Cambler

Możesz wybrać, aby mieć zdrowe życie

Każdego roku, dwie z każdych trzech zgonów w Europie spowodowanych raka, cukrzycę, choroby serca lub udaru mózgu.

Ta liczba może być znacznie zmniejszona, jeśli ludzie się zdrowszych wyborów żywieniowych, ma więcej ruchu i zaprzestać palenia tytoniu, według Europejskiego Towarzystwa Onkologii, Europejskiego Diabetes Association i European Association serca.

W rzeczywistości, te organizacje się tak silnie na temat znaczenia codziennych wyborów, które mają sponsorowanych wspólną inicjatywę o nazwie codzienne wybory do zdrowszego trybu życia, stworzonej w celu zapobiegania i wczesnego wykrywania tych chorób.

Jedz

Jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić, aby zapobiec przewlekłej choroby jeść zdrową dietę:

  • Mają co najmniej pięć porcji warzyw i owoców każdego dnia.

  • Wybierz pełnoziarniste nad przetworzone ziarna. Aby ustalić, czy jedzenie jest wykonany z pełnego ziarna, poszukaj "całe pszenicy" lub innej całego ziarna jako pierwszego składnika na etykiecie.

  • Ogranicz spożycie rafinowanych węglowodanów, w tym pieczywo, słodzone płatki śniadaniowe, napoje bezalkoholowe i innych produktów bogatych w cukier.

  • Zastąpić zdrowszych tłuszczów dla niezbyt zdrowe. Wybrać jednonienasycone i wielonienasyconych tłuszczów, takie jak oliwa z oliwek, olej rzepakowy i olej z orzeszków ziemnych, zamiast masła, margaryny i smalec.

  • Uważaj na wielkości porcji. Większość ludzi je o wiele więcej żywności niż potrzeba.

Bądź aktywny

Bycie aktywnym fizycznie przez co najmniej 30 minut na pięć lub więcej dni w tygodniu może pomóc zmniejszyć ryzyko choroby:

  • Korzystania ze schodów zamiast z windy.

  • Wziąć 10-minutową przerwę w pracy do aktywności rozciągnąć lub wziąć szybki spacer, lub wykorzystać swoją przerwę na lunch, aby dodać trochę aktywności na dzień.

  • Nosić krokomierz i dążyć do zwiększenia liczby kroki podjąć każdy dzień.

  • Dołącz do sportu lub rekreacji zespół.

  • Użyj stacjonarny rower lub bieżni podczas oglądania telewizji.

Nie palę

Palenie tytoniu jest jednym z najbardziej do uniknięcia przyczyną choroby i śmierci w Europie. Nawyk powoduje prawie jedną trzecią wszystkich zgonów z powodu nowotworów i jedna piąta zgonów z powodu chorób serca i udaru mózgu.

Skonsultować się z lekarzem

Lekarz może pomóc zachować zdrowie, udzielając wskazówek:

  • Profilaktyka. Lekarz może pomóc w określeniu swoich niezdrowych nawyków w stylu życia i oferować porady na temat lepszych wyborów.

  • Badania przesiewowe. Badania mogą pomóc znaleźć problemy zdrowotne na początku, kiedy mogą być traktowane bardziej łatwo i skutecznie. Lekarz może zalecić najbardziej odpowiednie projekcje dla Ciebie.