Cambler

Zrozumienie menopauzy

Podobnie jak większość kobiet, prawdopodobnie mają zajęty i aktywne życie. Dlatego mogą być zaskoczeni, kiedy zaczął zauważać zmiany w swoim ciele. Wahania nastroju i przesunięcie snu mogą być objawy zbliża menopauzy. To jest punkt, w którym okresy zatrzymać na dobre. Większość kobiet osiągnięcia menopauzy w wieku od 45 do 55 lat. Ogłoszenie o objawy, ale również wiele przed ich okresy naprawdę zatrzymać.

Objawy zmian

Kobiety często zaczynają mając objawy menopauzy w ich połowie lat 40.. Menopauza może się zdarzyć wcześniej czy później do ciebie. Niektóre typowe objawy to:

  • Uderzenia gorąca

  • Okresy, które pochodzą lub rzadziej, albo są lżejsze lub cięższe niż ty są używane do

  • Zwiększona zespół napięcia przedmiesiączkowego (PMS)

  • Poty nocne, problemy ze snem

  • Wahania nastroju

  • Zmęczenie

Estrogen i zdrowie

Jajników (narządy żeńskie, które czynią i przechowywania jaja) produkują różne poziomy estrogenu w całym swoim życiu. Estrogen jest hormonem (posłaniec chemiczny). Posiada on wiele ważnych funkcji. Estrogen pomaga kontrolować cykl menstruacyjny i zapobiega utracie masy kostnej. Przed menopauzą, estrogenów organizmu może także zapewnić ochronę przed chorobami serca.

Estrogen wpływa na:

  • Cykl miesiączkowy

  • Wysokość

  • Waga

  • Odcień skóry

  • Siła mięśni

  • Trawienie

  • Tętno

  • Obieg

Estrogen pomaga kontrolować cykl

Jajniki produkują zarówno estrogenów i progesteronu, innego hormonu. Zmiany poziomu tych hormonów kontrolować cykl miesiączkowy. Owulacja (uwolnienie dojrzałego jaja) jest częścią tego cyklu. Tak jest miesiączka (rzuca się wyściółki macicy).

Na początku cyklu

  • Maleńkie woreczki jajeczne (pęcherzyków) dojrzewają i produkować estrogen.

  • Jesteś może mieć kilka lub żadnych objawów.

W środku cyklu

  • Wzrasta poziom estrogenów.

  • Wyściółka macicy zgęstnienia.

  • Owulacja występuje.

  • Progesteron jest zwolniony, dalsze zagęszczanie macicy.

  • Mogą wystąpić objawy. Mogą to być zmiany śluzu z pochwy, tkliwość piersi, łagodne skurcze lub bóle głowy.

Pod koniec cyklu

  • Poziom progesteronu i estrogenów spada.

  • Jeśli nie zapłodnione jaja, nie zajdzie w ciążę. Macicy jest podbicie rzucić.

  • Być może krwawienie, wzdęcia, zmęczenie, drażliwość, skurcze lub bóle głowy.

Etapy menopauzy

Miesiące lub lata przed menopauzą nazywa okołomenopauzalnym. W tym czasie jajniki zaczynają zabrakło jaj i produkować mniej hormonów. To może prowadzić do wystąpienia objawów takich jak uderzenia gorąca i zmiany w cyklu miesiączkowym. Dwanaście miesięcy po ostatnim okresie, gdy już dobiega menopauzy. Poza tym momencie jesteś w menopauzie.

Okołomenopauzalnym: kiedy zmiany zaczynają

Twój poziom estrogenów zaczyna maleć. Niektóre kobiety mają nagłe wystąpienie objawów. Inne zauważyć zmiany w czasie. Typowe objawy to:

  • Zmiany w cyklu menstruacyjnym. Terminy mogą być bliżej siebie przez chwilę. Następnie może być dalej od siebie. Krwawienie może również być cięższe lub lżejsze niż zwykle.

  • Uderzenia gorąca, nocne poty, problemy ze snem, wahania nastroju, tkliwość piersi lub wzdęcia.

Nieprawidłowe krwawienie

Pamiętaj, aby skontaktować się z lekarzem, jeśli:

  • Ciężkie, długie lub nieregularne okresy

  • Plamienie w środku cyklu

  • Krwawienie po stosunku

Objawy te mogą być powodowane przez problemy zdrowotne, które wymagają leczenia.

Postmenopauza: po zakończeniu miesiączki

Twój poziom estrogenów jest bardzo niski. Już nie owulacji i miesiączki przestały. Jesteś może mieć objawy. Mogą one obejmować:

  • Zmiany w fakturze skóry i włosów.

