Cambler

Jaki jest twój zdrowy waga?

W dzisiejszym społeczeństwie, Ogar gwiazdy mediów, czy tracą funta lub zdobyć jedną, więc trudno jest zrozumieć ideę zdrowej wagi.

Otyłość jest określona procentowo tłuszczowej i masy ciała, zgodnie z National Heart, Lung i krew (NHLBI). Mając duży procent tkanki tłuszczowej, bez względu na to, ile ważysz, jest niezdrowe. Możesz być z normalnej wagi lub niedowagę i jeszcze niezdrową ilość tkanki tłuszczowej. Nadwaga oznacza, że ​​masz wagi ciężkiej, ale tłuszcz niekoniecznie zbyt dużo ciała. Na przykład ludzie, którzy są muskularne ważyć więcej niż tych, którzy nie są, a ich dodatkowy ciężar pochodzi z mięśni, a nie tłuszczu.

Według wytycznych NHLBI, ocena tego, czy masz nadwagę polega na wykorzystaniu trzech kluczowych działań:

  • Wskaźnik masy ciała (BMI)

  • Obwód w talii

  • Czynniki ryzyka dla chorób i chorób związanych z otyłością, takich jak wysokie ciśnienie krwi, wysoki poziom cholesterolu LDL ("złego") cholesterolu, wysoki poziom trójglicerydów, wysoki poziom cukru we krwi i palenie.

Wskaźnik masy ciała

Pierwszy pomiar, aby dowiedzieć się, czy masz nadwagę lub otyłość dotyczy ustalania swój wskaźnik masy ciała, czyli BMI. Aby obliczyć BMI, pomnożyć swoją wagę w kg przez 703, a następnie podzielić przez wzrost w calach. Następnie podzielić przez wzrost w calach ponownie.

BMI = (waga w funtach) x 703

(Wzrost w cm) x (wysokość w calach)

Na przykład, jeśli ważysz 162 funtów i są 69 cale, Twój BMI wynosi 23,9, lub (162 x 703) ÷ (69 x 69), i jest to normalne.

  • BMI 18,4 lub poniżej: Niedowaga

  • BMI 18,5 do 24,9: Normalny

  • BMI od 25 do 29,9: Nadwaga

  • BMI 30 lub większa: Otyłość

Dla osób, które są uważane za otyłe lub z nadwagą i mieć dwa lub więcej czynników ryzyka, wytyczne NHLBI polecam utraty wagi.

Mimo, że BMI jest wiarygodnym wskaźnikiem całkowitej tkanki tłuszczowej, to ma pewne ograniczenia. To może przecenić tkanki tłuszczowej u sportowców i innych osób z mięśni kompilacji. To może lekceważyć tkanki tłuszczowej u osób starszych i innych, którzy stracili masę mięśniową.

Brzucha tłuszczu / obwód w pasie

Innym sposobem, aby ustalić, czy są otyli lub z nadwagą jest do pomiaru tłuszczu w jamie brzusznej, co można przewidzieć ryzyko chorób związanych z otyłością. Określ swój obwód talii poprzez umieszczenie taśmy mierniczej ciasno wokół talii. Twój obwód talii jest dobrym wskaźnikiem tkanki tłuszczowej brzucha. Twoje ryzyko chorób związanych z otyłością, zwiększa się obwód talii ponad 40 cm u mężczyzn i ponad 35 cm u kobiet.

Należy użyć pomiaru tkanki tłuszczowej w jamie brzusznej wraz z BMI do oceny ryzyka. Osoby z nadwagą (BMI od 25 do 29,9), ale nie mają dużego pomiar talii i mają mniej niż dwa czynniki ryzyka może wymagać tylko do zapobiegania przyrostu masy ciała, a dodatkowo nie tracić na wadze.

Jeśli masz nadwagę i mają inne czynniki ryzyka chorób związanych z otyłością, powinny schudnąć. Jeśli jesteś otyły, powinien schudnąć, nawet jeśli nie ma innych czynników ryzyka.

Alternatywne

Trzeci sposób, aby ustalić, czy są otyli lub z nadwagą jest mieć swoje grubość fałd skóry mierzono. Pomiar ten, zwany antropometrię, jest wykonane dookoła mięsień w łopatkami i bioder. Wyniki można określić, czy Twoja waga jest z mięśni lub tłuszczu.

Sposób BMI jest ogólnie korzystne, ponieważ odpowiada BMI bardziej dokładną reprezentację całkowitego tłuszczu w porównaniu do wysokości i wagi NHLBI mówi. Dla najlepszego określenia, czy jesteś w zdrowej wagi, porozmawiaj z lekarzem. Operator bierze pod uwagę zarówno osobistego zdrowia i historii rodziny.