Cambler

Zespół metaboliczny: zagrożeniem dla zdrowia mężczyzn

Zespół metaboliczny nie jest tak znany, jak choroby serca, cukrzyca lub rak, jeśli chodzi o zagrożenia dla zdrowia do europejskich mężczyzn. Ale jeśli obecne tendencje się utrzymają, to może się zmienić. Dlaczego? Ponieważ około 47 mln osób ma zespół metaboliczny - choć wielu z nich nie wie. Zespół metaboliczny podwaja ryzyko mężczyzny posiadania udaru lub zgonu z powodu choroby serca. A nowe badania sugerują zespół przyczynia się również do zaburzeń poznawczych, choroby nerek i choroby wątroby. Jeśli to nie jest mało, zespół metaboliczny niemal podwaja ryzyko mężczyzny z rakiem prostaty.

Codzienne ćwiczenia nie tylko pomaga uniknąć tej plagi, ale może odwrócić zespołu metabolicznego powinno rozwijać. Aby utrzymać go z dala, ruch musi być częścią twojego codziennego harmonogramu.

Przerażający pięć

Zespół metaboliczny jest skupisko pięciu ściśle powiązanych czynników ryzyka sercowo-naczyniowego. Każdy z nich jest niebezpieczna sama w sobie, ale o kilku z nich w tym samym czasie tworzy jeszcze większe zagrożenie dla zdrowia niż ktoś robi na własny rachunek.

Być zdiagnozowane z zespołem metabolicznym, osoba musi mieć żadnego trzy z pięciu następujących nieprawidłowości. Mające cztery lub pięć takich chorób w tym samym czasie pozwala na jeszcze bardziej niebezpiecznych sytuacji.

Współczynnik ryzyka

Kryterium

Brzuszna otyłość

Obwód w pasie 40 cm lub więcej (35 cali lub więcej dla kobiet)

Poziom triglicerydów na czczo

150 mg / dl lub wyższe

Stężenie cholesterolu HDL

Poniżej 40 mg / dl cholesterolu HDL (poniżej 50 mg / dl dla kobiet

Ciśnienie krwi

130/85 mm Hg lub wyższe

Cukru we krwi na czczo

110 mg / dl lub większe

Przyjrzyjmy się bliżej każdej z nich.

  1. Otyłość brzuszna - To jest podstawowym czynnikiem w zespole metabolicznym. Wzrost obwodu w Europie stanowi tym szybko rozwijającym się zespołem. W przeciwieństwie do komórek tłuszczowych w pośladków i ud, otłuszczenie narządów brzusznych odporny na działanie insuliny, które mogą prowadzić do rozwoju cukrzycy. Uwalnia również wolne kwasy tłuszczowe, które są osadzone w wątrobie, trzustce i serca, gdzie mogą powodować uszkodzenie narządu.

  2. Trójglicerydy - Lekarze nadal nie wiem, czy sam wysoki poziom trójglicerydów zwiększa ryzyko chorób serca. Ale to jest teraz jasne, że wysoki poziom trójglicerydów są rzeczywiście niebezpieczne, gdy są częścią zespołu metabolicznego.

  3. HDL - To jest "dobry" cholesterol, ponieważ pomaga nieść cząsteczek cholesterolu z dala od arterii. Więc wyższy HDL, tym lepiej. Wartości normalne dla mężczyzn rozpocznie się o 35 mg / dl, ale nawet "normalny" poziom 40 wzrośnie ryzyko dla zawału serca i udaru mózgu, kiedy to część zespołu metabolicznego.

  4. Ciśnienie krwi - Eksperci stopniowo obniżając odcięcia dla pomiarów ciśnienia krwi, jak nauczyłem się więcej o podwyższonym ciśnieniem krwi a ryzykiem udaru mózgu, chorób serca i niewydolności nerek. Ale chociaż ciśnienie 130/85 pod uwagę tylko "prehypertension", to wystarczy, aby przyczynić się do diagnozy zespołu metabolicznego.

  5. Cukru we krwi - podwyższony poziom cukru we krwi jest cechą cukrzycy. Ludzie z typ 1 cukrzycy nie produkują wystarczającej ilości insuliny, hormonu, który pomaga regulować ilość cukru, który dostaje się do komórek. Osoby o bardziej jednolitej formie cukrzycy typu 2, wytwarzają insulinę, lecz ich tkanki nie reagują odpowiednio na hormon, choroba o nazwie insulinooporność.

