Cambler

Czy masz problem z perfekcjonizmu?

Wiele osób uważa się być perfekcjonistami.

Ale dążenie do doskonałości często prowadzi do frustracji, kunktatorstwo i objawów związanych ze stresem, takich jak lęk, gniew i depresję. A ponieważ perfekcjonistami może być ciężko na innych, gdy nie udaje im się zmierzyć, perfekcjonizm może prowadzić do samotności.

"Perfekcjonistą, to ktoś, kto domaga się od siebie, jak i innych wyższą jakość wykonania niż wymaga tego sytuacja," mówi Steven Hendlin, Ph.D., psycholog kliniczny i sportu w Irvine w Kalifornii "Wszystko krótki doskonałości ich wydajność jest zbyt duży ".

Niektóre perfekcjonistami nie wymagają perfekcji w każdym aspekcie ich życia. Niektórzy ludzie są perfekcjonistami tylko w ich osobistej żywo-na przykład dążenie do podniesienia doskonałe dzieci lub znaleźć idealne mate. Inne są perfekcjonistami w miejscu pracy i często są traktowane jako supercompetitive, słabych graczy z zespołu i nie może obsługiwać konstruktywnej krytyki.

Bo jest najlepszy jest częścią zbiorowej świadomości ", do pewnego stopnia, perfekcjonizm wpływa na każdego," Dr Hendlin mówi. Mając to na uwadze, następujące wskazówki mogą pomóc uciec pułapkę perfekcjonizmu.

Obniżyć swoje oczekiwania

Jako pierwszy krok, rzucić perfekcjonizm cnotą. "Rozumiem, że to niemożliwe, aby osiągnąć doskonałość," Dr Hendlin mówi. "Tylko dlatego, że można sobie wyobrazić, że nie oznacza, że ​​można go osiągnąć."

Zamiast powiedzieć sobie, będziesz walczyć o doskonałości poprzez ustalenie osiągalnych celów.

Na przykład: Zostałem przydzielony do pisania raportu. Osoba, która dąży do doskonałości działa w granicach terminu, a jej celem jest napisać dobry raport, który jest akceptowany. Perfekcjonistą, z drugiej strony, stara się włączyć w raporcie nieskazitelnej, a następnie strzela termin po badając dokładności raportu i elokwencji.

Zmierz swój strach

Rozbroić strach, że motywuje perfekcjonizm, zadaj sobie pytanie: "Jak nie zrobić doskonałą pracę, która będzie się złościć Kto do odrzucenia?"

Następnie kopać głębiej, pytając: "Czy naprawdę mój przełożony nie lubią mnie, bo ja nie zrobiłem projekt idealnie?" I: "Ile ja zastępując moim opiekunem dla rodziców Jestem naprawdę stara się podobać?"

"Większość perfekcjonistami może śledzić ich podstawową przewlekłe obawy krytycznych rodziców, którzy mieli nierealistycznie wysokie oczekiwania," Dr Hendlin mówi. "Mają oni nadzieję, że wykonując nieprzytomnego doskonale ostatecznie wygrać zgodę swoich rodziców, a następnie, pośrednio, każdy inny."

Zbierz swoje due

W sercu credo perfekcjonistą jest pomysł, że lepiej zrobić coś, lepiej poczujesz. Jeszcze perfekcjonistami czerpać trochę satysfakcji z ich osiągnięć. Rzadko są w stanie odczuwać przyjemność z tego, co zrobili, bo nic nie jest naprawdę doskonały. "Oni są w pośpiechu, aby dostać się do następnego wyzwania," Dr Hendlin mówi.

Ludzie, którzy dążą do doskonałości, z drugiej strony, są "motywowane sukcesu i dobrych uczuć związanych z nim", mówi. Aby osłabić kontrolę perfekcjonizmu, odpocząć po ukończeniu trudne zadanie; cieszyć korzyści z pracy odpowiednio zrobione. Gratulując sobie i dając sobie bardzo potrzebne przestoje służyć jako psychologicznej pożywienia.

Przyjąć stwierdzenie

Perfekcjonizm jest zachowaniem wyuczonym. "To nie jest genetyczna," Dr Hendlin mówi. Mimo to, aby wstrząsnąć zwyczaj, że opłaca się przyjąć stwierdzenie, że może utrzymać się na torze.

Dr Hendlin sugeruje dwa: "Moje wykonanie nie jest tym, kim jestem" i "omylny człowiek jest normalnym człowiekiem." Powiedzieć, albo jeden na siebie, gdy dostaje się trudne, lub napisać na biurku lub gdzieś zobaczysz to często.