Cambler

Osteoporoza i kości strata

Żywotność zdrowia kości

Co roku, miliony mężczyzn i kobiet z rozpoznaną utratą masy kostnej. Choroba ta może prowadzić do osteoporozy, choroby, która osłabia kości. Osłabione kości są bardziej narażone na pęknięcia (przerwy). Ale osteoporoza nie musi być faktem. Z leków, diety i ćwiczenia, możesz pracować w kierunku życia zdrowych kości.

Utrata kości wpływa na życie

Utrata kości zmienia swoje ciało i życie. To osłabia swój szkielet, który należy do wsparcia. To również zwiększa ryzyko złamań. Złamanie rdzenia może prowadzić do ciężkiego bólem pleców, zniekształceniem i utrata wzrostu. Może to powodować problemy z poruszaniem się i oddychaniem. Złamanie biodra może być jeszcze poważniejsze. Złamanie biodra może ograniczyć możliwość poruszania się i dbać o siebie. Po złamaniu szyjki kości udowej, osoby starsze często wymagają opieki długoterminowej. Wiele wejść domy opieki.

Można podjąć działania teraz

Osteoporoza jest poważną chorobą, ale może zapobiegać i leczone. Nigdy nie jesteś za młody lub za stary, by zacząć dbać o kości. Ty i Twój lekarz podejmie kroki teraz chronić zdrowie kości. Zacząć od uczenia się zagrożenia dla rozwoju osteoporozy.

Uczenia się ryzyka

Osteoporoza może wpłynąć na mężczyzn, jak i kobiet. Dlatego każdy musi dbać o swoje kości. Niektóre cechy, zwane czynniki ryzyka utraty masy kostnej, uczynić bardziej prawdopodobne. Sprawdź poniżej swoje czynniki ryzyka. Im więcej czynników ryzyka masz, tym więcej trzeba zacząć chronić swoje kości.

Zrób test osteoporoza zdrowia

Obliczyć ryzyko złamania biodra, uzyskać porady w stylu życia za zmniejszając ryzyko upadków i złamań, i wydrukować spersonalizowany raport, aby omówić z lekarzem. Rozpocznij test ›

Ryzyko może masz

  • Czy jesteś kobietą? jesteś po menopauzie? Większość osób z osteoporozą są kobiety. Tych po menopauzie są bardziej narażone na ryzyko.

  • Czy twoja matka lub ojciec mają utratę kości lub złamania? Osteoporoza może w rodzinach.

  • Czy jesteś kaukaski czy azjatycki? Osteoporoza dotyka wszystkich ludzi, ale głównie biali i Azjaci.

  • Jesteś mężczyzną powyżej 65 roku życia? Mężczyźni tracą również kości, zwłaszcza w miarę starzenia się.

  • Czy korzystasz z niektórych leków? Długotrwałe stosowanie niektórych leków, w tym kortykosteroidami i przeciwdrgawkowe, może zwiększyć ryzyko.

  • Jest Twój typ ciała cienkie, małe, lub wątła? Ludzie z tych typów ciała mają mniej kości, więc są one bardziej narażone na ryzyko.

Ryzyko można wpłynąć

  • Czy jesteś kobieta z niedoborem estrogenów? Wczesna menopauza (przed 45 roku życia) i chirurgiczne usunięcie jajników może zmniejszyć poziom estrogenów. Jeśli nie otrzymuje estrogeny, więcej kości jest stracone.

  • Twoja dieta jest uboga w wapń? był to niski, gdy byłeś dzieckiem? dieta uboga w wapń, albo w przeszłości, albo obecny, zwiększa ryzyko utraty masy kostnej.

  • Czy unikasz ćwiczenia? Bones, jak mięśnie, dostać słaby bez wysiłku.

  • Czy jesteś nałogowym palaczem? byłeś w przeszłości? Palenie zmniejsza zdolność organizmu do podejmowania kości.

  • Czy dużo alkoholu pijesz? zrobiłeś w przeszłości? Alkohol obniża również zdolność organizmu do podejmowania kości.

  • Czy dużo kawy, sody lub innych napojów zawierających kofeinę pijesz? Zbyt dużo kofeiny może utrzymać kości z wystarczająco dużo wapnia.

Następny krok

Teraz wiesz swoje ryzyko. Następnym krokiem jest ochrona zdrowia kości, zmniejszając swoje czynniki ryzyka. Nie ma jednej odpowiedzi lub lekarstwa na osteoporozę. Zamiast tego, zawiera kompletny plan leczenia leki, dietę i ćwiczenia. Twój lekarz może pomóc w rozpoczęciu.

