Cambler

Można zażegnać osteoporozy

Jak pień i gałęzie drzewa, które decyduje jego wielkość i kształt, kości dają formularz do ciała. Chronią one również swoje organy i wspieranie mięśni, pomaga przejść przez życie.

Zadbaj o swoje kości z odpowiedniej diety i ćwiczeń fizycznych, a także z prawej witaminy i suplementy mineralne. Gdy to zrobisz, możesz zachować szkielet silny i zdrowy, wyruszą osteoporozy i złamań.

Dzień w dzień, twoje notowania ciała wapnia pomiędzy kości i swojej krwi. Ale do późnych lat 20., już osiągnął szczyt swojej masy kostnej, która powoli zaczyna się odpływ w swoich latach 30. jako bardziej utraty tkanki kostnej niż przywrócone. W czasie może prowadzić do osteoporozy, choroby kości oznaczonej przez słabe i spowodowane utratą masy kostnej, a także poprzez zmianę struktury kości, zgodnie z europejskim College of Rheumatology (ACR).

Około 10 mln osób ma osteoporozę, a 80 procent z nich to kobiety, Narodowa Fundacja Osteoporozy mówi. O 34 mln więcej mają poniżej normalnej gęstości kości, które nie osiągnęło poziomu osteoporozy. Kobiety częściej niż mężczyźni rozwijać osteoporoza, częściowo dlatego, że mężczyźni mają większe i mocniejsze kości.

Zarówno mężczyźni, jak i kobiety w wieku powyżej 50 są na największe ryzyko rozwoju osteoporozy, ACR mówi. Jeden z dwóch kobiet i jeden na sześciu mężczyzn w tej grupie wiekowej będą pękać kości z powodu osteoporozy. Grupa etniczna odgrywa również rolę: Ludzie, którzy są białe lub Azji są bardziej narażone na rozwój osteoporozy, niż ludzi, którzy są Hiszpanie lub Afryki Europejskiej.

Poza tym starszy wiek i pochodzenie etniczne, są czynnikami ryzyka, które zwiększają szanse na rozwój osteoporozy, zgodnie z ACR:

  • Małe struktury kości

  • Osteoporoza w wywiadzie rodzinnym

  • Poprzedni faktura, zwłaszcza po 50 roku życia

  • Będąc w wieku pomenopauzalnym

  • Jadłowstręt psychiczny

  • Palenie papierosów

  • Nadużywanie alkoholu

  • Nie uzyskanie odpowiedniej ilości wapnia i witaminy D

  • Siedzący tryb życia

  • Niektóre leki, w tym glikokortykosteroidów hormonów tarczycy zamiennych i padaczki narkotyków

Diagnozowania osteoporozy

Jeśli Twój lekarz podejrzewa, że ​​masz osteoporozę, prosty, bezbolesny test do pomiaru gęstości mineralnej kości może to potwierdzić. Badanie nazywa absorpcjometrii podwójnej energii promieniowania X lub DEXA.

Jeśli zdiagnozowano osteoporozy, wiele leków dostępnych do leczenia go, w tym bisfosfonianami i kalcytonina. Porozmawiaj ze swoim o rodzaju leczenia, które jest dla Ciebie najlepszy.

Zapobieganie osteoporozie

Można podjąć kroki w celu zapobiegania osteoporozie:

  • Pobierz 1000 do 1500 mg wapnia dziennie

  • Pobierz 400 do 800 jednostek międzynarodowych witaminy D dziennie

  • Rzucić palenie

  • Nie overindulge w alkoholu

  • Porozmawiaj z lekarzem na temat chorób medycznych lub przyjmowanych leków, które mogą narazić Cię na ryzyko osteoporozy.

Ćwiczenia do budowy kości

Każda czynność obciążania pomaga budować kości. Ale siłownia robi najbardziej zapobiec osteoporozie w czasie ", ponieważ zwiększa siłę i masę mięśniową, jak i gęstość kości", mówi Timothy G. Lohman, Ph.D., dyrektor ćwiczenia fizjologia rdzeń w Arizonie Health Sciences Center. Zaleca on, że:

  • Porozmawiaj ze swoim lekarzem. Zrób to przed rozpoczęciem programu ćwiczeń. Zapytaj o doradztwo fizjoterapeuta lub trener, aby pomóc Ci w pełni z treningu.

  • Grafik 30 minut dziennie, dwa do trzech razy w tygodniu. Nic mniej nie będzie działać kości wystarczająco twarde. Ale nie przesadzaj: Zapytaj swojego lekarza o intensywności treningu jest.

  • Rozgrzać. Czy lekkie ćwiczenia aerobowe i łatwych odcinków na siedem do 10 minut przed treningiem, aby uniknąć obrażeń.

  • Koncentrują się na biodra, kręgosłupa i pleców. Są to główne miejsca złamania. "Prasy nogi, przysiady i rzuca to wszystko jest dobre."

  • Robić mniej powtórzeń w cięższych wagach. "Jeśli ledwo można zrobić dwa zestawy sześciu do ośmiu powtórzeń, jesteś na właściwej wagi", mówi dr Lohman. Sugeruje on 20 do 25 minut treningu siłowego.

  • Stopniowo dodawać do tego wagi. Określić największą liczbę powtórzeń, które możesz zrobić lub większość masy można podnieść. Następnie strzelać do 70 do 80 procent tego maksymalnych możliwości.

  • Czy ćwiczenia cardio obciążonych. Aby zażegnać osteoporozy, wiersz, rower, wycieczki lub taniec na co najmniej siedem do 10 minut treningu. Double, że jeśli chcesz aerobik trening.

  • Ostygnięcia. Powtórzyć procedurę nagrzewania przez około pięć minut, aby przenieść swoje ciało do względnej bezczynności.