Cambler

Zwracaj uwagę na ostrzeżenia o prehypertension

Ciśnienie krwi jest nie tylko czytanie w gabinecie lekarskim. To może przewidzieć ryzyko dla zawału serca, niewydolności serca lub udaru mózgu. Po prostu, wyższe ciśnienie krwi, tym większe ryzyko wystąpienia tych i innych śmiertelnych chorób.

Załóżmy, że trzeba się nauczyć czegoś znanego jako prehypertension? Ciśnienie krwi nie jest wystarczająco wysoki, aby nazwać nadciśnienie (wysokie ciśnienie krwi), ale mieści się w "normalny" wysokim zakresie. Co to oznacza dla Ciebie?

Wiele. Oznacza to, że jesteś najprawdopodobniej udaliśmy się w drogę w kierunku wysokiego ciśnienia krwi, ale jest jeszcze czas, aby zastosować hamulce-a może nawet zrobić U-turn-by przyjęcie zdrowszego stylu życia.

Oznacza to, że jeśli się na kurs.

Według Europejskiego Stowarzyszenia Serca, progresja do wysokiego ciśnienia krwi występuje w ciągu czterech lat zdiagnozowano prehypertension. To prawda dla prawie jeden w trzech dorosłych osób w wieku od 35 do 64 i jeden z dwóch w wieku 65 i starszych. Nawet przy tych niższych poziomach ciśnienia krwi, lekarze zaczynają patrz uszkodzenia naczyń krwionośnych.

Kontrola ciśnienia

Ciśnienie krwi to siła, z krwi na ścianach tętnic. Gdy pozostaje wysoki w czasie-na poziomie 140/90 mm Hg lub wyższym to wiadomo jak wysokie ciśnienie krwi. Jeśli odczyt ciśnienia krwi jest stale między 120/80 i 139/89 mm Hg, jesteś w przedziale prehypertension. Nieleczone wysokie ciśnienie krwi może, w ciągu roku, w tłumaczeniu na twardnienie tętnic lub uszkodzenia nerek lub serca.

Najlepszy pierwszy krok do przejęcia kontroli jest mieć sprawdzone ciśnienie krwi rutynowo. Jednym z powodów, ciśnienie krwi jest sprawdzana przy każdej wizycie u lekarza, ponieważ nie ma innego sposobu, aby wiedzieć, kiedy ciśnienie jest wysokie, nie można czuć się wysokie ciśnienie krwi w pracy.

Albo, można sprawdzić własne ciśnienie w domu. Lokalne apteki sprzedają elektronicznych monitorów cyfrowych, które mogą być stosunkowo proste w użyciu.

Dla większej dokładności, zakup mankiet ciśnieniomierza i prosty stetoskop-W rodzaju stosowanych w gabinecie lekarskim. Niezależnie od typu monitora można wybrać, zabrać ją ze sobą do swojego lekarza, aby być przeszkolony w jego obsłudze i mieć ona zweryfikowana.

Szansa na zmianę

Kiedy ciśnienie krwi jest podwyższone, to krytyczny kontrolować go poprzez dokonanie pewnych zmian w stylu życia.

W rzeczywistości, nauka masz prehypertension może być tylko motywacją trzeba w końcu zrobić to, co jest najlepsze dla Twojego zdrowia. Oto co należy zrobić:

1. Utrzymać zdrową wagę ciała. Trudno, aby schudnąć, ale nawet niewielkie kwoty utraty wagi mogą korzystać zdrowia. Jeśli masz nadwagę, tracąc tylko 10 funtów, może obniżyć ciśnienie krwi.

2. Jeść zdrową żywność. Dodaj świeże owoce i warzywa oraz produkty pełnoziarniste i cofać się na tłuszcze nasycone.

3. Zmniejszyć spożycie soli. Unikaj żywności, która smak słony, a pokarmy przetworzone i konserwowane. Nie dodawaj soli do jedzenia przy stole.

4. Zwiększenie aktywności fizycznej. Dążyć do co najmniej 30 minut aktywności fizycznej dziennie. Niektóre aktywność fizyczna jest lepsza niż żadna. Jeśli nie można dostać w 30 minut o wartości, co możesz zrobić. Bądź aktywny przez cały dzień: Park na końcu parkingu, podejmują schodów zamiast z windy.

5. Ograniczyć alkohol. Chociaż niewielkie ilości alkoholu mogą być rzeczywiście korzystne dla serca, zaleca umiar: jeden drink dziennie dla kobiet, nie więcej niż dwa dni dla mężczyzn.

6. Jeśli palisz, przestań. Palenie może podnieść ciśnienie krwi, palenie i wysokie ciśnienie krwi może spowodować dodatkowe wraz szkody dla serca i naczyń krwionośnych.