Cambler

Rozwój relacji

Rozwój związku, który występuje w okresie dojrzewania:

Zmiany w rozwoju fizycznym i młodzieży poznawczym towarzyszą również istotne zmiany w relacjach nastolatka jest z innymi - w tym członków rodziny i przyjaciół. Stosunki rodzinne są często zreorganizowane z okresem pokwitania, pragnienie większej autonomii i zwiększenia odległości między nastolatków i emocjonalnego rodziców. Młodzieży uwagę często przenosi się do bardziej intensywnego naciskiem na interakcje społeczne i przyjaźnie rozwijających się od samych przyjaciół płci do tych samych grup płciowych przyjaciół do grupy heteroseksualnych przyjaciół. Dojrzałość seksualna oznacza konieczność ponownego reorganizacji przyjaźnie zawierać zwiększone zainteresowanie przeciwnych relacji seksualnych i randki.

Rozwojowe zmiany w relacji z siebie:

Jest to również w okresie dojrzewania, z naciskiem na zmianę relacji z innymi, że nowe rozumienie samego siebie wychodzi. Może to obejmować zmiany w następujących samodzielnych pojęć:

  • niezależność
    Niezależność jest zdefiniowany jako podejmowania decyzji, do samego siebie i działając na podstawie własnych procesów myślowych, wyroku i podejmowania decyzji. Częścią procesu rozwojowego dla młodzieży jest, aby nauczyć się pracować z własnych problemów niezależnie. Wraz ze wzrostem umiejętności poznawczych i intuicyjny, młodzież zaczynają obliczu nowych obowiązków i cieszyć niezależnych myśli i działania. Młodzież zaczyna mieć myśli i fantazje na temat ich przyszłości i życiu dorosłym (tj. studiów lub szkolenia praca, praca i małżeństwo).

  • tożsamość
    Tożsamość jest zdefiniowany jak poczucie własnej wiedzy lub siebie o cechach własnych, lub osobowości. Jednym z podstawowych zadań dojrzewania jest osiągnięcie poczucia osobistej tożsamości i bezpiecznego poczucia jaźni. Jako nastolatek zyski komfort z, i akceptacja, bardziej dojrzałym ciele fizycznym, uczy się korzystać z jego / jej własny osąd, uczy się podejmować decyzje niezależnie, i dotyczy jego / jej własne problemy, on / ona zaczyna rozwijać koncepcję siebie / siebie jako jednostki, a tym samym tożsamość. Trudność w opracowaniu jasnej koncepcji jaźni czy tożsamości pojawia się, gdy nastolatek jest w stanie rozwiązać walki o kim on / ona jest osobą fizyczną, seksualną i niezależny.

  • poczucie własnej godności
    Samoocena jest zdefiniowany jako jeden z nich posiada uczucia o samego siebie. Poczucie własnej wartości zależy od odpowiedzi na pytanie "Ile jestem jak ja?" Wraz z nadejściem okresu dojrzewania, spadek poczucia własnej wartości jest dość powszechne - na podstawie wielu zmian ustrojowych zachodzących, nowe myśli opracowywanych i nowych sposobów myślenia o rzeczy staje się coraz bardziej widoczne. W okresie dojrzewania, nastolatki stają się bardziej przemyślane, kim są i kim chcą być. Zauważyć, że różnice w sposobie działania i sposób ich zdaniem powinny one działać. Po nastolatki zacząć myśleć o swoich działaniach i cechach, że mają do czynienia z tym, jak oceniają siebie. Dorastające kobiety mają tendencję do znaczenia na atrakcyjności. Kiedy nastolatki nie postrzegają siebie jako atrakcyjne, to często powoduje słabe poczucie własnej wartości. Kobiety mają tendencję do mniej samoocenę niż mężczyźni. Zazwyczaj samoocena wzrasta w późnym okresie dojrzewania jako nastolatki rozwijać lepsze poczucie tego, kim są.

