Cambler

Planowanie posiłek i cukrzycy

Jedzenie prawo pomaga utrzymać poziom cukru we krwi w normie. To również pomaga utrzymać zdrową wagę. Twój zespół opieki zdrowotnej pomogą Ci plan posiłków, który pasuje do Twoich potrzeb. Twój plan posiłek mówi, kiedy jeść posiłki i przekąski, jakie rodzaje żywności jeść i ile każdego żywności do jedzenia.

Co do jedzenia

Nie musisz rezygnować wszystkie pokarmy, które lubisz. Ale trzeba przestrzegać pewnych zasad. Jeśli masz inne problemy zdrowotne, takie jak choroby nerek, Twój Posiłki mogą wymagać, aby trzymać się z dala od większej ilości żywności.

Jeść głównie węglowodany złożone

Te zwracają się do cukru powoli. To pomaga utrzymać poziom cukru we krwi w normie. Pokarmy bogate w węglowodany złożone to:

  • Pełnoziarniste pieczywo i zboża

  • Pszenicy bulgur

  • Ryż brązowy

  • Makarony pełnoziarniste

  • Zielony groszek

  • Warzywa

  • Fasola i groch

Jedz pokarmy bogate w błonnik

Żywności, które są bogate w błonnik pomaga obniżyć poziom cukru we krwi. Pomagają również utrzymać stołek miękkie. Żywności, które są bogate w błonnik to:

  • Ryż brązowy

  • Pełnoziarniste pieczywo i zboża

  • Fasola i groch

  • Warzywa

  • Świeże owoce

Jedz mniej tłuszczu i cukru

Jeść zbyt dużo tłuszczu może powodować choroby serca. Jedzenie zbyt dużo cukru sprawia, że ​​stężenie cukru we krwi iść szybko. Zarówno tłuszczu i cukru mają dużo kalorii, więc mogą powodować zwiększenie masy ciała.

Mniej jeść żywności o wysokiej zawartości tłuszczu, takie jak te:

  • Masło

  • Margaryna

  • Olej

  • Krem

  • Ser

  • Boczek

  • Wędliny

  • Lody

  • Wyroby cukiernicze takie jak ciasta i pączki

Trzymaj się z dala od produktów spożywczych o wysokiej zawartości cukru, takich jak te:

  • Dżemy i galaretki

  • Batony

  • Regularne napoje gazowane

Ile jeść

Ilość spożywanych pokarmów wpływa na poziom cukru we krwi. To także wpływa na wagę. Twój zespół opieki zdrowotnej powie ile każdego rodzaju żywności należy jeść.

  • Użyj pomiaru kubki i łyżki i skalę żywności mierzyć porcje.

  • Jeść tylko liczbę porcji podanych na wyżywienie dla każdego żywności. Nie bierz sekund.

Kiedy jeść

Twój plan posiłek najprawdopodobniej obejmuje śniadanie, obiad, kolacja i przekąski przed snem. Może on również zawierać przekąski rano i po południu.

  • Jedz posiłki i przekąski w tym samym czasie każdego dnia.

  • Jeść wszystkie posiłki i przekąski. Pominięcie posiłku lub przekąski mogą cukru we krwi spadnie zbyt nisko. Może również spowodować jeść zbyt dużo na następnym posiłku lub przekąski. Następnie stężenie cukru we krwi może być zbyt duże.