Cambler

Przejęcie kontroli nad bólem stawów

Przejęcie kontroli nad bólem stawów

Achy kolana? Sztywne palce? Bóle biodra? Niestety, nadal nie ma lekarstwa na zapalenie stawów. Ale istnieje wiele etapów chorzy mogą zarządzać ból.

Chociaż istnieje wiele różnych rodzajów zapalenia stawów, leczeniu przewlekłego bólu jest wspólny dla nich wszystkich. Istnieje wiele kroków, które można podjąć, aby zarządzać przewlekłego bólu. Pierwszym krokiem jest ściśle współpracować z lekarzem, aby opracować plan zarządzania medyczny, który może obejmować leki. Po drugie, dowiedzieć się jak można o swojej chorobie i co można zrobić na własną rękę do zarządzania ból. Po trzecie, zaangażowanie członków rodziny wychowując ich o swojej chorobie i sposoby mogą pomóc w zarządzaniu ból.

Postępowanie medyczne

Różnorodność rodzajów leków dostępnych do leczenia wielu różnych rodzajów zapalenia stawów. Często więcej niż jeden rodzaj leku jest stosowana w leczeniu bólu i zapalenia stawów.

NLPZ (niesteroidowe leki przeciwzapalne), zmniejszyć stan zapalny, ból i gorączka. Istnieje wiele ogólnych i marek nazwy tych leków: aspiryna, ibuprofen (np. Advil, Motrin), naproksen (np. Aleve), celekoksyb (Celebrex). Chociaż wiele NSIADS są dostępne bez recepty, mogą wchodzić w interakcje z innymi mediacji może być biorących i mogą mieć wpływ na inne choroby medycznych mogą mieć. Dlatego ważne jest, aby omówić używając je ze swoim lekarzem. W wyższych dawkach NSIAD jest tłumić zapalenia; przy niższych dawkach one złagodzić ból, ale nie koniecznie zapalenie, NLPZ mogą wchodzić w interakcje z innymi lekami może być biorących i inne choroby mogą mieć wpływ na zdrowie może mieć.

DMARD (lekiem modyfikującym przebieg choroby) zmniejsza ból i obrzęk stawów, ale może również zapobiec uszkodzeniu stawów.

Leki immunosupresyjne są leki, które osłabiają działanie komórek układu odpornościowego, które stają się nadczynność w chorobach autoimmunologicznych, takich jak zapalenie stawów

Biologiczne są genetycznie leki, mające hamować konkretne związki chemiczne zwane cytokinami, które są produkowane w dużych ilościach w zapaleniu stawów. Cytokiny są substancje wytwarzane przez organizm i pobudzają system odpornościowy i pogorszyć stan zapalny i uszkodzenia stawów z zapaleniem stawów.

Oprócz leków, Twój lekarz może pomóc ustawić cele dla planu leczenia, znaleźć środki, aby dowiedzieć się o swojej chorobie i modyfikacji stylu życia w celu zmniejszenia bólu i pobytu zaangażowane w życiu.

Rozwija pewność siebie i umiejętności do zarządzania artretyzm.

Wychowywać siebie i swoją rodzinę

Nauki o tobie choroby i jak to może wpłynąć na Ciebie i Twoją rodzinę pomoże opracować sposoby radzenia sobie z bólem. Twój lekarz może zalecić książek lub stron internetowych, które będą mieć rzetelne informacje. Fundacja stawów i US National Library of Medicine (http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/arthritis.html # cat28) udziela informacji w oparciu naukowo na choroby, jak również informacje o tym, jak uniknąć oszustw zdrowotnych, które pojawiają się codziennie i są skierowane do osób z zapaleniem stawów. Szukać grup społecznych, gdzie można uczyć się od innych ludzi, co pracował dla nich do zarządzania chroniczny ból.

Łagodzenia bólu poprzez aktywność fizyczną i zarządzania swoją wagę

Konieczności przewlekłego bólu może zrobić, że nie można, lub nie powinny być aktywne fizycznie, ale to jest fizycznie nieaktywna, które sprawiają, że ból gorzej z czasem.

Cele dla planu ćwiczeń są do zmniejszenia bólu, poprawę zakresu ruchów w stawach, poprawić swoją siłę, wytrzymałość, funkcjonalność i sposób chodzenia. Działalność można spróbować m.in. spacery, jazda na rowerze, aerobik w wodzie, trening siłowy i programy niewielki wpływ ćwiczeń. Może się zdarzyć, że ważne jest, aby chronić stawy więc zwrócić się z lekarzem, aby pomóc lub skierować Cię do specjalisty, który pomoże zaprojektować plan ćwiczeń.

