Cambler

Zabiegi samoopieki dla kolana i ból stawu biodrowego

Czy to twój biodra lub kolana, że ​​twoja cię trapi, lekarz może zalecić najmniej inwazyjne leczenie w celu złagodzenia bólu i zachęcić gojenie swojej chorobie przed uciekania się do środków agresywnych. Zmniejszenie stanu zapalnego, łagodzi ból, chroni staw przed dalszym uszkodzeniem, i budowanie siły mięśni, które obsługują połączenie często może poprawić funkcjonowanie stawów. Następujące zabiegi są często zalecane dla stawu biodrowego lub kolanowego ból i dyskomfort.

RYŻ

RYŻ - co oznacza odpoczynek, lód, kompresji i elewacji - to strategia pierwszej pomocy w przypadku większości urazów układu mięśniowo-szkieletowego, w tym tych związanych z kolana i biodra. Czasem jest to tylko zabieg trzeba.

Odpoczynku. Kontuzje muszą odpocząć, aby uzdrawiać. Reszta nie zawsze oznacza brak aktywności, jednak. W zależności od choroby, może być konieczne, aby zatrzymać się nogę całkowicie zredukować dystans uruchomieniu lub pieszo, przejście do działań nieobciążające, lub ćwiczenia przy użyciu innych części ciała. Rozważ używanie laski, aby dać szkody szansę się wyleczyć. Ważne jest, aby odpocząć uraz lub nagłe pogorszenie bólu przez kilka dni, ale długie okresy bezczynności może trwające kolan i bioder problemy gorzej przez zmniejszenie elastyczności i osłabia mięśnie, które wspierają i chronią stawy.

Lód. Zimne znieczula ból i zmniejsza obrzęk poprzez zwężenie naczyń krwionośnych. Po zabiegu chirurgicznego lub urazu otoczyć pakiet lodu w płótno i stosować przez 20 minut, usunąć przez 20 minut, ponownie zastosować w ciągu 20 minut i tak dalej. Aby zapobiec odmrożenie nie stosuje się lodu bezpośrednio na skórę. Twoje źródło chłodu może być tak proste, jak worek z mrożonego groszku, owinięte w ręcznik, ale można też kupić łatwe w bezpieczne okłady z neoprenu z kieszeniami na żelowymi, które trzymasz w lodówce. Najbardziej skomplikowane są elektryczne urządzenia "przepływowy zimno terapia", które dostarczają zimno przez klocki w kształcie różnych stawów, lekarz lub fizjoterapeuta może zalecić takie urządzenie po zabiegu.

Lód pomaga urazów kolan wszystkich typów. Urazów biodra, zimno nie może penetrować głęboko do samego stawu biodrowego, ale nadal jest skuteczna w bólu biodra, wynikające z problemów bliżej powierzchni, takich jak krętarzowej zapalenie kaletki.

Po kontuzji, używać lodu sam przez 24 do 48 godzin. Po tym, można nadal korzystać z lodu, przełączyć się do ciepła, lub zastępcy. Lód zwiększa sztywność, a ciepło pomaga przywrócić i utrzymać elastyczność. Może okazać się korzystne, aby stosować ciepło przed rozciąganie i inne ćwiczenia, zgodnie z lodu potem zminimalizować obrzęk. Możesz dać sobie rub lodu zamrażając wodę w papierowym kubku. Oderwać papier i pokrywa koniec lodu ściereczką przed nałożeniu na powierzchnię.

Kompresji. Po kontuzji kolana, delikatne ciśnienie może zmniejszyć obrzęk i przyspieszyć czas regeneracji. Owiń rannego stawu w bandaż elastyczny, uważając, że okład nie jest tak napięty, że skóra staje się poniżej stawu chłodny lub niebieski. Neopren odcinek kolano obsługuje zapewnić kompresję i mają otwór na rzepkę, aby zapobiec podrażnieniom.

Npm. Podnoszony rannych obszarze korzysta z powagi zmniejszyć obrzęk i bolesne pulsowanie, które występuje, gdy wiele basenów krwi w jednym obszarze. Prop kolano się na stołku z poduszek do podniesienia wysokości, lub położyć się z kolana na poduszce.

Wykonywania bez podkreślając swoje biodra i kolana

Jeśli chcesz ćwiczyć regularnie, ale trzeba dać swoje biodra lub kolana odpoczynku podczas an leczy uraz, oto kilka ćwiczeń, które możesz zrobić w międzyczasie. Można łączyć te ćwiczenia stworzyć rutynę trwający 30 minut lub dłużej:

Zabiegi pielęgnacji samo za kolano i ból stawu biodrowego

- ćwiczenia na podłodze, tym loki brzucha, brzuszków, pompek, lub wyciągów nóg

- procedury, w tym ręcznie masa wielokrotnego podnoszenia małych ciężarów ręcznych w różnych kierunkach

- Procedury piłka ćwiczenia, w tym odcinków, loki brzucha, nóg lub wyciągów

- Basen

- Delikatna joga

Ciepło

Ciepła jest dobrym sposobem, aby zmniejszyć ból i sztywność stawów oraz łagodzi skurcze mięśni. Po kontuzji, czekać dzień lub dwa na obrzęk zejść przed użyciem ciepła. Możesz użyć pakiet ciepła stosowane bezpośrednio do stawu, albo ogrzania kolana i biodra w wannie z hydromasażem lub jacuzzi lub z 15 - do 20 minut moczyć w zwykłej wannie. Terapeuci zalecają ciepły prysznic lub kąpiel przed rozpoczęciem wykonywania na relaks mięśni i stawów. Ciepło ubrać potem przedłużyć korzyści. Termofory są wygodne, ale wilgotne ciepło wnika głębiej.

Możesz kupić pakiety gorąco i poduszek grzewczych, ale domowej roboty hot paczka działa tak samo dobrze. Ogrzewano wilgotnej złożony ręcznik w piecu mikrofalowym (zwykle przez około 10 do 60 sekund, w zależności od pieca i grubości podpaska) lub w konwencjonalnej piecu ustawionym na 300 ° F (około pięć do 10 minut). Zawinąć go w cienki ręcznik lub szmatkę przed zastosowaniem do obszaru poszkodowanej