Cambler

Zagrożenia zdrowotne snu

Centrum Kontroli i Prewencji Chorób oświadczył, że "epidemia zdrowia publicznego." Jest ona związana z otyłością, choroby układu sercowo-naczyniowego, cukrzycy, depresji, nawet do przedwczesnej śmierci. Jednak wielu z nas nadal postawić się na ryzyko.

"Brak snu jest prawdopodobnie o wiele mniej poważnie niż powinno być," mówi Wilfred Pigeon, Ph.D., dyrektor laboratorium snu na Uniwersytecie w Rochester Medical Center i autor podręcznika uśpienia: Szkolenie umysł i ciało, aby osiągnąć idealny Sen nocy. "To prawda, że ​​jedna noc śpi godzinę mniej niż trzeba to nic wielkiego. Wszyscy to zrobić raz na jakiś czas. Ale jeśli ciągle się godzinę lub dwie mniej niż trzeba, skumulowany efekt może być głęboka. "

Wielu z nas należą do tej kategorii. Dorośli zazwyczaj potrzebują siedmiu do dziewięciu godzin snu na dobę. Jednak 15 procent dorosłych w wieku od 19 do 64 mówią, że śpią mniej niż sześć godzin na dni tygodnia, według 2011 ankiety przez National Sleep Foundation.

Dla niektórych z nas, sen jest wyciskany przez overstuffed harmonogramem. Dla innych jest to przerwane przez zaburzenia snu, takie jak:

  • Zespół niespokojnych nóg, problemy ze snem spowodowane silnym przymusem poruszania nogami, często w połączeniu z dziwnych i nieprzyjemnych doznań w nogach

  • Bezsenność, trudności wchodzących lub utrzymaniem ciągłości snu, który wpływa na Ciebie następnego dnia

  • Bezdech senny-Przerwany sen spowodowany wielokrotnym, krótkich przerw w oddychaniu

Wybrzuszenia taliowych

Skutki zbyt mało snu wykracza poza to, po prostu zmęczona. Na przykład, byłeś uderzając siłownię i oglądać to, co jesz, ale po prostu nie potrafię schudnąć? Jednym z powodów może być brak snu. 2010 Badania w Annals of Internal Medicine zawarte 10 osób dorosłych z nadwagą, którzy jedli dietę o obniżonej kaloryczności. Kiedy spali jedynie 5,5 godzin na dobę, stracili mniej tłuszczu i więcej beztłuszczowej masy ciała, niż kiedy spali 8,5 godziny.

Krótszy czas snu wiązała się również ze czuje głodny w ciągu dnia. "Jeśli naprawdę chcesz schudnąć, trzeba zapłacić tyle samo uwagi do snu, jak to zrobić, aby dieta i ćwiczenia," mówi Tracey towarowe, MD, psychiatra i autor Atlanta Mistrz snu: sprawdzone metody uproszczonej.

Złamane serca

Możesz także zobaczyć efekt braku snu w swoim układu krążenia. "Krótki czas snu jest powiązane z chorobami serca i nadciśnieniem tętniczym, "mówi Dr Gołąb. Dodatkowo, bezdech senny jest związany z miażdżycą tętnic (stwardnienie tętnic), udaru mózgu, a nieregularne rytmy serca.

Będąc pozbawieni snu zwiększa ryzyko wystąpienia typu 2 cukrzycy. Jeśli masz cukrzycę, brak snu i złej jakości snu sprawiają, że trudniej utrzymać poziom cukru we krwi pod kontrolą.

Brak snu jest nie tylko objawem depresji, ale także potencjalną przyczyną. "A ludzie z bezsenność lub koszmary mają znacznie wyższy wskaźnik samobójstw i samobójcze myśli," mówi Dr Gołąb. Na plus, gdy zaburzenia snu są traktowane, objawy depresji często zmniejszać.

Senności kierowcy

Według sondażu Narodowej Fundacji Snu, 60 procent dorosłych kierowców USA mówią, że jeździłem podczas senności w ciągu ostatniego roku, a ponad jedna trzecia przyznaje się do rzeczywistości kiwając się za kierownicą. Badania pokazują, że kierowcy, którzy zostali obudzony przez 24 godziny są upośledzone w stopniu, który jest porównywalny do bycia prawnie pijany.

Senność w pracy jest związana z katastrof przemysłowych, medycznych błędów i kontrolerów ruchu lotniczego zasypiając na posterunku. Jeśli ludzie ciągle się zbyt mało snu przez kilka nocy z rzędu, "czas reakcji staje się coraz wolniej. I wydajność w zadaniach poznawczych coraz gorzej i gorzej", mówi dr Gołąb.

Jeśli nie jesteś ostrożny, może znaleźć się złapany w błędne koło. "Jesteś pozbawiony snu, więc działa wolniej i mniej wydajnie, a praca trwa dłużej", mówi dr Marks. "Trzeba przynieść więcej pracy do domu z tobą, a ty zatrzymać się później to zrobić. Następnego dnia, jesteś nawet sleepier niż wcześniej."

Aby uwolnić się od tego cyklu, aby spać priorytet w codziennym harmonogramem. A jeśli problemy ze snem utrzymują się, porozmawiać z lekarzem. Brak snu jest poważnym zagrożeniem zdrowia. Rozważ tę swoją pobudkę.