Cambler

Radzenie sobie z depresją bliskiej osoby

Jak kamyk wrzucony do stawu, depresja, dystymia i zaburzenia dwubiegunowe tworzyć fale, które rozprzestrzeniają się daleko od ich bezpośrednim punktem uderzenia. Bliskich ludzi, którzy mają te choroby często cierpią obok nich. Jest to denerwujące i często frustrujące do czynienia z nieuniknionym Fallout. Ale można zrobić wiele, aby pomóc ukochanej i sam sobie ten trudny okres.

Zachęcić go, aby uzyskać pomoc i trzymać się go. Przypomnij osoby o przyjmowanie leków lub prowadzenie spotkań terapeutycznych. Nie ignoruj ​​komentarze na temat samobójstwa. Jeśli uważasz, że twój ukochany jest samobójcza, jego lub jej zadzwonić do lekarza lub terapeuty. Jeżeli nie jest dostępny, należy skontaktować się z lokalnym centrum kryzysowego lub pogotowiem ratunkowym.

Dbać o siebie. Jako dozorca jest to trudne zadanie. Może chcesz zasięgnąć indywidualnej terapii lub dołącz do grupy wsparcia. Liczne organizacje zdrowia psychicznego sponsorować takie grupy, a także może dostarczyć informacji na temat tej choroby oraz najnowszych metod leczenia.

Oferujemy wsparcie emocjonalne. Twoja cierpliwość i miłość może stanowić ogromną różnicę. Zadawaj pytania i uważnie słuchać odpowiedzi. Staram się nie szczotkować lub ocenić uczucia drugiej osoby, ale nie dają nadzieję. Zaproponuj działania, które można zrobić razem, a należy pamiętać, że na to potrzeba czasu, aby lepiej. Przypomnij sobie, że choroba powoduje ukochanej działać inaczej, a może być trudne. Czy mu nie winić, jak nie będzie, jakby była przewlekły ból fizyczny, który spowodował człowiek zmienić w określony sposób.

Postaraj się zapobiec aktom lekkomyślnych podczas epizodów maniakalnych. To zbyt powszechny dla osoby do złych decyzji, gdy maniakalny, więc jest to dobry pomysł, aby spróbować uniknąć tego problemu poprzez ograniczenie dostępu do samochodów, kart kredytowych i kont bankowych. Uważaj na znaki, że w terapii epizodu manii jest wschodzących. Zakłócenia snu może wywołać epizod, więc wspierać ukochaną osobą w utrzymaniu regularny harmonogram snu. Spójne wzorce dla innych działań, takich jak jedzenie, ćwiczenia, i towarzyskich może również pomóc.