Cambler

Dlaczego lekarz traktuje poważnie chrapanie

Filmy i telewizja przedstawiają chrapanie jak zabawne, nawet zabawne. Ale chrapanie nie jest żart: To jest problem medyczny, który może mieć poważne konsekwencje zdrowotne i społeczne.

Do połowy dorosłych chrapie na jakiś czas. Z tych, połowa to nawykowe snorers którzy mogą zachować ich partnerów na jawie tylko co noc przez chrapanie w większości miejsc do spania.

Kiedy słyszysz ktoś chrapanie, oznacza to powietrze nie przepływa swobodnie przez tylnej części gardła. Dźwięk pojawia się, gdy powietrze powoduje drgania podniebienia miękkiego i języczka, maleńki różowy klapę, że zwisa z tyłu gardła.

Przeciętny chrapiącą jest człowiek w jego wczesnych lat 40. lub starszych. W rzeczywistości, chrapanie dotyka mężczyzn niż kobiety. Menopauza wyrównuje szanse, choć lekarze nie są pewni, dlaczego.

Około 20 do 50 procent chrapiących mogą mieć bezdech senny, który blokuje drogi oddechowe tak źle, że chrapie faktycznie przestaje oddychać przez 10 sekund lub więcej - do 300 razy w ciągu nocy. Według Europejskiego Towarzystwa Chirurgii szczękowo-twarzowej, bezdech senny jest zdefiniowane jako obecność ponad 30 epizodów bezdechu w okresie snu siedmiu godzin. W ciężkich przypadkach może zatrzymać oddech na 60 do 90 sekund do 500 razy w ciągu nocy. Za każdym razem, ludzie budzą się bardzo krótko.

Osób z bezdechem sennym rzadko czują się dobrze wypoczęty i zmniejszenie czujności czyni je bardziej podatne na awarie. Ciężkie przypadki mogą spowodować spadek tlenu, wysiłku serce. Jest to szczególnie szkodliwe dla osób z chorobą serca lub nadciśnienie.

Standardowe leczenie bezdechu sennego obejmuje utratę masy ciała, zmiana pozycji spania, ocenę na niedrożność górnych dróg oddechowych (i korekty w razie potrzeby) i nosi ciągłe dodatnie ciśnienie w drogach oddechowych (CPAP) maski na nos podczas snu. Ale lekarz może także zalecić inne zabiegi, w tym straży zgryzu wyposażonego przez dentystę, aby przesunąć dolną szczękę do przodu lekko.

Aby ograniczyć chrapanie

  • Kontroluj swoją wagę. Nadwaga może pogłębić chrapanie.

  • Unikaj alkoholu, pigułki i uspokajające śpi. Blunt jeżdżą organizmu do oddychania, pogorszenie bezdechu sennego.

  • Spać na boku. Na plecach, język ma tendencję do obniżania się w gardle, co zmniejsza przepływ powietrza. Chrapać jak oddychać przez usta, aby zrekompensować.

  • Zachowaj rutynowy harmonogram z odpowiedniego snu. Brak odpoczynku może pogorszyć chrapanie.

  • Unikaj palenia.