Cambler

Rozbudowa pamięci jedząc prawo

Jak dieta może pomóc lub zaszkodzić, Twój Fitness poznawcze.

Przed pokroić w dużym T-bone stek z frytkami, tutaj jest kilka do myślenia: Badania wskazują, że to, co jemy może mieć wpływ na naszą zdolność do zapamiętywania i naszej prawdopodobieństwo rozwoju demencji, jak się starzejemy.

Weź to stek jesteś o pokroić w, na przykład. Jest ładowany z tłuszczów nasyconych, które jest znane w celu podniesienia stężenia we krwi niezdrowego lipoprotein o niskiej gęstości (LDL) cholesterolu. Inne rodzaje tłuszczów, takich jak tłuszcze trans, to samo do LDL.

Cholesterol LDL gromadzi się w, i szkody, tętnice. "Wiemy, że to jest złe dla serca. Istnieje obecnie wiele dowodów, że jest to również szkodliwe dla mózgu", mówi dr Francine Grodstein, profesor nadzwyczajny medycyny na Harvard Medical School i współpracownik epidemiolog w Brigham i kobieta szpital.

Beta-amyloidu w mózgu, płytki nazębnej

Beta-amyloid tablica Diety o wysokiej zawartości cholesterolu i tłuszczów może przyspieszyć powstawanie płytek beta-amyloidowych w mózgu. Klastry te lepkie białka są obwiniane za wiele szkód, które występuje w mózgach osób z chorobą Alzheimera.

Połączenie diety i pamięć

Jako dowód tego efektu są wyniki badań przeprowadzonych przez naukowców z Brigham i kobieta szpital, opublikowane online Maj 17 w czasopiśmie Annals of Neurology. Kobiety w nauce, którzy jedli najwięcej nasyconych tłuszczów z żywności, takich jak czerwone mięso i masło wykonywane gorzej na testach myślenia i pamięci, niż kobiety, które jadły najniższych ilości tych tłuszczów.

Dokładny powód, dla połączenia między diet o wysokiej zawartości tłuszczów nasyconych i trans oraz gorszą pamięć nie jest do końca jasne, ale związek może zachodzić dzięki genu zwanego apolipoproteiny E, lub APOE. Gen ten jest związany z ilością cholesterolu we krwi, a ludzie z odmiany tego genu APOE e4, zwane są bardziej narażone na chorobę Alzheimera. "Około 65% osób, które skończyć z otępieniem związanym z chorobą Alzheimera w wieku 60 i 70 mają ten gen," mówi dr Gad Marshall, profesor neurologii z Harvard Medical School.

W jaki sposób gen APOE e4 przyczynić się do demencji? Naukowcy nie są do końca pewien, ale odkryli, że osoby z tej zmienności genetycznej mają większą liczbę lepkich grudek, zwane tablice białka beta-amyloidu w mózgu. Te depozyty tablica, które są związane ze zniszczeniem komórek mózgowych, są cechą choroby Alzheimera.

Połączenie jest trochę jaśniej, jeśli chodzi o utratę pamięci, który jest związany z uszkodzeniem naczyń krwionośnych. Narastanie blaszek cholesterolu w naczyniach krwionośnych mózgu może spowodować uszkodzenie tkanki mózgowej, albo przez małe zatorów, które powodują cichych uderzeń lub większy, bardziej katastrofalny udar. Tak czy inaczej, komórki mózgowe są pozbawione krwi bogatej w tlen, których potrzebują, aby normalnie funkcjonować, co może zagrozić myślenie i pamięć.

Inne sposoby ochrony pamięci jak wiek

  • Dieta nie jest jedynym sposobem, aby zachować pamięć. Jeśli chcesz, aby Twój mózg ostry jak podrosną, należy przestrzegać następujących zaleceń:

  • Kontrolować poziom cholesterolu, cukru we krwi i ciśnienie krwi za pomocą diety, ćwiczeń i leków takich jak statyny i beta-blokery, jeśli ich potrzebują.

  • Rzucić palenie. Jeden przegląd badań związanych palenie ze znacznie wyższym ryzykiem choroby Alzheimera.

  • Wyjść na zewnątrz na szybkim codziennym spacerze. Wykonując trzy lub więcej razy w tygodniu został połączony z niższym ryzykiem demencji.

  • Współpracować z lekarzem, aby utrzymać swoją wagę w zdrowym zakresie do swojego wzrostu. Wskaźnik masy ciała (BMI) między 18,5 i 24,9 jest uważane za normalne.


