadą, jednakże problemy mowy, które są związane z kontrolą mięśni wymagają bardziej intensywne leczenie niż te, które ich nie spełniają.

"Te opóźnienia, które nie mają fizycznego komponentu zwykle poprawić szybciej", mówi Kathryn Thorson Gruhn, patolog mowy i języka w prywatnej praktyce autor w Północnej Karolinie. "Jeśli dziecko rozwija negatywne uczucia co do jego mowy, problemy z samoocena i słabej interakcji z rówieśnikami i rodziną, próby komunikacji dziecka może stać się trudniejsze. Kiedy dziecko z opóźnieniem rozwoju rozumie, że język daje mu poczucie kontroli, terapia może zakończyć się dość szybko. "

Niezależnie od przyczyny, kluczem do skutecznego leczenia jest złapać problem wcześnie i zacząć zająć natychmiast. "Wcześniej zaburzenia mowy i języka, są identyfikowane i traktowane, lepiej, bez względu na przyczynę," mówi Paul.

Jeśli chodzi o dzieci, i bardzo małych dzieci, logopedzi często zaczynają się od tego, co jest znane jako terapii na bazie gry. "To zwiększa motywację dziecka do uczestnictwa i mogą być włączone do dziecka codzienności", mówi Gruhn. "To daje rodzicom możliwość kopiowania technik terapeuty zwiększenie próby komunikacji dziecka. Terapeuta jest ukierunkowane odpowiedzi wykonywane w naturalnym środowisku uczenia się. "

Gdy potrzebna jest większa pomoc

Istnieją również przypadki, gdy dziecko z poważnymi opóźnieniami rozwojowymi lub niepełnosprawnością potrzebują dodatkowej pomocy w celu komunikowania się z innymi. To jest, gdy terapeuta może zwrócić się do wspomagającego i alternatywnej (AAC) systemy łączności. "AAC może uzupełnić lub zastąpić istniejący przemówienie mowy, że nie działa", mówi Paweł. "Urządzenia AAC, które są dostępne, aby pomóc ludziom wyrażać się m.in. low-tech pomocy, takie jak obraz i karty komunikacyjne symboli i elektronicznych pomocy mowy, takich jak urządzeń generujących. Systemy AAC mogą poprawić wydajność interakcji społecznych, szkoła i poczucie własnej wartości. "

Dr Paweł mówi, że te urządzenia są pomocne dla wielu dzieci z opóźnieniami lub niepełnosprawnych, a nie utrudniać zdolność dziecka do uczenia się mówić, jeżeli funkcja jest możliwe. Jeśli dziecko nie ma zdolności intelektualne do komunikacji, jednak następnie urządzenie do generowania mowy nie byłoby pomocne.