Kość jest żywą tkanką

Twoje kości są żywe i ciągle się zmienia. Utrzymywanie kości prawidłowo karmione i wykonywane pomaga im pozostać silna i zdolna do zapewnienia wsparcia. Ciało ma naturalny system utrzymania kości. Zrozumienie tego systemu może pomóc dowiedzieć się, jak utrzymać swoje kości.

Zrównoważony system wspomaga organizm

Ciało jest zawsze co i utraty kości (resorpcji). Proces ten nazywany jest przebudowa. Komórki kostne, co tworzą nową kość za pomocą wapnia i innych minerałów. Minerały te pochodzą od spożywanych pokarmów. Resorbujących komórki kostne kości siebie wziąć. Robią to tak, minerały mogą być używane do naprawy szkody lub zrobić nową kość. Kiedy ten system podejmowania jest kość w równowadze, sama ilość kości jest zbudowany i resorpcji. W ten sposób, kości były mocne i są w stanie utrzymać ciało.

System niezrównoważony nie może udzielić wsparcia

Zmiany w poziomie hormonów, aktywność, leków lub diety mogą wpływać na układ kostny decyzji. Gdy system wychodzi z równowagi, ilość kości porażka jest większa niż ilość kości wykonane. Może to spowodować osteopenii (gdy kość zaczyna się mniej gęsty). Nieleczony, utrata kości gorzej, co prowadzi do osteoporozy. Słabe kości nie może wspierać organizm. W rzeczywistości, mogą pękać tylko od masy ciała. Często zdarza się kręgów (kośćmi kręgosłupa). Podczas złamania kręgów, części kompres kręgosłupa. To powoduje, że tył zginać lub garb się.

Kości zmieniają się w czasie

Komórki kostne masz dzisiaj nie są te, które urodziły się. Kości są stale się zmienia. Dlatego można mieć wpływ na zdrowie kości, bez względu na to ile masz lat. Pamiętaj:. Łączna kwota kości w organizmie jest Twoja masa kostna celem jest, aby utrzymać kość masa wysoka.

Dzieciństwo

Ciało buduje najwięcej kości w ciągu tych lat. Chłopcy i dziewczęta potrzebują pokarmów bogatych w wapń. Muszą także mnóstwo ćwiczeń. Razem, odpowiedniej diety i ćwiczenia pomagają rozwijać mocne kości i zdrowe.

Młodych w wieku 30 do dorosłości

Podczas dorosłości, kości stają się najsilniejsze. To się nazywa szczytowej masy kostnej. Te same nawyki, które zbudowane kości w dzieciństwie pomóc zachować zdrowe kości teraz.

Menopauza w wieku od 30 do

W pobliżu 30 roku życia organizm zaczyna produkować mniej kości. Ale możesz pomóc spowolnić tempo utraty masy kostnej. Z częstego wykonywania i coraz mnóstwo wapnia, organizm może utrzymać masy kostnej.

Po menopauzie

Menopauza jest, gdy kobieta przestaje posiadające okresy miesięczne. To może występować naturalnie lub może się zdarzyć, po operacji usunięcia jajników. Po menopauzie, organizm mniej estrogenów (żeńskich hormonów). To zwiększa utratę masy kostnej. W rzeczywistości, kobieta może stracić do 1/3 jej rdzenia masy kostnej w pierwszych 6 lat po menopauzie. Może być konieczne leczenie w celu zmniejszenia ryzyka pękania.

W późniejszym życiu

Teraz zarówno mężczyźni jak i kobiety muszą zachować szczególną ostrożność, aby pomóc ich kości. W późniejszych latach, organizm traci więcej kości niż robi. Badanie gęstości kości może powiedzieć, czy utrata masy kostnej jest problemem. Leki, dieta i ćwiczenia fizyczne pomagają utrzymać mocne kości. To pomaga zmniejszyć ryzyko złamań. Pomaga również poprawić jakość i długość-twojego życia.

Sprawdzenie gęstości kości

Wytrzymałość kości jest mierzony gęstością (grubość). Wysoka gęstość kości oznacza kości są mniej narażone na złamania. Jeśli jesteś w grupie ryzyka utraty masy kostnej, Twój lekarz może skierować pacjenta do badania gęstości kości. W niektórych przypadkach, może być wysyłane do powtórnego badania.

Badanie gęstości kości

Badanie gęstości kości jest bezpieczne, szybkie, łatwe i bezbolesne. Badanie może wykryć osteoporozę przed złamania się dzieje. Można również przewidzieć ryzyko złamań w przyszłości. I testowanie może zmierzyć odpowiedź na leczenie. Istnieją dwa rodzaje badań, które mogą wystąpić:

  • Testy obwodowe są stosowane do badań przesiewowych. Mierzą one gęstość w palec, nadgarstek, kolano, goleń lub pięty. Wspólne badanie USG obwodowych jest ilościowa (QUS).

