Cambler

Wszystko o menopauzie

Menopauza-gdy produkcja estrogenów i progesteronu, owulacja i miesiączka przystankiem jest naturalną częścią życia kobiety. Średni wiek, że kobiety przechodzą menopauzę jest 51.

Lata prowadzące do menopauzy, zwany okołomenopauzalnym, występują zwykle między 45 a 55 rokiem życia. Okołomenopauzalnym różni się od kobiety do kobiety. W tym czasie, estrogen spadek produkcji. Niektóre kobiety miesiączkować regularnie, aż ich okresy nagle zatrzymać. Inne może obserwować zmiany w wielkości przepływu miesiączkowego lub długości czasu pomiędzy okresami. Jeszcze inni u nich zanikają lub krwawienia między miesiączkami.

Mimo, nieregularne okresy, ciężkie krwawienie lub krwawienie często dłużej niż normalny jest normalną częścią latach prowadzących do menopauzy, każdy z nich może być również znak ostrzegawczy na raka. Jeśli okresy stają się nieregularne, cięższe i dłuższe niż zwykle, lub jeśli krwawienie między miesiączkami, prowadź dziennik menstruacyjny i omówić z lekarzem, który może podjąć decyzję, aby sprawdzić raka macicy.

Objawy menopauzy

Do 75 procent kobiet ma uderzenia gorąca, jak zbliżają się do menopauzy. Miga-uczucie, że nagle zaczerwieniona zazwyczaj rozpoczyna się w pobliżu piersi i rozprzestrzenia się na szyi, twarzy i ramion, zwykle ostatnich trzech do czterech minut i może występować tak często jak raz na godzinę lub tak rzadko, jak kilka razy w miesiącu. Mogą się zdarzyć o każdej porze dnia i nocy. Mogą cię budzić ze snu (tzw. poty nocne). Mogą nadal występować tak długo, jak pięć lat, jak twoje ciało dostosowuje się do niższej produkcji jajników 'estrogenu i progesteronu.

Kobiet w okresie okołomenopauzalnym mogą mieć problemy ze snem z powodu nocne poty i bezsenność. Brak snu może mieć wpływ nastroje, zdrowie i zdolność do funkcjonowania.

Zmiany układu pochwy i dróg moczowych może pojawić się spadek poziomu estrogenów. Pochwy podszewka staje się cieńsza i bardziej suche. Stosunek seksualny może być nieprzyjemne, lecz mogą być łagodzone przez zastosowanie ponad recepty rozpuszczalne w wodzie środki smarujące. Wyściółka dróg moczowych również staje się cieńsza, a tkanka wspieranie pęcherz może osłabić. Zmiany te mogą spowodować wyciek moczu z kichania, podnoszenia lub inny wysiłek. To się nazywa stres moczu i może być wspomagany przez ćwiczeń Kegla.

Zagrożenia dla zdrowia

Kobiety ryzyko chorób serca i udaru mózgu wzrasta po menopauzie. Naturalnym estrogenem może pomóc chronić serce i naczynia krwionośne poprzez zmniejszenie LDL ("złego") cholesterolu i zwiększenie HDL ("dobrego") cholesterolu we krwi i poprzez pozytywny wpływ na naczynia krwionośne. Jakkolwiek terapia hormonalna (HT) może pomóc w łagodzeniu objawów menopauzy, to nie wydaje się, aby zapobiegać chorobom serca i zwiększa ryzyko wystąpienia raka sutka. Możesz podjąć inne kroki, aby zmniejszyć ryzyko chorób serca u kobiet po menopauzie przez zdrowej diety, regularne ćwiczenia, utrzymanie prawidłowej wagi ciała, unikanie palenia, i, jeśli masz cukrzycę lub wysokie ciśnienie krwi, po planu leczenia.

Dopóki kobieta zamienia 30, jej ciało buduje kości, po 30 roku życia, kości podziale szybciej niż otrzymuje. Łagodna utrata kości nie spowoduje problemów, ale gdy utrata staje się nadmierne, i występuje osłabienie kości złamania. Dietę, która dostarcza od 1000 do 1500 mg wapnia na dobę i 400 do 800 jm witaminy D (lub biorąc równoważne ilości suplementów), ćwiczeń obciążonych i przyjmowania leków, które pomagają budować kości może zapobiec nadmiernej utracie masy kostnej i złamań.

Doustna HT może złagodzić suchość pochwy, zmniejszenia lub końca uderzenia gorąca i pomóc objawy pęcherza. HT zwiększa jednak innych zagrożeń dla zdrowia. Na suchości pochwy i nietrzymanie moczu, ustalonym pochwy kremu, który zawiera estrogen może być pomocny. Smary na bazie wody, jak KY Jelly, Astroglide, Replens lub Surgilube może stosunek seksualny mniej bolesne. Porozmawiaj z lekarzem, aby dowiedzieć się, co jest najlepsze dla Ciebie.

Również dostępne, aby pomóc złagodzić objawy menopauzy są środki nie-hormonalne. Produkty ziołowe zawierające substancje podobne do estrogenów nie są zalecane do kontroli objawów, ponieważ ich jakość nie mogą być pewni, a wiele z ich efektów nie badano nie.

Kroki samoopieki dla menopauzy

  • Sukienka w warstwach i nosić luźne ubrania.

  • Pij dużo wody.

  • Czy ćwiczenia obciążeniowe na 30 do 60 minut dziennie przez większość dni w tygodniu.

  • Unikaj kofeiny i alkoholu, które mogą nasilać uderzenia gorąca i powodować bezsenność.

  • Jeść zrównoważonej diety, który zawiera owoce i warzywa i 1200 do 1500 mg wapnia i 400 do 800 jm witaminy D.

  • Osiągnąć i utrzymać zdrową wagę.