  • Suchość pochwy, uderzenia gorąca, nocne poty, problemy ze snem, a wahania nastroju.

Menopauza chirurgiczna

Menopauza może wystąpić po histerektomii (usunięcie macicy), jajników, jeśli są usuwane. Poziom estrogenów i progesteronu zmniejsza się szybko. Może to powodować objawy nagłych.

Radzenie sobie z okołomenopauzalnym

Wiele zmiany zachodzą w organizmie w czasie tego etapu. Nie można zatrzymać te zmiany. Ale można zmniejszyć ich wpływ. Tworzą zdrowe nawyki. I nie zapomnij, aby zapobiec nieplanowanej ciąży. Używać antykoncepcji, dopóki nie poszedł cały rok bez okresu.

Obchodzenie błyski i kolory

Niski poziom estrogenów może powodować krew biec do powierzchni Twojej skóry. To sprawia, że wzrost temperatury skóry (tzw. hot flash) i swój czerwony wygląd twarzy (zaczerwieniona) Jeśli masz uderzenia gorąca podczas snu, może pocimy (nocne poty) Spróbuj tych porad za ulga..:

  • Noś bawełniane ubrania. Ubierać się w warstwy, które mogą być zdjęte.

  • Użyj pościelą. Zamiast jednego osłoniętych, umieścić kilka cienkich koców na łóżka. Je usunąć w razie potrzeby.

  • Uruchom wentylator. Otwórz okno.

  • Unikaj kofeiny i gorących, pikantnych potraw w nocy.

  • Porozmawiaj z lekarzem o stosowaniu witaminy lub zioła do kontroli objawów.

Ograniczając wahania nastroju

Niektóre kobiety mają wahania nastroju. Mogą być one wynikiem zmniejszonego estrogenu. W niektórych przypadkach brak snu może prowadzić do podrażnienia. Jeśli masz ciężki dzień lub tydzień, zachować te wskazówki pod uwagę:

  • Wykonywać częściej. To jest dobre dla ciała i umysłu, a to może pomóc zasnąć.

  • Jeść zrównoważonej diety. Pracować dobrze, Twój organizm potrzebuje chude mięso (lub innych białek), owoców, warzyw, zbóż i produktów mlecznych.

  • Wykorzystywać swój czas i energię w sposób rozsądny. Zaoszczędzić trochę dla siebie. Dowiedz się, kiedy powiedzieć "nie".

  • Podnieś na duchu poprzez robienie rzeczy, które lubisz.

  • Zapytaj swojego lekarza o witaminy i zioła, które mogą pogorszyć zły humor.

Znalezienie wsparcia

Niektóre dni mogą być trudne tylko radzenie sobie ze zmianami w organizmie. Ale jesteś prawdopodobnie godzenia pracy i rodziny, zbyt. Wiem, że nie trzeba przechodzić przez problemy samodzielnie.

  • Podziel się obawy z rodziną. Dyskusja na temat sposobów mogą pomóc ograniczyć stres. Ponadto, niech wiedzą, że niektóre uczucia mogą być wynikiem zmian w organizmie. Poproś, aby być cierpliwym.

  • Rozmawiać z innymi kobietami w twoim wieku. Odwiedzić z przyjaciółmi, lub przyłączyć się do grupy wsparcia.

Jeśli często czujesz się przygnębiony, uzyskać pomoc. Porozmawiaj z służby zdrowia. Depresja może być leczona.

Jeśli potrzebujesz więcej pomocy

Mów do swojego lekarza, czy porad na tych stronach nie łagodzi objawy. W niektórych przypadkach zastąpienie utraconych hormony mogą zapewnić ulgę. Ponadto, należy poinformować o tym z lekarzem, jeśli:

  • Bóle głowy lub bóle stawów

  • Szybkie bicie serca

  • Wzdęcia

  • Przyrost masy ciała

Zachowania zdrowia po menopauzie

Po osiągnięciu menopauzy, wprowadzić kolejny etap-po menopauzie. Objawy, takie jak uderzenia gorąca i nocne poty mogą zacząć zmniejszać. Ale z czasem może mieć jakieś skutki utraty estrogenów. Podczas menopauzie, główne zagrożenia zdrowotne obejmują utratę masy kostnej (osteoporoza) i choroby serca. Dobrą wiadomością jest to, można zrobić wiele, aby zmniejszyć ryzyko.

Ograniczenie osteoporozy

Jak twój poziom estrogenów spada, utrata wapnia z kości. To sprawia, że ​​kości bardziej narażone na pęknięcia. Możesz zmniejszyć ryzyko problemów kostnych z częstego wykonywania. Obciążonych czynności, takich jak chodzenie i za pomocą wag, pomóc najbardziej. Wystarczająco dużo wapnia pomaga też.

