Cambler

Leczeniu urazów sportowych

W idealnym świecie, lekarstwa nigdy nie wywołuje skutków ubocznych, operacje zawsze będą udane, a najlepszy film zdobędzie Oscara. W tym świecie, Harvard mężczyzna zdrowie zegarek będzie w każdej skrzynce pocztowej, a ćwiczenia nadal zapobieganie chorobom i przedłużenie życia, nie powodując żadnych dolegliwości bólowe. Lepiej lub gorzej, perfekcja nigdy nie osiągnąć w świecie rzeczywistym. To wspaniały świat, a ćwiczenia są wspaniałe dla zdrowia, ale ludzie, którzy korzystają działają ryzyko kontuzji.

Chociaż ćwiczenia rzadko powoduje poważne problemy z sercem, muszą one być najpierw problemem dla każdego, kto pracuje na zewnątrz. Aby się zabezpieczyć, dostać check-up przed rozpoczęciem poważnego programu ćwiczeń. Słuchaj swojego ciała dla ostrzeżenia takie objawy, jak ból w klatce piersiowej, do wyścigów lub impulsu niekonsekwentny, nadmiernej duszności oraz zamroczenie, i uzyskać pomoc, jeśli wystąpi którykolwiek z tych objawów.

Chociaż problemy sercowe są rzadkie, układu mięśniowo-szkieletowego są stosunkowo powszechne nieszczęścia. Badanie 6313 osób dorosłych, którzy odkryli, że regularnie wykonywane 21 procent opracowane kontuzji związanych z ćwiczeniami w trakcie roku. Dwie trzecie zaangażowane nogi, kolana był najczęściej kontuzji stawu.

Brzmi to ponuro, ale nie jest. Po pierwsze, obrażenia są znacznie bardziej powszechne z intensywnych ćwiczeń i sportu wyczynowego, niż z umiarkowanym wysiłku wykonywanej dla zdrowia. Po drugie, ludzie, którzy korzystają rzeczywiście mają niższe ryzyko długotrwałej niepełnosprawności niż osiadłych ludzi. Badanie 13-letnia z 370 ćwiczących w wieku od 50 do 72, na przykład, że ćwiczenie było związane z mniejszym ryzykiem niepełnosprawności i niższej śmiertelności, nawet wśród starszych ludzi, którzy zaangażowanych w prowadzenie, działalność wysokiej wpływ.

Kontuzje zdarzają się, ale wiele można zapobiec, w większości są łagodne, a większość będzie dobrze reagować na proste leczenie w domu. Powiedzenie starego runnera szczyci, "Mam dwa drobne lekarzy, prawej nogi i lewej." To prawda, dla zapobiegania chorobom, ale do leczenia urazów musisz również głowę i ręce. A trzeba wiedzieć, kiedy należy skonsultować się z lekarzem specjalistą.

Zasady ogólne

Zapobieganie. To zawsze najlepsze leczenie. Oto kilka najważniejszych wskazówek:

  • Działa się do kształtu powoli. Jest to najważniejszy element profilaktyki, szczególnie dla "weekendowych", którzy są skłonni pójść na całość, bez przygotowania się prawidłowo. Jest to coraz większy problem, szczególnie dla pokolenia wyżu demograficznego, w rzeczywistości lekarze ukuł nową diagnozę, "boomeritis," dla tego zjawiska. Użyj stopniowaną program ćwiczeń, aby dostać się do kształtu stopniowo, a następnie pozostać w formie przez cały rok.

  • Rozgrzewka przed każdym treningu, a następnie schłodzić.

  • Rozciągać regularnie; ćwiczenie czyni mięśnie mocne, ale również uzyskać mocno i krótko - rozciąganie elastyczność zachowuje i zmniejsza ryzyko kontuzji.

  • Użyj dobry sprzęt, jest to szczególnie ważne, aby mieć wsparcie, dobrze dopasowane buty dla działań obciążonych.

  • Użyj dobrą technikę, kilka lekcji lub trochę coachingu może poprawić mechanikę, jak i wydajność.

