Cambler

Rak prostaty: dieta i profilaktyka

Tysięcy ludzi diagnozuje się raka prostaty każdego roku. Jest to najczęściej diagnozowanym rakiem typu samców europejskich innych niż rak skóry.

Niektóre rzeczy, znane jako czynniki ryzyka, zwiększyć swoje szanse na uzyskanie choroby. W przypadku raka prostaty, największe czynniki ryzyka są wiek i rasę. Mężczyzn w wieku powyżej 50 i mężczyzn w Europie są afrykańskie o podwyższonym ryzyku. Innym czynnikiem ryzyka, który jest być może mniej, ale bardziej wpływowe pod kontrolą, jest dieta. Od pewnego czasu, badania wykazały, że dieta i odżywianie może odegrać ważną rolę w przyczynianiu się do lub zapobiegania niektórym rodzajom nowotworów, w tym raka prostaty. Pracownicy służby zdrowia nie przedstawił zalecenia prewencyjne w oparciu o najnowsze i najbardziej wiarygodnych wyników.

Badania naukowe w dziedzinie żywienia i raka jest złożona dziedzina, a postęp i wyniki przychodzą z trudem. Dobrą wiadomością jest to, że dieta jest czynnikiem ryzyka, który każdy może kontrolować. To prawda, że ​​nawyki żywieniowe są trudne do zmiany. Ale to, co jesz, a ile z każdego rodzaju spożywanych pokarmów, to Twój wybór.

Jakie aspekty diety wydają się przyczyniać do ryzyka zachorowania na raka prostaty?

Większość badań stara się zidentyfikować związek między tym, co ludzie jedzą, a ich prawdopodobieństwo zachorowania na raka prostaty, skupiło się na tłuszcze nasycone. Dieta bogata w tłuszcze nasycone są bogate w tłuszcze zwierzęce. Wyniki większości badań wskazują, że ludzie, którzy jedzą dużo tłuszczów nasyconych może mieć większą szansę zachorowania na raka prostaty.

To nie jest do końca wiadomo, dlaczego wydaje się, że związek między spożyciem tłuszczu i wysokiej raka prostaty. Jedna z teorii głosi, że dieta bogata w tłuszcze nasycone mogą zwiększyć poziom testosteronu. Z kolei te wyższe poziomy hormonów przyczyniają się do wzrostu ryzyka zachorowania na raka prostaty.

Najbardziej przekonujące połączenie diety wysokiej zawartości tłuszczu do raka prostaty występuje, gdy eksperci spojrzeć na który dostaje choroby całej ras i narodowości. African mężczyzn w Europie, którzy mają najwyższy wskaźnik zachorowalności, często mają dietę bogatą w tłuszcze zwierzęce. Na drugim końcu skali są azjatyckie mężczyźni, zwłaszcza mężczyzn mieszkających w Japonii japońskie. Mają najniższe stawki za pobieranie i umiera na raka prostaty. W Japonii tradycyjna dieta jest głównie wegetariańska, więc ilość tłuszczu zwierzęcego spożywane jest bardzo niska. Ponadto, dieta wegetariańska zmniejsza, a nie zwiększa, poziom testosteronu.

Jeszcze bardziej uderzające jest to, co się dzieje, gdy ludzie emigrują z Japonii do Europy. W ciągu dwóch pokoleń, ich stawki coraz raka prostaty wzrasta do blisko, że z Europy mężczyzn. Zazwyczaj, tradycyjny japoński dieta staje się bardziej zeuropeizowana. Oznacza to, że ci ludzie jedzą więcej tłuszczów zwierzęcych. To odejście od diety wegetariańskiej może wyjaśnić zmiany w tym raka prostaty stopy.

Jednak kilka badacze kwestionowali, czy wysokie spożycie tłuszczu sam jest głównym winowajcą w europejskiej diecie. Niektóre badania wykazały, że mężczyźni z wysokim diety tłuszczu generalnie zużywają znaczne ilości produktów mlecznych i małych ilości owoców i warzyw. Zamiast dużej zawartości tłuszczu, główne połączenie do raka prostaty może być tak, że ta dieta jest bogata w nabiał (lub może nawet wapnia) i niska w warzywach i owocach.

Dokładna rola, jaką odgrywają w diety do rozwoju raka prostaty jest wciąż badana.

Co to naukowe dowody roli diety w zapobieganiu raka prostaty?

Podczas badania ilości tłuszczu w diecie były głównym celem naukowców raka prostaty, pozostałe ustalenia dotyczące wpływu, co ludzie jedzą być kontynuowane.

Likopen jest substancją naturalnie występujących w pomidorach i innych owoców czerwonych, takich jak grejpfrut, arbuza. To może pomóc obniżyć ryzyko zachorowania na raka prostaty. Odkrycie to zostało dokonane w dobrze nagłośnione badania w 1995 roku. W to, że nawyki żywieniowe 47.000 mężczyzn badano przez sześć lat. Okazało się, że ludzie, którzy jedli przynajmniej 10 porcji tygodniowo żywności na bazie pomidorów (wszystkie formularze, gotowane lub surowe) wzrosła do 35 procent mniej narażone na rozwój raka prostaty. Pomidory i przetwory pomidorowe stanowił prawie 90 procent likopenu w diecie tych ludzi.

Jak może likopen działa? To naturalny przeciwutleniacz. Przeciwutleniacze, że zapobiega uszkodzeniu DNA człowieka. To z kolei chroni przed pewnymi zmianami DNA, które mogą spowodować nieprawidłowe komórki prostaty rośnie.

Niektóre badania wykonane od tego czasu wykazały, że likopen może zmniejszać ryzyko zachorowania na raka prostaty, ale inni nie znalazłem taki link. Więcej badanie musi być wykonane przed likopen lub inne przeciwutleniacze mogą być uznane zapobiegawcze.

Niektóre inne badania spojrzał na roli, selenu, witaminy E i A, karotenoidy i inne produkty mają w ochronie przed rakiem prostaty. Wnioski z tych badań nie zostały jeszcze wykazane, że są ochronne, ale potrzebne są dalsze badania.

Jak mogę dostosować moja dieta obniżyć moje ryzyko zachorowania na raka prostaty?

Na podstawie większości badań, Europejskie Stowarzyszenie Raka (ACS) opracowała wytyczne żywieniowe dla zdrowego podejścia do jedzenia, które mogą pomóc obniżyć ryzyko wielu rodzajów raka.

ACS zaleca diety o niskiej zawartości tłuszczu i bogate w błonnik. W szczególności, wytyczne zalecają ograniczenie jedzenia z wysokiej zawartości tłuszczu pochodzenia zwierzęcego i wybierając większość spożywanych pokarmów ze źródeł roślinnych. W następstwie tych zaleceń powinien dostarczyć większość witamin, minerałów i kalorii z owoców, warzyw i zbóż. Zwiększenie ilości owoców i warzyw jecie zazwyczaj oznacza, że ​​będziesz jeść mniej tłuszczu i wysokiej wysokokalorycznych pokarmów. Ten rodzaj diety, a także regularne ćwiczenia, również pomoże utrzymać zbilansowaną, zdrową wagę do swojego wzrostu.