Cambler

Nie pozwól, aby kontrolować swoje życie lęk

Lęk jest znane każdemu ze względu na wiele stresów i złożoności współczesnego życia. Ale około 25 procent dorosłych Amerykanów ma poważny problem z lękiem w pewnym momencie w ich życiu.

"W przeciwieństwie do strachu, który jest zazwyczaj skierowany w kierunku konkretnej rzeczy lub zdarzenia, takiego jak pies snarling lub nie spełniające termin, lęk jest często niespecyficzne i mogą być wywołane przez obawy o przyszłość, finansowych czy zdrowotnych, w ogóle, "mówi Edmund Bourne, Ph.D., autor radzenia sobie z lękiem. "Niepokój może pojawić się w różnych formach i na różnych poziomach intensywności, i może wahać się w dotkliwości od zwykłego ukłucie niepokoju na pełną skalę ataku paniki."

Przyczyny lęku są zróżnicowane i obejmują rozstrój w chemii mózgu, dziedziczności, traumy, nadużycia, przewlekłego stresu, utraty bliskiej osoby i narkotyków i nadużywania alkoholu, by wymienić tylko kilka.

"Choć może to być pomocne w celu identyfikacji możliwych przyczyn niepokoju i ich rozwiązania, nie trzeba wiedzieć, dlaczego czujesz się niespokojny zniesiony przez praktykujących strategie radzenia sobie," mówi Dr Bourne.

Strategie radzenia sobie

Poniższe praktyki są pomocne dla każdego z niepokoju i może być wszystko, co jest potrzebne, jeśli Twój poziom lęku jest łagodny i nie niszczyć swoje życie.

Osoby z cięższym lęku, w tym każdego czynienia z paniką lub pourazowego stresu nieład, będzie jeszcze znaleźć ćwiczenia pomocne, ale również mogą potrzebować terapii i leków.

Ćwiczenia te mogą być wykonywane pojedynczo lub w dowolnej kombinacji:

Weź uspokajający oddech

To ćwiczenie szybko przerywa tempa objawów lękowych. Oddychanie z brzucha, wdychać przez nos powoli do liczby pięć. Pauza i wstrzymaj oddech na hrabiego pięć. Wydech powoli do liczby pięciu. Weź dwa normalne oddechy, a następnie powtórzyć cykl przez trzy do pięciu minut.

Zatrzymać powiększające problemy

Wyolbrzymiania problemów poprzez ich wydaje się większy i bardziej poważne, niż są może prowadzić do niepokoju. W celu zwalczania tego sposobu myślenia, przestać używać słów takich jak straszne, okropne i przerażające w odniesieniu do zdarzeń lub sytuacji w swoim życiu. Zamiast mówić do siebie: "To jest nie do zniesienia", lub "nie mogę znieść," spróbuj powiedzieć: "Mogę sobie poradzić" i "mogę sobie z tym i przetrwać."

Zatrzymać niepokojące myśli

Użyj tej strategii, jeśli utkniesz w spiralę niepokojących myśli, że nie odejdzie. "Jeśli jesteś samotny i chcesz zatrzymać łańcuch niespokojnych myśli, krzyczeć głośno i stanowczy sposób," Stop! " lub "Przestań!" mówi Dr Bourne. "Jeśli jesteś z innymi ludźmi, krzyczeć wewnętrznie jako wizualizację duży znak stop." Za każdym razem, gdy niepokojące myśli powrócić, powtórzyć polecenie ustne lub wewnętrznego do siebie.

Przesunąć swój punkt widzenia

Kiedy lęk lub martwić się o rzeczywistym lub potencjalnym problemem jest coraz lepszego od Ciebie, spróbuj myśleć o sytuacji, w jeden z następujących sposobów:

  • Powiedz sobie, można rozjaśnić temat.

  • Potwierdzają "to minie".

  • Sobie sprawę, że nie jest prawdopodobne, aby być tak źle, jak najgorszych myśli o nim.

Własny talk zwalczać negatywne

Pozytywne deklaracje mogą pomóc w radzeniu sobie z lękiem w tej chwili, a na dłuższą metę, pomagając zmienić przekonania długotrwałych, które zazwyczaj pozwalają niepokój. Aby twoje myśli bardziej konstruktywne i pomocne, wymienić lub obalić każdą negatywną oświadczenia przedstawionego poniżej kursywą z tym, który po nim następuje.

Na przykład, należy wymienić: "To jest nie do zniesienia" z "można nauczyć się radzić sobie z tym." Lub wymienić "A jeśli to się dzieje bez przerwy?" z "Zajmę się tym jeden dzień na raz."

"Opór lub walcząc niepokój może było jeszcze gorzej ", mówi dr Bourne. "Bardziej konstruktywne podejście jest kultywowanie postawy, która mówi:" OK, to jest tutaj ponownie. Mogę sobie z tym poradzić. Robiłem to wcześniej. " W większości przypadków, szczyty niepokój i zaczyna ustępują w ciągu kilku minut. To minie szybciej, jeśli regularnie ćwiczyć strategie radzenia sobie, gdy zacznie odczuwać niepokój. "