Ćwiczenie: połowa duetu dynamicznego

Wykonywanie jest jednym z dwóch najlepszych sposobów zapobiegania zespół metaboliczny, i to również podstawę leczenia, gdy problemem jest rozwinięta. (Strata masy ciała jest inna.)

Badanie wśród 612 zdrowych mężczyzn pokazuje, jak potężny jest. Pacjenci byli w wieku od 42 do 60, gdy rozpoczęła badania i nie obserwowano zespołu metabolicznego. W ciągu najbliższych czterech lat, choć, 107 mężczyzn opracowany problem. Ale ludzie, którzy regularnie wykonywane były tylko o połowę prawdopodobieństwo zachorowania na zespół jako nieaktywnych mężczyzn. I nie trzeba było bohaterskie ilości ćwiczeń, aby produkować ochronę. Zaledwie trzy godziny tygodniowo załatwiło sprawę! Regularne ćwiczenia:

  • Spala kalorie, które wspomaga utratę wagi. Prawie wszyscy ludzie, którzy wygrają przegranej w grze swój sukces przypisują wykonywać jak diety. Ponadto, ruch wydaje się mieć szczególne zdolności do redukcji brzusznej otyłości, duży plus dla zdrowia.

  • Obniża poziom trójglicerydów bardziej, niż można by oczekiwać ze zmniejszeniem masy ciała.

  • Zwiększa poziom cholesterolu HDL. Więcej zrobisz, tym wyższy HDL będzie. Zaledwie do ośmiu kilometrów spaceru tygodniu pomoże.

  • Obniża ciśnienie krwi. Wykonywanie jest jednym z najbardziej znaczących stylem życia do leczenia nadciśnienia i jest równie przydatne do poziomów obserwowanych w prehypertensive wielu ludzi z zespołem metabolicznym. Chodzenie tylko 30 minut dziennie może zmniejszyć ciśnienie skurczowe o 4 Kop.wsz.do 9 mmHg.

  • Niższy poziom cukru we krwi i insuliny. Ćwiczenia mięśni sprawia i inne tkanki ciała bardziej wrażliwe na insulinę, co oznacza, że ​​mniej insuliny jest konieczna do utrzymania poziomu cukru we krwi w dół. Ćwiczenie jest ważnym sposobem zapobiegania i leczenia cukrzycy i jej podwójne korzyści są bardzo pomocne w zespole metabolicznym.

Dieta: druga połowa

Zmiana diety może zajmować duży cios dla zespołu metabolicznego. Badania z roku 2004 stwierdzono, że dieta śródziemnomorska i umiarkowane ćwiczenia poprawił zespołu metabolicznego u 55% uczestników. Oto kilka wskazówek, których należy przestrzegać:

  • Ogranicz cukrów prostych i innych szybko wchłaniane węglowodany, takie jak biały ryż, białe pieczywo i ziemniaki. Zamiast jeść węglowodany złożone występujące w niewybredny, żywności wysokiej włókna, takie jak brązowy ryż, pełnoziarnistym pieczywie, fasoli i zbóż, otręby.

  • Wyeliminowanie tłuszczów nasyconych i trans, które podnoszą poziom LDL ("złego") cholesterolu. Zastąpić jednonienasycone i tłuszczów omega-3 znalezionych w oliwie z oliwek, orzechy, olej rzepakowy i ryb. Nadal liczyć kalorii z tłuszczów nawet zdrowe serca tak oglądać wielkości porcji.

  • Utrzymuj spożycie sodu poniżej 2300 mg dziennie. Zamiast przekąsek, wędlin i innych słonych pokarmów, wybierz owoce, warzywa i niskotłuszczowe produkty mleczne.

  • Unikaj alkoholu, jeśli masz wysoki poziom triglicerydów i uparty niezdolność do utraty wagi jako część zespołu metabolicznego. Ale za jeden lub dwa drinki dziennie, jeśli masz niski poziom HDL ("dobrego") cholesterolu i pić odpowiedzialnie.