Zwalczania choroby serca

Przed menopauzą, naturalnym estrogenem kobiet wydaje się, aby chronić je przed chorobami serca. Może to zrobić poprzez podniesienie poziomu HDL (dobry) cholesterolu we krwi. Po menopauzie, kiedy kobiety nie produkują dużo estrogenów, ich ryzyko chorób serca wzrasta gwałtownie. Jeśli jesteś po menopauzie, należy porozmawiać z lekarzem na temat sposobów ochrony zdrowia serca.

Kontrola zmiany tkanki

Zmniejszona estrogenów może powodować tkanek na cienkie. Skóra może się bardziej pomarszczona. Rozcieńczanie do dróg oddechowych może prowadzić do infekcji pęcherza. Możesz również pilną potrzebę oddania moczu. Niektóre kobiety tracą kontrolę pęcherza moczowego (moczu). Przecinka pochwy może powodować wysuszanie i bolesny seks. W niektórych przypadkach, trzymając tkanki macicy w miejscu, może osłabić. Może to spowodować spadek lub macicy wybrzuszenie (odbytnicy) do pochwy. Ale istnieją sposoby rozwiązania tych problemów.

  • Niektóre problemy z pęcherzem może być sterowane z ćwiczeniami Kegla. Zrobić Kegels, wycisnąć i rozluźnić mięśnie, które kontrolują oddawanie moczu. Spróbuj także zmniejszenie ilości płynów przed snem.

  • Suchość pochwy może być wspomagane ze smarami na bazie wody i kremów estrogenowych.

  • Pojawienie się zmarszczek może być ulepszona przez zastosowanie kremów do skóry. Aby uniknąć nowych zmarszczek, używać filtrów przeciwsłonecznych i nie palić.

Porady, aby zachować zdrowie

Potrzeb wapnia

Spróbuj na łączną spożycia wapnia 1200 mg na dobę. Zacznij jeść więcej wapnia. Wypróbuj produkty mleczne o niskiej zawartości tłuszczu i zielone warzywa liściaste. Pokarmy wzbogacone w wapń (np. niektórych marek tofu, sok pomarańczowy i zbóż) są dobre. Suplementy wapnia może również pomóc.

Rzucić palenie

Jeśli palisz, przestań. Rzucenie palenia jest najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić dla swojego zdrowia. Palenie zwiększa ryzyko chorób serca i płuc i raka piersi.

Pobierz częste ćwiczenia

Pobyt aktywny pomaga utrzymać Ci pasuje. Pomaga również chronić swoje serce i kości. Staram się być aktywna przez co najmniej 30 minut przez większość dni. Przed rozpoczęciem programu ćwiczeń sprawdzić ze swoim lekarzem.

HTZ jest dla Ciebie?

Twój lekarz może omówić HTZ (hormonalnej terapii zastępczej) z tobą. HTZ może pomóc zmniejszyć objawy pewne ryzyko i związane z niskim poziomem hormonów. Oceny stanu zdrowia może być zrobione, aby dowiedzieć się, czy HTZ będzie dobry dla Ciebie. Ale musisz być jeden zdecydować, czy korzyści z HTZ przewyższają ryzyko.

Korzyści

  • Spadły uderzenia gorąca i nocne poty

  • Ulepszone smarowanie pochwy

  • Mniej problemów z pęcherzem

  • Mniej bezsenność

  • Mniej wahania nastroju

  • Zmniejszona utrata kości

Możliwe działania niepożądane

  • Tkliwość piersi

  • Zatrzymanie płynów

  • Trwa krwawienie lub plamienie miesięczne (ale HTZ nie będzie przywrócić płodność)

Ryzyko

  • Zwiększone ryzyko zawału serca i udaru mózgu

  • Zwiększone ryzyko wystąpienia zakrzepów krwi w nogach lub płucach

  • Zwiększone ryzyko choroby pęcherzyka żółciowego

  • Zwiększone ryzyko raka macicy (jeśli estrogen jest podjęta bez progesteronu)

  • Zwiększone ryzyko wystąpienia raka piersi (długotrwałe stosowanie)

Co powiedzieć swoim lekarzem

Powiadom swojego lekarza, jeśli pacjentka jest w ciąży. Również wspomnieć, jeśli miał jedną z następujących czynności:

  • Piersi lub raka macicy

  • Zaburzenia krzepnięcia krwi

  • Zapalenie żył (zapalenie żyły)

  • Choroby wątroby

  • Silne bóle głowy

  • Nieprawidłowe krwawienia z pochwy

  • Choroby pęcherzyka żółciowego

  • Choroba serca

Jeśli zdecydujesz HTZ

Kiedy i jak można się HTZ zależy od objawów i zagrożeń dla zdrowia. Głównym celem jest znalezienie właściwej równowagi hormonów dla Ciebie. Program HTZ może być dostrojone, ile potrzeba.