Żywność dla pamięci

Jeśli nasycone i tłuszcze trans są czarne charaktery żywności, następnie mono-i wielonienasycone kwasy tłuszczowe mogą być bohaterami w walce diety, aby zachować pamięć. W szczególności, dieta śródziemnomorska, z menu żywności, które są bogate w zdrowe tłuszcze nienasycone (oliwa z oliwek, ryby i orzechy) został połączony z niższych stawek zarówno otępienia związanego z chorobą Alzheimera i łagodnymi zaburzeniami funkcji poznawczych (MCI)-tej etap utraty pamięci, które często poprzedza demencję.

Dieta śródziemnomorska zawiera kilka elementów, które mogą promować zdrowie mózgu:

  • Owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste, ryby, oliwa z oliwek i przyczynić się do poprawy zdrowia naczyń krwionośnych, zmniejszając ryzyko dla pamięci-uszkodzenia udaru.

  • Ryby są bogate w kwasy omega-3 kwasy tłuszczowe, które zostały powiązane z niższym poziomem białka beta-amyloidu we krwi i poprawy zdrowia naczyń.

  • Umiarkowane spożycie alkoholu podnosi poziom lipoprotein o wysokiej gęstości zdrowej (HDL) cholesterolu. Alkohol obniża też odporność naszych komórek na insulinę, co pozwala skuteczniej obniżyć poziom cukru we krwi. Oporność na insulinę jest związany z demencją.

Próbka dieta śródziemnomorska

Śniadanie:

  • Pełnoziarniste musli z świeżych owoców i migdałów LUB

  • 6 uncji Grecki jogurt posypane jagodami

Obiad:

  • Grecka sałatka z grillowanym kurczakiem lub

  • Pita pełnoziarnista z 2 łyżki. hummus i pomidorów

Kolacja:

  • Łosoś pieczony z tapenade oliwek, pomidorów smażona szpinaku z bakaliami sosnowe, gotowane gruszki lub

  • Pieczona z kurczaka z czosnkiem i cytryną, szparagi

Czy jedzenie zachować pamięć?

Mimo, że pewne pokarmy wydają się chronić pamięć, nasi eksperci twierdzą, że badania na ten temat jest wciąż zbyt wstępne polecić pamięci jakieś szczególne pokarmy wzmacniające. "Prawda jest taka, że ​​nadal nie wiem dużo," Dr Grodstein mówi. "Więc nie sądzę, że jesteśmy jeszcze gotowi do identyfikacji mózgu zdrowe diety w sposób jesteśmy dieta zdrowe serce."

Jednak lekarze przekonują, że to, co jest dobre dla serca może być także dobre dla mózgu. Ochronę naczyń krwionośnych przez następujące diety zdrowe serce może tylko chronić umysł też. "Wiele czynników ryzyka sercowo-naczyniowego są pokazane jako czynniki ryzyka otępienia, w tym otępienie związane z chorobą Alzheimera," Dr Marshall mówi. Kiedy jeść zdrowe serce diety o niskiej zawartości tłuszczów nasyconych, można zmniejszyć ryzyko nadciśnienia tętniczego, cukrzycy i otyłości, z których wszystkie są wierzył, aby przyczynić się do utraty pamięci.

Więc jakie są składniki diety zdrowe serce? Są one bardzo podobne do składników diety śródziemnomorskiej, które do tej pory prowadzi najsilniejsze dowody ingerencji dietozależnych dla zachowania pamięci, Dr Marshall mówi.

Dieta śródziemnomorska zawiera

  • owoce i warzywa

  • pieczywa całe ziarna zbóż i

  • fasoli i orzechów

  • oliwa z oliwek

  • bardzo ograniczone czerwone mięso

  • nie więcej niż cztery jajka tygodniowo

  • umiarkowane spożycie wina (jeden kieliszek dziennie dla kobiet).

Suplementy i pamięć

Liczba suplementów diety twierdzą, że poprawia pamięć, koncentrację i skupienie. Takie produkty często zawierają mieszanki przypuszczalnie pamięci zwiększania składniki, takie jak antyoksydanty i kwasy tłuszczowe omega-niektórych-3, które występują w diecie śródziemnomorskiej.

Kłopot z tych produktów jest w dużej mierze są niesprawdzone. "Jest dużo informacji tam na odżywki, które nie jest oparte na faktach," Dr Marshall mówi. "I to nie znaczy, niektóre z nich mogą nie działać. Musimy tylko lepszy dowód." Wiele dodatków, które były badane wobec placebo (nieaktywne) tabletek nie wykazano skuteczną do leczenia lub zapobiegania demencji, związaną z chorobą Alzheimera.