  • Nie przesadzaj. Zmęczenie i odwodnienie koncentracji osłabić, często prowadząc do potknięcie lub upadek. Nadużywanie jest główną przyczyną urazów; dać organizmowi szansę na odpoczynek i odzyskanie po treningu, szczególnie kiedy pierwszy się do kształtu. Alternate twarde sesje z łatwiejszymi. Różnią się w rutynowych, dzięki czemu korzystają z różnych części ciała, niektórzy ludzie, na przykład, może chodzić pewnego dnia zagrać w tenisa następny, i ogród trzeci. Dzień wolny od czasu do czasu nie zaszkodzi, albo.

Uznanie. Jeśli nie zapobieganie, wczesne wykrywanie jest następna linia obrony. Być wyczulony na takie objawy. Trochę ból i sztywność jest normalne, ale ból, obrzęk, zmniejszenie siły lub mobilności i odbarwienie skóry nie. Spot małe problemy, zanim staną się duże. Jeśli problem wydaje się niewielka, traktują go samodzielnie. Ale jeśli nie poprawić - lub jeśli masz poważny uraz - po pomoc ekspertów.

Częste kontuzje: Orientacyjnie Exerciser za

Wiele urazów sportowych czujesz to samo, ale są istotne różnice między nimi. Oto słowniczek niektórych typowych problemów:

Skręcenia. Urazy więzadeł, włóknistych tkanki łącznej, które łączą jedną kość do drugiej. Skręcenia pierwszego stopnia, więzadło jest rozciągnięta, w zwichnięciach drugiego stopnia, niektóre włókna są podarte, w zwichnięciach trzeciego stopnia, większość lub wszystkie włókna są rozdarci. Na ogół, pierwszy stopień skręcenia wytwarzają tylko ból i obrzęk, uszkodzenia drugiego stopnia często towarzyszą osłabienia i niebieskawe zabarwienie powodu krwawienia i trzeciego stopnia skręcenia wytwarzać poważne osłabienie i zmniejszoną ruchliwość.

Szczepy. Urazy mięśni lub ścięgien, tkanek włóknistych, które łączą mięśni do kości. Powszechnie znany jako ściąga mięśni, napięcia również są w odmianach pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia. Jak skręcenia, szczepy są zwykle spowodowane przez potknięcie lub upadek, który stawia na siłę na ścięgna lub mięśnia, dzięki czemu włókna są rozciągane lub podarte.

Zapalenie ścięgien. Zapalenie ścięgna, często spowodowane przez nadużywanie lub biednych mechaniki ciała. Ból jest głównym objawem, ale mogą pojawić się ciepło, obrzęk i zaczerwienienie. Ból jest zazwyczaj najbardziej poważne na początku wykonywania, to zmniejsza się w trakcie ćwiczeń, by powrócić z nawiązką później.

Zapalenie powięzi. Zapalenie warstwą tkanki włóknistej, która obejmuje wiele mięśni i ścięgien. Nadużywanie często winę. Typowym przykładem jest powięzi podeszwy, zapalenie podeszwy stopy, które dręczy wielu spacerowiczów i biegaczy.

Zapalenie kaletki. Zapalenie worków płynu małych, jak na poduszce, że stawy i mięśnie, kości, takie jak miniaturowe amortyzatorów.

Zapalenia stawów i zapalenia błony maziowej. Zapalenie stawów ( zapalenie stawów ) ​​lub membranę, która to (zapalenie błony maziowej) otacza. Jak zapalenie kaletki, zapalenie stawów występuje częściej, bez uruchamiania alarmu poprzez ćwiczenia, ale zarówno problemy mogą wynikać z nadużywaniem lub urazu. Ból i obrzęk ("woda w kolano," na przykład) są częstymi objawami.

Dyslokacje. Często bardzo bolesne i wyłączanie, zwichnięcia występuje, gdy kości wypaść z ich właściwym ustawieniu w stawie. Deformacja jest często widoczne, a wspólne jest w stanie poruszać się prawidłowo. Mimo, że niektórzy sportowcy próbują wyrównać (zmniejszenia) Zwichnięcie się, powinno być wykonane przez lekarza lub bardzo doświadczonego trenera lub terapeuty.

Złamania. Zakłóceń w ciągłości i integralności kości. Poza połamanymi palcami i stres (włoskowate) złamań, złamania wymagają prawie wszystkie wykwalifikowanych zarządzania medycznej.

. Stłuczenia Krwawienie do tkanek spowodowane bezpośrednim urazem - ". Czarny i niebieski"

Skurcze mięśni i skurcze. Nadmiernie silne i trwałe skurcze mięśni, które mogą być bardzo bolesne ("Charley konia"). Delikatne rozciąganie pomoże złagodzić skurcze, nawodnienie i dobry diseaseing pomaga im zapobiegać.

