Cambler

Podręcznik kobiet do zachowania zdrowia

Kobiety nie zawsze można zachować zdrowie i zapobiegać chorobom. Ale mając pewne badania przesiewowe i ćwiczenia zachowań zdrowe, są bardziej skłonni do długiego i zdrowego życia.

Przejrzyj następujące wytyczne dla kobiety w średnim ryzykiem i omówić je z lekarzem. Jeśli masz czynników ryzyka choroby lub rozpoznaną chorobą, zalecenia te nie ma zastosowania, należy skonsultować się z dostawcą o tym, kiedy należy mieć te testy.

Badania przesiewowe

Badania przesiewowe mogą wykryć raka, choroby serca i inne choroby wcześnie, gdy są one łatwiejsze do wyleczenia. Porozmawiaj z lekarzem o tym, które z następujących badań, zalecany przez US Preventive Services Task Force (USPSTF), są właśnie dla Ciebie.

  • Ciśnienie krwi. Są sprawdzane ciśnienie krwi zaczyna w wieku 18 lat.

  • Cholesterol wyboru. Czy Twój poziom cholesterolu już od 45 roku życia, wcześniej, jeśli jesteś w grupie ryzyka posiadania choroby serca.

  • Badanie jelita grubego. Jeśli jesteś w średnim ryzykiem raka jelita grubego, mieć test na raka jelita grubego, począwszy od wieku 50 lat. Twój lekarz może pomóc podjąć decyzję, które badania na raka jelita grubego jest właśnie dla Ciebie. Jak często trzeba mieć badania zależy od ciebie i twojego przetestować dostawcę wybrać do badań przesiewowych.

  • Cukrzyca testu. Mieć test ekranizować na typ 2 cukrzycy, jeśli masz nadwagę, wysokie ciśnienie krwi lub wysoki poziom cholesterolu, lub są starsze niż 45 lat.

  • Mammografia. Obecnie USPSTF zaleca badania przesiewowe na dwa lata dla kobiet w wieku od 50 do 74. Europejskie Stowarzyszenie Raka (ACS) zaleca coroczne badania przesiewowe wszystkich kobiet w wieku 40 i więcej lat. Porozmawiaj z lekarzem o swoich osobistych czynników ryzyka przed podjęciem decyzji o tym, kiedy rozpocząć się mammografii lub jak często do nich dostać.

  • Kliniczne badanie piersi. ACS zaleca egzaminów klinicznych piersi (CBE) co najmniej raz na trzy lata dla wszystkich kobiet w wieku 20 i 30 oraz rocznych CBE dla kobiet w wieku 40 i starszych. USPSTF, uważa jednak, że nie ma wystarczających dowodów, aby ocenić wartość CBE dla kobiet w wieku 40 i starszych. Kobiety powinny porozmawiać z lekarzami o swoich osobistych czynników ryzyka i podjąć decyzję o tym, czy powinny one mieć CBE.

  • Badanie cytologiczne. Powinieneś mieć testu Pap w ciągu trzech lat od pierwszego kontaktu seksualnego lub 21 lat, co nastąpi wcześniej. Następnie należy wykonać badanie cytologiczne co rok lub co dwa lata, jeśli dostawca używa nowszej testu Pap opartego cieczy, ACS mówi. Zaczynając w wieku 30 lat, jeśli miał trzy normalne badania cytologiczne w rzędzie, może być w stanie być sprawdzane co dwa do trzech lat. Powinieneś mieć miednicy egzaminu z każdego testu Pap.

  • Osteoporoza testu. Wykonanie badania gęstości kości w wieku 65 lat do poszukiwania rozrzedzenie kości, lub w młodszym wieku, jeśli jesteś w grupie ryzyka osteoporozy.

  • Testy dla chorób przenoszonych drogą płciową ( STD ). Mają testy STD jeśli jesteś aktywna seksualnie, a ty i twój partner nie są monogamiczne.

  • Badanie wzroku. Powinieneś mieć pełną oczu przynajmniej raz egzamin w wieku między 20 a 29 i co najmniej dwa razy w wieku pomiędzy 30 i 39, według Europejskiej Akademii Okulistyki. Mieć oko egzamin w wieku 40 lat, w czasie których lekarz może zalecić, jak często należy śledzić, po 65 roku życia, mają egzamin co jeden do dwóch lat.

  • Egzamin skóry. Za każdym razem masz sprawdzanie zdrowia, które dostawca zbadać swoją skórę do raka skóry i chorób przedrakowych. Dowiedz się objawy raka skóry, dzięki czemu można na bieżąco badać swoją skórę.

Zdrowy styl życia

Dokonywanie następujące stylu życia zdrowe mogą mieć istotny wpływ na aktualny i przyszły stan zdrowia.

  • Nie palę. Jeśli to zrobisz, porozmawiaj z lekarzem na temat rzucenia palenia. Sporządź plan i ustawić zamknąć datę.

  • Pobierz odpowiednią wapnia i witaminy D w całym swoim życiu.

  • Jedz zdrowe diety. Jeść różnych produktów spożywczych, w tym owoców, warzyw, chudego mięsa, ryb, kurczaka, jajka, fasola i produkty pełnoziarniste. Ograniczyć ilość tłuszczów nasyconych, soli i cukru, co jeść.

  • Bądź aktywny fizycznie. Zacznij powoli i działa aż do całkowitej od 30 do 60 minut lub więcej większość dni w tygodniu.

  • Utrzymania zdrowej wagi. Aby to zrobić, zrównoważyć liczbę kalorii jeść z numerem spalić w codziennej działalności. Aby schudnąć, mniej jeść i wykonywać więcej.

  • Pić alkoholu tylko z umiarem. Jeśli pijesz alkohol, ogranicz spożycie do jednego drinka dziennie. Jeśli jesteś w ciąży, unikać alkoholu.

  • Bezpieczny seks. Czy Twój mężczyzna partner seksualny używać prezerwatyw za każdym razem masz płeć, chyba że wiesz, że jest wolne od wszelkich chorób przenoszonych drogą płciową, jest HIV ujemny, nie używać narkotyków dożylnych i ty i on są monogamiczne.