Kontrola wagi oznacza utraty wagi, jeśli masz nadwagę lub utrzymanie masy ciała w dopuszczalnym zakresie. Utrzymanie wagi w dół może zmniejszyć poziom bólu, poprawę mechaniki ciała i zmniejszenie niepełnosprawności. Na przykład, osoba z zapaleniem kości i stawów, badania wykazały, że w przypadku każdego kilograma utraty wagi jest czterokrotne zmniejszenie obciążenia wywieranego na kolano na stopień. Zwrócić się z lekarzem, jeśli trzeba schudnąć i, jeśli trzeba, poproś o skierowanie do specjalisty, który pomoże Ci schudnąć bezpiecznie.

Nauczyć się sposobów radzenia sobie ze stresem spowodowanym przez przewlekłego bólu

Fizycznej reakcji organizmu na chroniczny ból jest do uwolnienia substancji chemicznych, które są uwalniane, gdy jesteś zestresowany. Te chemikalia rzeczywiście zrobić zapalenie gorzej. Nauka strategii radzenia sobie, takich jak metody relaksacyjne, jak zarządzać swoje myśli i uczucia na temat bólu i jak tempo aktywności może pomóc zarządzać stresem i może zmniejszyć ból w czasie.

Obejmować współmałżonka lub partnera i rodziny.

Rodzina i przyjaciele planują ważną rolę w jaki sposób dostosować się do przewlekłego bólu. Mogą pomóc, aby dowiedzieć się o swojej chorobie i jej leczeniu i pomóc nadążyć z aktywności fizycznej i diety planów. Konieczności przewlekłego bólu może odbić się na komunikację i relacje z rodziną i przyjaciółmi. Może i oni potrzebują wsparcia doradcy, aby dowiedzieć się w jaki sposób mogą cię wspierać. Porozmawiaj z rodziną, a jeśli chcesz dowiedzieć się sposobów dla Ciebie i Twojej rodziny do radzenia sobie, starają się je przed problemami rozwijać.

Over-the-counter ulga

Lekarze zalecają kilka przeciwbólowe bez recepty na zapalenie stawów. Te obejmują acetaminofen, aspirynę i ibuprofen.

Glukozaminy i chondroityny również można kupić bez recepty. Niektóre badania wykazały, że oba te dodatki mogą złagodzenie bólu w chorobie zwyrodnieniowej stawów kolana i biodra. Jednak eksperci podkreślają, że potrzebne są dalsze badania.

Pakiety ciepła lub zimna może przynieść ulgę. Zapytaj lekarza, co jest najlepsze dla Ciebie.

Ćwiczenia i kontrola wagi

Lekarze zalecają zakres-of-motion, wzmocnienie i ćwiczenia aerobowe dla stawów chorych.

• Praca, gdy ból jest mniej dotkliwy i stawów bardziej elastyczne.

• Rób częste przerwy i regularnie zmieniać pozycję. Pamiętaj, aby rozciągnąć mięśnie przed i po ich pracy.

• Zapytaj swojego lekarza, aby dostosować program ćwiczeń, jeśli wykazują żadnej z oznak zbytniego wysiłku. Należą do nich większą słabość lub obrzęk stawów, nietypowe zmęczenie, zmniejszenie zakresu ruchu, lub ból, który trwa dłużej niż godzinę po treningu.

Inną zaletą ćwiczeń dla osób cierpiących na zapalenie stawów jest to, że pomaga utrzymać wagę w ryzach. Nadwaga może umieścić dodatkowe obciążenie stawów. Rzuca nadmiar kilogramów skraca zużycia w tkankach stawowych i może również pomóc złagodzić ból i sztywność.

Chronić stawy

Laski, kule i spacerowiczów może piesza mniej szczepu na kolana i biodra. Ochrony innych stawów, używać większych i silniejszych połączeń w miarę możliwości. Spróbuj na przykład torby z zakupami z przedramion i dłoni, a nie palcami.

Jar z otwieraczy obsługiwanych shoehorns długo, wiele pozycji na rynku może zrobić codzienne czynności łatwiej na ból stawów. Inne przykłady:

• rzepy lub zamek błyskawiczny ciągnie zamiast przycisków lub więzi.

• telefon komórkowy prysznic głowy zginaj, nie ciała.

Stosując szyny na krótki czas około bolesnych stawów mogą zmniejszać ból i obrzęk. Zapytaj swojego lekarza, czy należy użyć jednego.

Inne terapie, które mogą pomóc

Wiele osób cierpiących na ulgę za pomocą jednego lub kilku z następujących środków:

• Moczenie i ćwiczenia w basenie lub jacuzzi do obniżenia bólu i sztywności.

• terapii relaksacyjnej, aby zwolnić napięcie w mięśniach.

• Masaż leczniczy, aby zwiększyć ruch stawów i elastyczność mięśni i ścięgien.

Zapytaj swojego lekarza, jakie środki mogą pomóc. Twój plan leczenia powinien być dostosowany do swoich własnych szczególnych objawów.