Program HRT

Które można brać hormony i kiedy je się nazywa program HRT, lub schemat. Jest dostosowany do jak najlepszego zaspokojenia potrzeb. Program obejmuje:

  • Rodzaj przyjmowanych hormonów

  • Sposób, w jaki się hormony (takie jak pigułki, kremy lub plastry skórne)

  • Które dni miesiąca wziąć hormony

Program HRT będzie zależeć od:

  • Historia zdrowia i rodziny

  • Czy masz macicy

  • Nieważne, czy jesteś na zwiększone ryzyko zachorowania na raka

  • Jakim etapie jesteś w menopauzie

Wizyty kontrolne

Zobaczyć się z lekarzem tak często, jak jest. Wizyt biurowe zapewniają okazję dopracować program HRT. Są one również czas, aby sprawdzić problemy, które mogą wymagać zaprzestania stosowania HTZ. Pamiętaj, aby omówić wszelkie alternatywnych metod leczenia, takich jak zioła czy witaminy, że może chcesz spróbować. Niektórzy mogą mieć wpływ HTZ, a twój program może wymagać dostosowania.

Kiedy należy skontaktować się z lekarzem

Zadzwoń do swojego lekarza, jeśli którykolwiek z następujących czynności:

  • Nieoczekiwany, długotrwałe lub ciężkie krwawienie

  • Guzek piersi lub trwają tkliwość piersi

  • Nieoczekiwane upławy

  • Silne bóle głowy lub ból i obrzęk w nogach

  • Duszność lub ból w klatce piersiowej

Pobyt w kwiecie wieku

Lata te oferują nowe początki, możliwość zastosowania wszystkich, że życie nauczyło cię. Dla niektórych, to teraz jest czas na założenie rodziny. Dla innych, to rozpoczęcie działalności gospodarczej lub podjęcia nowego hobby lub kariery. Bez względu na zainteresowanie, teraz jest czas, aby skupić się na tym, co naprawdę chcesz robić.

Spróbuj nowych działań

Poświęć trochę czasu, aby spróbować kilka rzeczy, które zawsze chciałem robić. Należy mieć na uwadze, że wiedza i doświadczenie przychodzą z wiekiem zwiększą tylko swoje wysiłki.

  • Udział w zajęciach. Dowiedz się czegoś nowego.

  • Wolontariusz. Podziel się umiejętności.

  • Stworzyć coś. Malować. Kucharz. Napisać powieść. Posadzić w ogrodzie.

  • Taniec, dołączyć do grupy piesze, lub podjąć sport.

  • Medytować. Dowiedz się tai chi czy joga.

  • Wybrać się na wycieczkę. Zobaczyć nowe miejsca.

Być romantyczny

Wiele kobiet twierdzi, że czują się bardziej sexy po menopauzie. Ty też może okaże się, że seks po menopauzie może zaoferować wiele nowych rozkoszy. Utrzymać romans w swoim życiu.

  • Świece.

  • Spróbuj zmysłowy masaż.

  • Ciesz się wolność od kontroli urodzeń (ale nie przez co najmniej jeden rok od ostatniej miesiączki).

  • Pamiętaj: Jeśli zaczniesz nowy związek, to musisz chronić się przed chorobami przenoszonymi drogą płciową. Pamiętaj, aby ćwiczyć bezpieczniejszych metod seksualnych, takich jak stosowanie prezerwatyw.

Dbaj o siebie

Pamiętaj, aby robić miesięczne piersi self-egzaminy. Mają badania lekarskie i badania cytologiczne, zgodnie z zaleceniem lekarza. Są jeszcze ważniejsze, jak się starzeć. Przede wszystkim, być dobry dla siebie. Zasługujesz na to.

  • Jedz dobrze. Wybierz dobrze zbilansowanej diety. Zawierają mnóstwo świeżych owoców i warzyw.

  • Znaleźć sposoby, aby ruszać. Jeździć na rowerze. Schodami. Chodzić, biegać, lub taniec. Staram się być aktywnym każdego dnia.

  • Ograniczyć stres. Poświęć trochę czasu na odpoczynek i relaks.

  • Nie palę. Zapytaj swojego lekarza o stopu palenia pomocy i programów.