Cambler

Zarządzanie stresem, gdy masz cukrzycę

Przyzwyczaić się do życia z przewlekłą chorobą może być trudne. Może czujesz się zły, smutny, a nawet strach. Bądź pewny, te uczucia są normalne. Ale nadmiar stresu lub smutek mogą rzeczywiście mieć wpływ na stężenie cukru we krwi. Dowiedz się, aby uważać na objawy tych uczuć. I wiem, że można uzyskać pomoc.

Rozmowa z zespołem opieki zdrowotnej

Uczą się kontrolować poziom cukru we krwi może być czasem frustrujące. Może masz pytania lub obawy, jak cukrzyca może zmienić swoje życie. Twój zespół opieki zdrowotnej jest w stanie Ci pomóc i odpowiedzieć na pytania. Mogą one pokazać, jak podążać za wyżywienie, być bardziej aktywny i sprawdzić poziom cukru we krwi. Nie bój się pytać zespołu medycznego o pomoc.

Prosząc innych o pomoc

Nie masz do czynienia z cukrzycą sam. Wsparcie ze strony rodziny, przyjaciół lub grupy wsparcia cukrzycy może pomóc zrobić lepiej zadbać o siebie. Zapytaj innych do:

  • Słuchaj swoich uczuć. To pomoże Ci pracować przez strach lub złość.

  • Jeść te same posiłki jesz. Twój plan będzie zdrowy posiłek dla rodziny i przyjaciół, też.

  • Ćwiczenie z tobą. Ćwiczenie jest dobre dla wszystkich. Wzmacnia serce i pomaga złagodzić stres.

  • Iść z tobą do odwiedzenia zespołu medycznego. Pomoże to twoi bliscy dowiedzieć się, co trzeba zrobić.

Poświęcenie czasu na relaks

Uczenia się zrelaksować i robić rzeczy, które lubisz może zmniejszyć stres. Pobyt aktywne również pomaga.

Sposoby na relaks

Aby rozluźnić mięśnie i uspokoić umysł:

  • Usiąść lub położyć się w fotelu. Weź powolny, głęboki oddech. Przytrzymaj go przez 5 liczy. Następnie wydech powoli przez usta. Rób tak, aż poczujesz się zrelaksowany.

  • Jak głęboko oddychać, napięta, a następnie rozluźnić mięśnie w organizmie. Zacznij od stóp i działa do ciała do szyi i twarzy.

  • Wyobraź sobie siebie w spokojnym miejscu, na przykład na plaży. Poczuj ciepły piasek. Usłyszeć fale. Zapach oceanu. Spowoduje to, abyś czuł się bardziej zrelaksowany.

Działania, które mogą pomóc

Skupić swoją uwagę na rzeczy, które lubisz. Mogą to być:

  • Cieszący się hobby

  • Medytacji lub modląc

  • Na spacer z przyjacielem

  • Wykonywania

  • Dbanie o zwierzęta domowe

  • Prowadzenie dziennika

  • Przystąpienie do klubu lub grupy społecznej

  • Nauki jogi lub tai chi

  • Spędzać czas z ludźmi, na których Ci zależy

Rozpoznać depresję

Wiele osób uważa, smutne lub w dół, gdy po raz pierwszy usłyszał, że mają cukrzycę. Ale częste poczucie bezradności i beznadziejności są objawy depresji. Chociaż depresja jest poważnym problemem, można leczyć. Jeśli masz problemy ze snem lub jedzenia, lub jeśli czujesz się przytłoczony, skontaktować się z lekarzem. Nie czekaj! Uzyskać pomoc, której potrzebują, aby czuć się dobrze o zarządzaniu cukrzycy.