Cambler

Cztery etapy spokojny sen

Etap 1. Dokonując przejścia z jawy do snu płytkiego, można spędzić około pięciu minut w stadium 1 snu. Na EEG, dominującymi powolne fale mózgowe do 4-7 cykli na sekundę, wzór nazywa się fale theta. Temperatura ciała zaczyna spadać, mięśnie stają się rozluźnione, a oczy często powoli z boku na bok. Ludzie w stadium 1 snu tracą świadomość ich otoczenia, ale są one łatwo słoikach jawie. Jednak nie każdy doświadcza stadium 1 snu w ten sam sposób: Jeśli obudził, jedna osoba może przypomnieć, ospałość, podczas gdy inny może opisać po spał.

Etap 2. Ten pierwszy etap prawdziwego snu trwa 10-25 minut. Twoje oczy są nadal, a tętno i oddech są wolniejsze niż na jawie. Aktywność elektryczna Twój mózg jest nieregularny. Duże, powolne fale przenikają z krótkimi wybuchami aktywności nazywane wrzecion snu, kiedy fale mózgowe przyspieszyć na mniej więcej pół sekundy lub dłużej. O co dwie minuty, EEG wykazują wzorzec o nazwie K-kompleks, który naukowcy uważają, stanowi rodzaj wbudowanego czujności systemu utrzymuje, że jest gotowy, aby się przebudzić, jeśli to konieczne. K kompleksy mogą być również wywołane przez niektórych dźwięków lub innych bodźców zewnętrznych i wewnętrznych. Szeptać podczas czyjegoś imienia Etap 2 snu i K-kompleks pojawi się na EEG. Spędzisz około połowa noc w Etap 2 sen, który pozostawia się umiarkowanie odświeżony.

Etapy 3 i 4. Ostatecznie duże powolne fale mózgowe zwane fale delta stać się ważnym elementem na EEG. Razem, stadia 3 i 4 są znane jako głęboki sen lub sen wolnofalowego. Etap 3 Etap 4, gdy staje się co najmniej połowa fal mózgowych są fale delta. Podczas głębokiego snu, oddech staje się bardziej regularny. Ciśnienie krwi i tętno spada zwalnia do około 20% -30% poniżej kursu jawy. Mózg staje się mniej wrażliwy na bodźce zewnętrzne, co sprawia, że ​​trudno jest obudzić śpiącego.

Głębokie, powolne fale snu wydaje się być czas dla swojego ciała, aby odnowić i samonaprawy. Przepływ krwi jest skierowany mniej w kierunku mózgu, który chłodzi wymiernie. Na początku tego etapu, gruczoł przysadkowy wydziela impulsy hormonu wzrostu, który stymuluje wzrost tkanek i regeneracji mięśni. Badacze również wykryć zwiększone stężenie we krwi interleukiny i inne substancje, które aktywują układ odpornościowy, podnosi możliwość, że głęboki sen pomaga organizmowi bronić się przed infekcją.

Zwykle młodzi ludzie spędzają około 20% czasu snu w odcinkach snu wolno falowego trwające do pół godziny, ale sen powoli fala jest prawie nieobecna w większości ludzi powyżej 65 roku życia. Ktoś, których głęboki sen jest ograniczony obudzi się uczucie unrefreshed, bez względu na to, jak długo on lub ona jest w łóżku. Kiedy człowiek pozbawiony snu staje się trochę przespać, on lub ona będzie przechodzić szybko przez lżejszych stadiach snu do głębszych etapach i spędzają większą część czasu snu nie, co sugeruje, że sen powoli fala wypełnia istotną potrzebę.