Cambler

Jedzenie przetworzone mięso zwiększa ryzyko chorób serca

Jeść mięso przetworzone, jak hot dogi, bekon, i lunch mięsa znacznie zwiększa ryzyko chorób serca i cukrzycy, według nowej analizy naukowców z Harvard ponad 20 badaniach. Nieprzetworzone mięso czerwone, z drugiej strony, nie wydaje się, aby podnieść ryzyko obu chorób.

"Mięso przetworzone" oznacza mięso, konserwowanego dzięki palenia, leczenia lub solenie, albo przez dodanie chemicznych środków konserwujących. Naukowcy, którzy przedstawili w ubiegłym tygodniu badania na konferencji Europejskiego Stowarzyszenia Serca w San Francisco, zdefiniowane "czerwonego mięsa" nieprzetworzone mięso, takie jak wołowina, hamburger, jagnięciny i wieprzowiny.

Limit przetworzone mięso do jednej porcji w tygodniu

Sodu i konserwantów, a nie tłuszczu, wydaje się być sprawcami w przetworzonym mięsie, według wiodącego badacza Renata Micha, pracownik naukowy w Harvard School of Public Health. "Patrząc na średnie odżywczych w nieprzetworzonych mięsa i przetworów mięsnych spożywanych w USA, okazało się, że zawierają one podobne ilości tłuszczów nasyconych i cholesterolu, "wyjaśnia. "W przeciwieństwie do tego, przetworów mięsnych zawarte średnio cztery razy wyższe ilości sodu i dwa razy większą ilością konserwantów azotanów."

"Aby obniżyć ryzyko zawału serca i cukrzycy, ludzie powinni unikać jedzenia zbyt dużo przetworów mięsnych - np. hot-dogi, bekon, kiełbasa lub przetworzone wędliny ", mówi Michał. "Na podstawie naszych ustaleń, jedzenie do jednej porcji tygodniowo będzie związane ze stosunkowo małym ryzykiem."

Zarówno czerwone i przetworzone mięso zawierają niezdrowe tłuszcze

Natomiast czerwone mięso sam w sobie nie może być przyczyną chorób serca i cukrzycy, inne badania wykazały wadę diety, który zawiera dużo czerwonego mięsa i przetworów mięsnych, zgodnie z Samantha Heller, wykwalifikowanego dietetyka, dietetyka klinicznego i fizjologa w Fairfield, CT.

Zarówno czerwone i przetworzone mięso, i żywności, takich jak masło i ser, są bogate w tłuszcze nasycone i były związane z przewlekłą chorobą, Heller zauważa, dodając, że ludzie powinni ograniczyć spożycie nich dobrze.

"Idąc niskim lub bez tłuszczu z produktów mlecznych pomaga obniżać spożycie tłuszczów nasyconych," ona radzi. "Wybór zdrowych źródeł białka - tak jak białe mięso drobiowe, niskich rtęcią ryb, soi, orzechów i ziaren - i skupienie się na ruchu w kierunku bardziej diety na bazie roślin pozwoli nam żyć dłużej, zdrowiej. "

Dr Gregg Fonarow, profesor medycyny sercowo-naczyniowej na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles, zgadza się, mówiąc, że "różne badania sugerują, że wyższy poziom spożycia czerwonego i przetworzonego mięsa jest związane z większym ryzykiem chorób serca, udaru mózgu, cukrzycy, raka i przedwczesna śmierć. "

Jednak wyniki nie zawsze były spójne, a niektóre wcześniejsze badania sugerowały, różnice w zagrożeniu zdrowia między nieprzetworzonego czerwonego mięsa i wędlin, Fonarow wyjaśnia.

Aby uzyskać więcej informacji na temat zdrowia i dobrego samopoczucia, odwiedź modułów informacyjnych zdrowia na tej stronie.

Uważaj na podstępne sodu

Przetworzone mięso to nie jedyne produkty, które przyczyniają się dużo sodu do diety europejskiej. Sos pomidorowy, zupy, żywność w puszkach, i gotowe mieszanki zazwyczaj są w pełni załadowane zbyt. Handlowych wypieki, przyprawy, zboża, sery, sosy sałatkowe i również może zawierać duże ilości sodu.

Europejskie Stowarzyszenie Serce sugeruje jeść mniej niż 1500 mg sodu na dobę. To około pół łyżeczki soli kuchennej. Jeśli masz wysokie ciśnienie krwi, lekarz może zalecić, aby jeść jeszcze mniej, lub unikać soli w ogóle.

Czytaj etykiety na przygotowanych i opakowanych środków spożywczych, aby dowiedzieć się, ile sodu zawierają. Sodu może przemycić do diety przez sól kuchenną, over-the-counter leków, takich jak leki zobojętniające sok żołądkowy, a nawet leki na receptę.

Zawsze skonsultuj się z lekarzem, aby uzyskać więcej informacji.