Cambler

Rytm dobowy: zrozumienie swój wewnętrzny zegar

Naukowcy odkryli, że niektóre struktury mózgu i chemia produkować stany śpi i budzi. Zrozumienie tych mechanizmów kontroli pomaga lekarze dokładnie określić, co może pójść nie tak i zaplanować skuteczne zabiegi.

Mechanizm podobny do stymulatora w mózgu reguluje rytm dobowy spania i jawy. ("" oznacza "dobowe o jeden dzień.") to wewnętrzny zegar, który stopniowo staje się założona w pierwszych miesiącach życia, kontroluje codzienne wzloty i upadki wzorców biologicznych, w tym temperatury ciała, ciśnienia krwi i uwalnianie hormonów.

Rytm dobowy sprawia pragnienie ludzi do snu najsilniejszy między północą a świtem, oraz w mniejszym stopniu w wczesnym popołudniem. W jednym z badań, naukowcy z instrukcją grupę ludzi, aby spróbować zasnąć przez 24 godziny. Nic dziwnego, że wielu zapadł w drzemkę, mimo najlepszych chęci, nie do. Kiedy śledczy wykreślono czasy, kiedy wystąpił nieplanowane drzemki, znaleźli szczytów między 2 w nocy a 4 rano i między 2 po południu i godzina piętnasta

Większość ludzi spać w nocy, jak wynikające z ich rytmu dobowego, choć wiele drzemkę po południu w weekendy. W społeczeństwach, w których bierze Siesta to norma, ludzie mogą reagować na codzienne dipów swojego ciała w czujności o jeden do dwóch godzin popołudniową drzemkę w ciągu dnia pracy i odpowiednio krótszego snu w nocy.

Mechanizmy swoim "zegar uśpienia"

W 1970 roku, miejsce zegara wewnętrznego gryzoni okazało się nadskrzyżowaniowego jądro. Ta grupa komórek jest częścią podwzgórza, centrum mózgu, który reguluje apetyt i inne stany biologiczne. Kiedy ten mały obszar został uszkodzony, rytmu sen / budzenie zniknął i szczury już nie spał w normalnym harmonogramem. Chociaż zegar mierze samoregulujący, jego położenie pozwala odpowiedzieć na kilka typów sygnały zewnętrzne, aby utrzymać go ustawić na 24 godziny. Naukowcy nazywają te sygnały "zeitgebers," niemieckie słowo oznaczające "dawców czasu." Są one następujące:

Światła. Światła uderzające oczy jest najbardziej wpływowym zeitgeber. Kiedy naukowcy zaproszeni ochotników do laboratorium i narażone na światło je w odstępach, które były w sprzeczności ze światem zewnętrznym, uczestnicy nieświadomie zresetować swoje zegary biologiczne, aby dopasować nową wejście światła. Zaburzenia rytmu okołodobowego i zaburzenia snu, które wpływają do 90% osób niewidomych wykazać znaczenie światła do spania / wzory budzić.

Centrum kontroli sen / budzenie

Mechanizm jak w stymulator mózgu, który reguluje rytm dobowy snu i jawy Uważa się, że jest zlokalizowany w jądrze nadskrzyżowaniowego. Ta grupa komórek jest częścią podwzgórza, centrum mózgu, która reguluje apetyt, temperaturę ciała, i inne stany biologiczne.

Sygnały czasu. Jako osoba czyta zegary, następujące harmonogramy pracy i pociągów, a domaga się ciało zachowuje czujność w odniesieniu do niektórych zadań i spotkań towarzyskich, nie ma ciśnienia poznawcze trzymać się planu.

Melatoniny. Komórki w jądrze nadskrzyżowaniowego zawierają receptory melatoniny, hormonu wytwarzanego w przewidywalny rytmu przez szyszynkę, która znajduje się w głębi mózgu pomiędzy dwoma półkuli. Poziomy melatoniny rozpoczęciem wspinaczki po zmroku i odpływu po świcie. Hormon wywołuje uczucie senności u niektórych osób, a naukowcy uważają jego codzienne cykle światłoczułe pomóc zachować cykl sen / budzenie na torze.

Zegar na godzinę ręcznie

Jak rytm dobowy liczy się dni, inna część mózgu działa jak ręce godzinę na zegarku. Zegar znajduje się w klastrze komórek nerwowych w obrębie pnia mózgu, który kontroluje obszar oddech, ciśnienie krwi i bicie serca. Wahania aktywności w komórkach nerwowych i przekaźników chemicznych, które produkują wydają się skoordynowane w czasie czuwania, pobudzenie i przejścia 90 minut między REM i nie-REM.

Kilka neuroprzekaźniki (naturalne związki chemiczne w mózgu, że neurony uwalniają do komunikowania się z sąsiednimi komórkami) odgrywają rolę w pobudzeniu. Ich działania pomagają wyjaśnić, dlaczego leki, które naśladują lub przeciwdziałania ich skutki mogą mieć wpływ snu. Adenozyny i kwasu gamma-aminomasłowego (GABA), uważa się promować snu. Acetylocholina reguluje sen REM. Noradrenalina, adrenalina, dopamina i nowo odkryte peptydy hipokretyny - znane także jako Oreksyny - stymulowanie czuwania. Osoby różnią się co do ich naturalnych poziomów neuroprzekaźników i ich wrażliwości na te chemikalia.