Cambler

R.i.c.e.

RYŻ

RYŻ oznacza Rest, Ice, Compression i elewacji. Robi te rzeczy pomaga ból i obrzęk limitu po kontuzji. RYŻ pomaga także urazy goją się szybciej. Użyj RICE do skręcenia, szczepów i poważnych stłuczeń lub wstrząsami. Postępuj zgodnie ze wskazówkami na tej jałmużny i rozpocząć RICE jak najszybciej po kontuzji.

Reszta

Ból jest od Twojego ciała z informacją, do odpoczynku powierzchnię poszkodowanej. Tego, czy boli łokieć, ręka, noga lub kolano, ograniczając jego użycie zapobiega dalszym szkodom i pomóc uzdrowić.

Kompresja

Nacisku (kompresji) na szkody zapobiega pęcznieniu i zapewnia wsparcie.

  • Oparzone owinąć mocno bandaż elastyczny. Jeśli twoja ręka lub stopa świerzbią, staje się przebarwienia, a czuje się zimna w dotyku, bandaż może być zbyt mocno. Owinąć go luźniej.

  • Jeśli staje się zbyt luźne bandaż, owinąć go.

  • Nie nosić bandaż elastyczny noc.

Lód

Stosowanie lodu tuż po kontuzji zapobiega pęcznieniu i zmniejszyć ból. Nie kładź lodu bezpośrednio na skórę.

  • Owinąć zimny pakiet lub worek lodu w cienką tkaniną. Umieścić ją na obszarze poszkodowanej.

  • Na lodzie przez 10 minut co 3 godziny. Nie lodzie przez ponad 20 minut w tym samym czasie.

Elewacja

Prowadzenie szkodę podniesioną pomaga zmniejszyć obrzęk, ból i pulsowanie. Przyspiesza również gojenie. Podnieść obszar rannych w miarę możliwości.

Skontaktować się z lekarzem, jeśli wystąpi którykolwiek z następujących czynności:

  • Palce u rąk i nóg czuć odrętwiały, są zimne w dotyku, lub zmienić kolor

  • Skóra wygląda błyszczące lub mocno

  • Ból, obrzęk i siniaki pogarsza się, nie ulega poprawie w wysokości