. Skaleczenia i otarcia Kawałki i zadrapania, małe mogą być zarządzane z mydłem i opatrunków, ale te większe mogą wymagać specjalnych opatrunków i szwów. Strzałów tężca nie są konieczne, jeśli szczepienia były uaktualniane z dopalaczami co 10 lat.

Samoleczenie: cena jest odpowiednia

Użyj programu pięć punktów do obsługi swoich urazów; klucz CENA: Ochrona, Rest, Ice, Compression, a npm.

Ochrony. Rannych tkanki muszą być chronione przed dalszą kontuzji. Chroń swoje małe obrażenia przez stosowanie elastycznych bandaży, okłady lub prostych szyn. Coś tak proste, jak nagranie poszkodowanej palec do jej zdrowego sąsiada może wykonać pracę. Skonsultować się z lekarzem w przypadku problemów, które wymagają szyn Precision lub odlewane.

Odpoczynku. Rannych tkanki potrzebują czasu, aby uzdrawiać. To oczywiste, zasada, ale gdy jesteś uzależniony od ćwiczeń może ulec pokusie, aby go zignorować. Nie poddawaj się pokusie - będziesz shortchange się ze skrótami. Ale można odpocząć selektywnego może trzeba zrezygnować w tenisa w czasie, gdy porcja ścięgna barku odzyskuje od, ale nadal można chodzić, jogging, lub wycieczka. W ciekawy sposób szkody jest często szczęście w nieszczęściu, zmuszając do dywersyfikacji treningi i zdobywanie nowych umiejętności.

Lód. Jest to najtańszy, najprostszy, ale najbardziej skutecznym sposobem na zarządzanie wiele obrażeń. Lód jest doskonałe działanie przeciwzapalne, zmniejszenie obrzęku i bólu. Aby uzyskać najlepsze wyniki, zastosować okład z lodu na 10 do 15 minut, tak szybko jak to możliwe po kontuzji. Powtórzyć zabieg lód co godzinę przez pierwsze cztery godziny, a następnie cztery razy dziennie przez najbliższe dwa do trzech dni. Chroń skórę cienką tkaniną, i nie pozwalają skórze zaczerwienienie, pęcherze lub odrętwiały. Po 48 do 72 godzinach, przełączy się obróbce termicznej przy użyciu tego samego schematu i zasad.

Kompresji. Ciśnienie pomoże zmniejszyć obrzęk i stan zapalny. W większości przypadków proste wystarczy bandaż elastyczny, powinien być przyjemny, ale nie za mocno. Pamiętaj, że obrzęk może rozwijać się powoli godziny po kontuzji, więc być może trzeba będzie poluzować swoje okrycie. Inną sztuczką jest umieszczenie kawałek gumy piankowej bezpośrednio na powierzchni uszkodzonej przed zawiń go, to będzie można umieścić delikatny nacisk, gdzie jest to potrzebne, bez ograniczających całego stawu lub kończyny.

Npm. To prosta strategia, która werbuje siły grawitacji do drenażu płynu z dala od uszkodzonych tkanek, zmniejszając obrzęk, stan zapalny i ból. Utrzymać ból stopy lub inne kończyny się na podnóżku lub umieścić pod nią poduszkę w łóżku, podnosząc obszar rannych pomoże Ci wrócić na Ziemię szybciej.

Lek

Cena jest kluczem do wczesnego zarządzania większości rodzajów urazów, ale może trzeba leki na ból i stan zapalny. Paracetamol (Tylenol, inne marki) może być najlepszym wyborem dla pierwszego dnia, ponieważ zmniejszy to ból bez zwiększenia krwawienia. Po pierwszej lub dwóch dni pod aspirynę lub inne niesteroidowe przeciwzapalne (NSAID), takie jak ibuprofen (advil, inne modele) lub naproksen (Aleve), do zwalczania stanów zapalnych, jak również bólu. NLPZ mogą podrażniać żołądek i powodować krwawienie, ze względów bezpieczeństwa, wziąć je z mlekiem lub żywności. Długotrwałe stosowanie NLPZ może prowadzić do innych powikłań, więc należy użyć najmniejszą dawkę, która działa i zawsze wskazówek.

