Cambler

Co jest szum wokół witaminy B12?

Co jest szum wokół witaminy B12?

Co sportowiec nie chce rzucić piłkę mocniej, szybciej, lub pompy więcej żelaza niż konkurencja? Pragnienie, aby być najlepsze dyski wiele do zrobienia co w ich mocy, aby uzyskać przewagę wydajności, a niektórzy sportowcy głośnych twierdzą, że miały zastrzyki witaminy B 12 w pozornym celu zwiększenia energii i wydajności. Ale czy B 12 strzałów naprawdę pomóc?

Nie ma wątpliwości, że witamina B 12 jest przydatne rzeczy. Jest to potrzebne do prawidłowego funkcjonowania nerwów, syntezy DNA i tworzenia czerwonych krwinek, które dostarczają tlen do mięśni, Urząd suplementy mówi. Uważa się, że witaminy wpływają na poziom serotoniny, neuroprzekaźnika związanego z rozluźnienia mięśni. Ale robi się rozmyte, jeśli chodzi o B 12 i wyników sportowych. Jedno badanie z pistoletu strzelaniny sugerowały, że witamina B 12 może zwiększyć precyzyjną kontrolę silnika. Poza tym, badania nie wykazały, że przyjmowanie suplementów lub zastrzyki albo witaminy B 12 lub ​​energii zwiększy wydajność sportową w ludzi, którzy nie mają B12.

Kto tego potrzebuje?

Chociaż biorąc dodatkowe B 12 nie daje żadnych korzyści, niedobór tej witaminy ma poważne konsekwencje, w tym niedokrwistość, zaburzenia neurologiczne, depresji i demencji. Większość ludzi się dużo B12 w diecie, ale niektóre grupy muszą być szczególnie ostrożni:

  • Wegetarianie. Witamina B 12 znajduje się głównie w produktach spożywczych pochodzenia zwierzęcego. Wegetarian, którzy spożywają mleko, produkty mleczne i jaja nie powinny mieć problemu z B 12, ale weganie, którzy spożywają pokarmy-może nie być zagrożone zwierzę do niedoboru. Jeść pokarmy wzbogacone w witaminę B 12 (np. niektóre płatki śniadaniowe) lub biorąc multiwitaminowy suplement dostarczy wszystkie B 12, której potrzebują.

  • Osób starszych. Według jednego z badań, do 15 procent dorosłych w wieku powyżej 65 lat może być niedobór witaminy B 12. To dlatego, że z wiekiem, żołądek wytwarza mniej substancji o nazwie czynnik wewnętrzny, który AIDS wchłanianie witaminy B 12.

  • Osób przyjmujących środki zobojętniające kwas. Witamina B12 wymaga środowiska kwasowego pochłanianie. Leki zobojętniające i inne leki, które neutralizują lub blokują produkcję kwasu żołądkowego zakłócać wchłanianie witaminy B 12.

Dla osób, które potrzebują dodatkowej witaminy B 12, zastrzyki oferują żadnych korzyści nad podjęciem witaminy doustnie. Połykania dodatek rade, nawet dla osób starszych, które pochłaniają mniej B 12.

Podsumowując: Ważne jest, aby uzyskać wystarczającą ilość witaminy B12 z pożywienia lub multiwitaminowy. Ale wygrać maraton lub rozbić nie uderzający, prawdopodobnie będziesz musiał zrobić to w tradycyjny sposób, dzięki ciężkiej pracy.