  • Stosowane są centralne testy do diagnostyki. Mierzą one gęstość w okolicy biodra lub kręgosłupa. Głównym Test centralny podwójnej energii absorpcjometrii rentgenowskiej (DXA). DXA jest standardowe badanie gęstości kości.

Kto powinien być badany?

Wszyscy mężczyźni i kobiety z czynnikami ryzyka należy mówić do swoich lekarzy o badania gęstości kości. Narodowy Osteoporoza Fundacja zaleca badanie gęstości kości dla:

  • Wszystkie kobiety po menopauzie, w wieku poniżej 65 lat, z jednym lub więcej czynnikiem ryzyka, oprócz menopauzy.

  • Wszystkie kobiety w wieku 65 lat i starszych.

  • Kobiety po menopauzie ze złamaniami.

  • Kobiety, które myślą o leczeniu osteoporozy.

  • Kobiety, które były na hormonalnej terapii zastępczej przez długi czas.

Tereny wspólne badania

Wszelkie złamanie kości może, ale niektóre z osteoporozą złamanie kości łatwiej. Należą do nich kości w kręgosłupie, nadgarstek, ramię i biodro. Dlatego badanie gęstości kości można prowadzić w jednym lub większej liczbie tych miejsc.

Zrozumienie wyników

Wyniki testu mogą wydawać się mylące na początku. Nie bój się zadawać się z dostawcą, aby to wyjaśnić. Swój gęstość mineralną kości (BMD) opisuje grubość kości, który był skanowany. Twój lekarz będzie porównać BMD z BMD młodych, zdrowych kości. Wynik nazywa się T-score. Kości przebudować w różnym tempie. Tak, zdrowy, T-score w nadgarstku, nie oznacza, kręgosłup jest zdrowy. Dlatego więcej niż jednym miejscu mogą być skanowane.

Ochrona kości z lekami

Leków na receptę jest częścią kompletnego planu leczenia. Niektóre leki zmniejszenia szybkości resorpcji kości. Inni pomagają organizmowi budować więcej kości. Niektóre zrobić jedno i drugie. W zależności od potrzeb, dostawca może przepisać więcej niż jeden lek. Należy pamiętać, że nawet z lekami, trzeba jeszcze ćwiczyć i dostać dużo wapnia.

Bisfosfoniany

Bisfosfoniany (alendronian i znane jako risedronian) oferują spójne wyniki z kilku skutków ubocznych. Leki te pomagają w zapobieganiu i leczeniu utraty masy kostnej. Bisfosfoniany są dopuszczone do stosowania u osób z niską gęstością kości, którzy biorą kortykosteroidy. Niektóre z nich są również dopuszczone do mężczyzn, jak i kobiet z osteoporozą. Bisfosfoniany są w formie tabletek i należy dokładnie zgodnie z zaleceniami.

Świadczenia mogą obejmować:

  • Zmniejszenie utraty masy kostnej

  • Zwiększenie gęstości kości w kręgosłupie i biodrze

  • Zmniejszenie ryzyka złamań kręgosłupa, biodra i nadgarstka

Działania niepożądane mogą obejmować:

Przyjmujących bisfosfoniany

Zawsze czytaj uważnie informacje o lekach. Bisfosfoniany należy:

  • Na pusty żołądek.

  • Z pełną szklanką wody (8 oz) Pierwszą rzeczą, w godzinach porannych.

  • Co najmniej 30 minut przed posiłkiem, napojem lub innymi lekami.

  • Siedząc lub stojąc. Nie należy kłaść się przez co najmniej 30 minut po przyjęciu leku.

SERM

Selektywne modulatory receptora estrogenowego (SERM) została opracowana w celu zapewnienia korzyści estrogenów bez wielu ich skutków ubocznych. SERM (zwane także raloksyfen) są traktowane jako pigułki.

Świadczenia mogą obejmować:

  • Zwiększenie gęstości kości w kręgosłupie i biodrze

  • Zapobieganiu utraty masy kostnej

  • Zmniejszając ryzyko złamań kręgosłupa

Działania niepożądane mogą obejmować:

  • Uderzenia gorąca

  • Kurcze nóg

  • Zwiększone ryzyko wystąpienia zakrzepów krwi w nogach

Kalcytonina

Kalcytonina jest przepisywany do leczenia utraty masy kostnej. Ma niewiele skutków ubocznych, ale może nie być tak skuteczne, jak inne leki. Kalcytonina jest oferowane jako spray do nosa, jest stosowany codziennie.