Program CEN polega na stosowaniu na zimno i ciepło, często uzupełniany przez leki przeciwzapalne i przeciwbólowe. Zamiast lodu opakowanie lub ciepłą opakowanie, można wcierać maść, która sprawi, że tkanki poczuć chłodny lub ciepły. I można również kupić mazidła, żele i maści, które zawierają leki przeciwzapalne. Miejscowe środki przeciwzapalne dostępne bez recepty, i są o wiele bezpieczniejsze niż doustnych leków przeciwzapalnych. Maści przeciwzapalne, są bardzo popularne wśród pacjentów, ale lekarze byli sceptyczni. Jednakże brytyjski meta-analiza 86 prób udziałem 10160 pacjentów, stwierdzono, że te maści może zmniejszyć ból w ostrych (np. urazy skręcenia i szczepów) oraz choroby przewlekłe (np. zapalenie stawów ) ​​- około trzeciej pacjentów poprawie, ale ich była ulga skromny tylko do umiarkowanego.

Mazidła może być brudny lub irytujące. Niektóre mają nieprzyjemny zapach i wiele są drogie. Jeśli chcesz użyć mazidła, start z jednym, który zawiera NLPZ. Ale bez względu na to jakiej marki wybrać, należy być przygotowanym na jeden efekt uboczny nie mierzone przez brytyjskich naukowców: rozczarowanie. Mazidła nie leczyć ubranie ochronne. Nawet jeżeli zmniejszenia bólu, nie pomoże leczyć uszkodzonych tkanek. Do tego trzeba czasu, odpoczynku i konwencjonalnej terapii medycznej. Więc jeśli mazidła pomaga, użyj go, ale tylko jako część kompletnego programu ochrony, odpoczynku i fizykoterapii.

Następny krok: rehabilitacja

Twój ból jest już a obrzęk jest w dół - ale leczenie nie jest jeszcze zakończona. Zamiast zaplanować rehabilitację i powrót do wykonywania z taką samą starannością, która została użyta w celu leczenia obrażeń. Jako zasada, dać sobie dwa dni odwyku za każdy dzień aktywności z powodu kontuzji. Zacznij delikatnie zakres-of-motion ćwiczenia, a następnie stopniowo zwiększać swoje czynności obciążonych. Kiedy są wygodne, za budowanie swoich tkanek z stopniowanej szkolenia oporu stosując gimnastykę, lekkie ciężary lub odporności, takich jak sprzęt lub Cybex Nautilus. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, możesz być silniejszy niż przed kontuzji, tym samym zmniejszając ryzyko reinjury.

Nie zaniedbuj ćwiczenia rozciągające, aby poprawić elastyczność. Wykorzystywać ciepło lub masażu rozgrzać rannych tkanek przed rozpoczęciem ćwiczeń rehabilitacyjnych, potem stosować lodu do obszaru w celu zmniejszenia stanu zapalnego. Rozsądne korzystanie z aspiryny lub innych niesteroidowych leków przeciwzapalnych może również ułatwić program rehabilitacji.

Skorzystaj z pomocy

Możesz zarządzać wieloma urazami się, ale nie bądź uparty. Jeśli masz poważny uraz - lub jeśli dokuczliwy nieszczęścia nie wyjaśnić - uzyskać pomoc. Doświadczony ćwiczenia kolego, kto był tam i zrobić, że może być wszystko, abyś. Lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej może obsługiwać wiele problemów wywołanych wysiłkiem fizycznym, ale trudniejsze kwestie wymagają ortopedów, fizjoterapeutów i podiatrists sportowych. W wielu ośrodkach, ci specjaliści spotykają się w medycynie sportowej

Wyruszać

Najbardziej niebezpieczna rzecz o ćwiczeniach nie robi. Prawda, urazy zdarzają się - ale nie pozwól, groźba problemów stać się pretekstem do podjęcia na swojej kanapie. Zamiast podjąć proste kroki, które pozwolą zmniejszyć ryzyko urazów wywołane wysiłkiem, stały się w stanie dostrzec problemy na początku, dowiedzieć się, jak radzić sobie drobnych urazów na własną rękę, i być przygotowanym, aby uzyskać pomoc, gdy jej potrzebujesz. Jest to łatwe do pokonania prostych urazy - ale bardzo trudne do leczenia poważnych chorób, które wynikają z braku ćwiczeń.