Cambler

Zapytaj lekarza: soda zrobić osteoporoza może gorzej?

Pytanie:

Czy napoje gazowane wypłukiwać wapń z kości? Czy to zwiększa ryzyko osteoporozy? Czy picie sody zrobić rozpoznanej osteoporozy gorszego?

Odpowiedź:

Najlepszą odpowiedzią, jaką mogę dać na oba pytania jest "być może".

Wiele badań w ciągu ostatnich latach związany z osteoporozą napojów gazowanych.

Dane z Framingham Osteoporozy Badań (European Journal of Clinical Nutrition, 2006) spojrzał na spożycie napojów gazowanych wśród ponad 1400 kobiet i 1100 mężczyzn. Okazało się, że kobiety, które piły najbardziej cola z kofeiną miała najniższą gęstość kości. Największy wpływ obserwowano dla tych, picie trzech lub więcej kofeiną cola drinki dziennie.

Efekt był słabszy dla non-cola bez kofeiny i napojów gazowanych. I nie widzieli związku między każdym z tych napojów i zdrowia kości u mężczyzn.

Nowsze badania doszli do podobnych wniosków. Jedno z badań wykazało wyższy wskaźnik złamań kości wśród nastolatków, którzy pili napoje gazowane w porównaniu z tymi, którzy nie.

Ale nikt nie wie, czy jest prawdą, przyczynowo-skutkowy między napojów gazowanych i słabe kości. Coś jeszcze o pijących soda może to wyjaśnić. Na przykład, może wykonywać mniej pijących soda i palić więcej niż tych, którzy nie regularnie pić napoje gazowane. Różnice, jak to może prowadzić do osteoporozy wśród pijących więcej sody.

Jednak jeżeli istnieje bezpośredni związek istnieje kilka możliwych wyjaśnień:

  • Pijących soda może pić mniej mleka lub jeść mniej pokarmów zawierających wapń

  • Fosforany w napojach gazowanych mogą zablokować lub spowolnić jak wapń jest wchłaniany (chociaż napoje niekoniecznie "ługowania" wapnia z kości)

  • Kofeiny w napojach gazowanych mogą osłabiać kości, wpływając na wzrost i rozwój w czasie

Dopóki nie będziemy wiedzieć więcej, myślę, że to ma sens dla osób z osteoporozą, aby ograniczyć napoje gazowane. Ograniczania jest mało prawdopodobne, aby powodować szkody i może tylko pomóc. Inne kroki można podjąć, obejmują:

  • Wystarczająco dużo wapnia - co najmniej 1000 do 1200 mg / dzień,

  • Ilości witaminy D - dla osób z osteoporozą, 1000 jednostek dziennie

  • Dużo obciążonych ćwiczeń, takich jak chodzenie

  • Przyjmuje leki do budowania kości, takie jak alendronian (Fosamax) lub risedronianu (Actonel), zgodnie z zaleceniami lekarza

  • Nie palę

  • Nie pij zbyt dużo alkoholu

  • Ograniczyć stosowanie leków (np. kortykosteroidami), które mogą zmniejszać wytrzymałość kości

Porozmawiaj z lekarzem o swoim zdrowiu kości i co można zrobić, aby utrzymać zdrowe kości. Może to obejmować zmiany, co pijesz.