Świadczenia mogą obejmować:

  • Spowolnienie utraty masy kostnej

  • Zwiększenie gęstości kości w kręgosłupie

Działania niepożądane mogą obejmować:

Teryparatyd

Zatwierdzone w leczeniu mężczyzn i kobiet, teryparatyd (zwany także ludzki hormon przytarczyc lub PTH) stymuluje wzrost nowych kości. Oferowane jest jako dzienna wtryskowego i może być stosowany przez okres do 24 miesięcy.

Świadczenia mogą obejmować:

  • Zwiększenie gęstości kości w kręgosłupie i bioder

  • Zmniejszenie ryzyka złamań kręgosłupa i bioder

  • Szybko działający

Działania niepożądane mogą obejmować:

Hormonalna terapia

Stosowanie hormonów (estrogenu i progesteronu) może pomóc zachować gęstość kości i zmniejszenia złamań. Jednakże to leczenie wykazuje zwiększone ryzyko raka piersi, zawału serca, udaru mózgu i zakrzepy. Każda kobieta powinna rozważyć ryzyko i korzyści z tej opcji ze swoim lekarzem.

Karmienie kości

Twój organizm potrzebuje wapnia do budowy i naprawy kości. Ale to nie może wapnia na własną rękę. Twoja rola jest upewnić się, że kości dostać składników odżywczych, których potrzebują. Można dowiedzieć się, jak wybrać zdrowe kości żywności i suplementów. Następnie można odżywiają kości i utrzymania ich silny.

Wystarczająco dużo wapnia

Możesz myśleć, że wapń jest tylko dla dzieci. Ale dorośli potrzebują wapnia, zbyt. Spożycie wapnia jest procesem trwającym całe życie. Nawet jeśli dużo mleka pili jak dziecko, trzeba jeszcze teraz wapń. Stała podaż wapnia i pomaga zachować zdrowie kości.

Znalezienie źródła wapnia

Wiele żywności są naturalnie bogate w wapń. Inni mają wapń dodanej (wzmocniony). Niektóre wybory bogate w wapń są wymienione poniżej.

Mleczarnia

  • Mleko o niskiej zawartości tłuszczu

  • Jogurt o niskiej zawartości tłuszczu

  • Niskotłuszczowy ser

  • Lody

  • Pudding

Niemlecznych

  • Konserwy z łososia (z kości)

  • Sardynek w puszkach (z kości)

  • Bok choy

  • Collard Greens

  • Brokuły

  • Jarmuż

  • Pomarańcze

  • Zupa pomidorowa z mlekiem sojowym

  • Tofu wykonany z siarczanu wapnia

Wzbogacona żywność

  • Mleko sojowe

  • Soki owocowe

  • Chleb

  • Zboże

  • Bary śniadanie

Czytanie etykiet żywności

Przy zakupie żywności, należy przeczytać "Nutrition Facts" etykietę. Wybierać pokarmy zdrowe kości, sprawdzić:

  • Wapnia. Aby dowiedzieć się, ile wapnia jest w żywności, dodać zera na procent. Na przykład, 20% wartości dziennych jest taki sam jak 200 mg wapnia.

  • Witaminy D. Witamina ta pomaga przyswajanie wapnia.

Suplementacja

Najlepiej dostać witamin i minerałów z żywności jecie. Jeśli nie masz dość, możesz brać suplementy. Pamiętaj, aby poinformować swojego lekarza, który, zioła, leki i suplementy przyjmowaniu leku.

  • Suplementy wapnia są w wielu odmianach. Formularz cytrynian najłatwiej wchłonąć. Twój lekarz lub farmaceuta może powiedzieć, suplement wapnia, który jest dla Ciebie najlepszy.

  • Witaminy D są również dostępne. Powinieneś dostać 400 do 800 jm witaminy D na dobę. Światło słoneczne pomaga organizmowi wytworzyć własne witaminy D. Ale zbyt dużo witaminy D może być szkodliwa. Porozmawiaj z lekarzem lub dietetykiem o ile jest dla Ciebie najlepszy.

Dokonywanie wyborów

Zdrowie kości jest do Ciebie. Każdego dnia możesz jeść zdrowiej i lepiej żyć. Jeśli jesteś w grupie ryzyka utraty masy kostnej, lub jeśli jesteś w trakcie rehabilitacji po złamaniu, spróbuj ograniczyć lub uniknąć:

  • Palenie

  • Alkohol

  • Napoje z kofeiną

Wykonując dla życia

Leki i dieta to tylko część planu leczenia. Twoje kości potrzebują także ćwiczenia. Aktywność umieszcza siły na kości. Kości odpowiedzieć przez coraz silniejsze. Gdy stosuje się w całkowitej planu leczenia aktywność jest jeszcze bardziej skuteczny.

