Cambler

Zrozumienie fobii społecznej (fobii społecznej)

Musisz dać prezentacji w przyszłym tygodniu. Na samą myśl o nim sprawia, że ​​wyścig serca. Gardło dostaje mocno, i ledwie można oddychać. Czasami nawet omdlenia. Przemawiając przed grupą czyni większość ludzi denerwuje, ale strach jest poza powodu. Jest się czego wstydzić. Może masz zaburzenia lękowe znany jako fobii społecznej. Porozmawiaj z lekarzem lub służby zdrowia psychicznego. On lub ona może zaoferować pomoc i wsparcie.

Co to jest fobia społeczna?

Fobii społecznej (zwane również społeczny niepokój zaburzenia) jest intensywny strach przed upokorzony w otoczeniu społecznym lub pracy. Nawet jeśli okaże się, że twoje obawy są irracjonalne, nadal oczekują ludzie osądzać i myśleć źle o tobie. Aby uniknąć niepokoju, można trzymać z dala od ustawień grupowych. To unikanie może stworzyć problemy z relacji, praca i wiele innych części swojego życia. I może uczynić życie znacznie mniej przyjemne.

Co ją powoduje?

Dokładna przyczyna fobii społecznej, nie jest znany. Zaburzenie może w rodzinach. Bilans niektórych substancji chemicznych w mózgu, może również odgrywać rolę. I zawstydzające lub traumatyczne wydarzenie może wywołać fobie społeczne w niektórych ludzi. Czasami, fobia społeczna nie może pojawić się dopiero rok po tym wydarzeniu.

Jak fobia społeczna czuje?

Ludzie z fobią społeczną są bardzo świadomi, jak inni je zobaczyć. W otoczeniu społecznym, objawy mogą obejmować:

  • Samoświadomość myśli. Możesz myśleć, że wszystkie oczy skierowane są na ciebie. I może być bardzo boi, pomyłki lub powiedzieć coś głupiego, nawet jeśli wszystko wydaje się iść dobrze.

  • Drżenie, nerwowość, lub drżącym głosem.

  • Pocenie się i rumieniąc.

  • Zwiększone bicie serca.

  • Duszność.

  • Ból głowy lub brzucha.

  • Napięcie mięśni.

  • Suchość w jamie ustnej.

Uzyskiwanie pomocy

Z prośbą o pomoc, może być bardzo trudne dla Ciebie, ale wysiłek będzie warto. Niektóre leki mogą zmniejszyć objawy. I terapia behawioralna może pomóc zdobyć swoje obawy. Wiąże się to z pracy z terapeutą, aby dowiedzieć się, jak się zrelaksować, gdy czujesz się niespokojny. Musisz powoli zaczynają skonfrontować swoje obawy. Po pierwsze, można tylko myśleć o sytuacji, że cię przestraszyć. Później można je w twarz osoby. Na przykład, można zacząć od wygłasza przemówienie przed jednego znajomego, a następnie stopniowo się przed większymi grupami. Z każdym krokiem, będziesz się mniej bać.