Rozwojowe zmiany w relacjach z rówieśnikami:

Czas spędzony treści wzrasta w trakcie dojrzewania. Najczęściej nastolatki korzystają z czasu spędzają z przyjaciółmi bardziej niż inne działania. Donoszą uczucie bardziej zrozumiałe i akceptowane przez ich przyjaciół. Coraz mniej czasu spędza z rodzicami i innymi członkami rodziny.

Bliskie przyjaźnie mają tendencję do rozwijania między nastolatków, które są bardziej podobny charakter, zainteresowania, klasy społecznej i etnicznych, niż młodszych przyjaźnie wieku. Chociaż dzieciństwo przyjaciele wydają się być oparte na wspólnych działaniach, młodzieży przyjaźnie rozwinąć się m.in. podobieństwa postaw, wartości, lojalności i intymności, a także wspólnych działań. Naście przyjaźnie również wydają się być bardziej podobne w poziomie zaangażowania w zainteresowań naukowych i edukacyjnych. Zwłaszcza dla dziewcząt, bliskie, intymne, self-ujawnienie rozmowy z przyjaciółmi pomaga odkrywać tożsamość i określić własnego poczucia jaźni. Rozmowy w tych ważnych przyjaźni również pomóc młodzieży w odkrywania swojej seksualności i jak czują się o tym. Przyjaźnie z dorastających chłopców są mniej prawdopodobne, aby być tak intymny niż dziewcząt. Chłopcy są bardziej podatne na tworzą sojusz z grupą przyjaciół, którzy potwierdzającymi nawzajem wartości poprzez działania i czyny, a nie ujawnienia interpersonalnej.

Rozwojowe zmiany w relacjach damsko-męskich:

Młodzieży przejście do damsko-męskich i stosunków seksualnych zależy od zainteresowania seksualnego i wpływów i oczekiwań społecznych i kulturowych. Oczekiwania społeczne i kulturowe i zachowania w damsko-męskich lub stosunków seksualnych są wnioski z obserwacji i praktyki. W okresie dorastania, zadania rozwojowe obejmują walki, aby zdobyć kontrolę nad popędami seksualnymi i agresywnymi i odkrywania nowego i atrakcyjnego potencjału lub rzeczywiste relacje miłosne. Zachowania seksualne podczas młodzieży może zawierać impulsywne zachowania, szeroki zakres oddziaływań eksperymentalnych wzajemnego zwiedzania i ostatecznie stosunek. Różnice biologiczne i różnice w socjalizacji mężczyzn i kobiet, ustawić scenę dla mężczyzn i kobiet mają różne oczekiwania seksualnych i miłosnych relacji, które mogą mieć wpływ na doświadczenia seksualne i może również mieć wpływ na późniejsze zachowania seksualne i partnerstwa. Ostatecznie, może być ustanowiony osiągnięcia wzajemnie satysfakcjonującego partnerstwa seksualnego w relacji miłości.

Rozwojowe zmiany w relacjach rodzinnych:

Jednym z zadań rozwojowych okresu dorastania jest uzyskanie separacji od swojej rodziny jako jeden wyłania się w niezależną młodych dorosłych. Częścią tego procesu jest pogodzić się z określonymi uczuciami o własnej rodzinie. W okresie dojrzewania, nastolatki zaczynają zdawać sobie sprawę, że ich rodzice i dane istotne organ nie wiem wszystkiego i mieć rozwiązania wszystkich rodzajów walk. Niektóre nastoletniego buntu wobec rodziców jest powszechne i normalne. Wraz z nadejściem okresu dojrzewania, młodzieży kobiety mają więcej sporów z matek. Młodzieży mężczyźni, zwłaszcza tych, którzy dojrzewają wcześnie, również mają więcej sporów z matkami niż z ojcami. Chociaż z czasem nieporozumienia często zmniejszyć, młodzieży relacje z matkami wydają się zmieniać więcej niż młodzieży relacje z ojcami. Jak młodzież staje się bardziej niezależna od rodziców, są bardziej prawdopodobne, aby włączyć do swoich rówieśników o radę.