Bycie aktywnym

Aktywny tryb życia mogą wzbogacić swoje zdrowie na wiele sposobów. To może pomóc zbudować silniejsze kości. To może pomóc utrzymać zdrową wagę. A najlepsze jest to, może zwiększyć swoje poczucie dobrego samopoczucia. Nie musisz pracować w siłowni, aby być aktywnym. Możesz wziąć spacery z przyjaciółmi. Lub spędzić popołudnie w ogrodzie. Można nawet wędrować przez muzeum. Bądź kreatywny. Ciesz się część działalności swojego życia.

Wybór aktywności

Niektóre rodzaje pomocy ćwiczeń budowy mocnych kości. Inne rodzaje są najlepsze dla utrzymania zdrowej wagi. Pracować ze swoim lekarzem, aby wybrać odpowiednie zajęcia dla Ciebie.

Obciążonych

Spacery, jogging, tenis i ogród są obciążonych działalności. Działania te umieszczać siłę na kościach. Siła pochodzi z własnej masy ciała. Kości odpowiedzieć przez coraz silniejsze.

Odporność

Łucznictwo jest jeden rodzaj działalności oporu. Inne rodzaje obejmują pomocą gumki stretch, wolne ciężary i maszyny wagi. Działania te stosuje się siłę do kości za pomocą mięśni. To wzmacnia kości.

Zakaz obciążania

Działania, takie jak pływanie i jazda na rowerze są dla obciążania. Oni nie korzystają gęstość kości, ale mogą pomóc w utrzymaniu prawidłowej wagi ciała. Mogą one również pomóc utrzymać serce, płuca i mięśnie silne.

Myśląc o bezpieczeństwie

Osoby o niskiej gęstości kości są na ryzyko upadków i złamań. Ryzyko to jest jeszcze większe, jeżeli już miał złamania. Poświęć chwilę, aby myśleć o swoje bezpieczeństwo i bezpieczeństwo swoich bliskich. Czy istnieją sposoby, aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo w domu? Czy masz znajomych lub rodziny, którzy mogą potrzebować twojej pomocy?

Bezpieczeństwo w domu

Znaczna część życia spędził w domu. Aby w domu bezpieczniejsze:

  • Utrzymać latarki przy łóżku.

  • Umieść gwiazdkowa noc w łazienkach i korytarzach.

  • Usunąć lub przymocować luźne dywany, wykładziny, i stopnie schodów.

  • Przechowywać przewody z chodników.

  • Przechowywać schody bez bałaganu. I upewnić się, że poręcze są bezpieczne.

  • Zainstaluj uchwyty w łazience.

  • Użyj stołka prysznic. Ponadto, zastosowanie taśm klejących z wanny lub prysznica podłogi.

Bezpieczeństwo osobiste

Utrzymanie równowagi jest kluczem do zapobiegania złamaniom spowodowanych upadkami. Porozmawiaj z służby zdrowia o unikanie leków, które zmieniają swoje poczucie równowagi. Aby zwiększyć bezpieczeństwo:

  • Użyj poręcze na schodach i schodów ruchomych.

  • Nosić okulary, jeśli ich potrzebują. Używaj ich, kiedy wyjdzie. I nosić je jeśli się iść do łazienki w nocy.

  • Nosić buty, które pasują właściwie i mają antypoślizgowe podeszwy.

  • Chodzić powoli i obserwować, gdzie idziesz.

  • Nie chodzić z rękami w kieszeniach. Mieć wolne ręce dla równowagi.

  • Unikaj chodzenia na zewnątrz w nocy, w ciemnych obszarach i na mokrych i oblodzonych nawierzchniach.

Chroniąc swoją przyszłość

Dostępne są narzędzia do budowania mocnych kości za życia. Teraz jest czas, aby je wykorzystać. Przetestowaniu gęstość kości. Brać leki zgodnie z zaleceniami lekarza. I jeść zdrowe pokarmy bogate w wapń. Następnie świętować swoje zdrowie poprzez działania z bliskimi. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z poniższymi zasobami.

Zasoby

Narodowa Fundacja osteoporoza

www.nof.org

Narodowy Instytut stawów i chorób skóry i układu mięśniowo-szkieletowego

www.niams.nih.gov

Krajowe instytuty osteoporozy zdrowia i związanych z chorobami kości

www.osteo.org