Cambler

Zapobiegania cukrzycy: plan działania

Europa jest w szponach epidemii cukrzycy. O 21 milionów z nas ma chorobę, i wielu innych mają cukrzyce. I wszystkie wskazania sugerują, że częstość występowania cukrzycy w dalszym ciągu będzie wzrastać w najbliższych latach.

Podwyższone stężenie glukozy we krwi (cukier) poziomy określają cukrzycę. Odczyt cukru we krwi na czczo od 126 miligramów na decylitr (mg / dl) lub wyższe wystarcza do diagnozowania choroby, i poziom między 100 i 126 wskazują, cukrzyce. Ale ponieważ cukrzyca jest główną przyczyną zawału serca, udaru mózgu, niewydolności nerek, utraty wzroku, utrata pamięci, jest to o wiele więcej niż prostego problemu cukru we krwi.

Leczenie chorych na cukrzycę może pomóc w ochronie od wielu powikłań, które powodują kalectwo i przedwczesna śmierć. Jednak zapobiegania cukrzycy rozwijanie się w pierwszym rzędzie jest nawet lepszy. I podczas leczenia choroby wymaga zazwyczaj wielu leków, zapobieganie można osiągnąć bez leków. Za najbardziej skuteczne, jednak, zapobiegania wymaga wielu modyfikacji trybu życia. Oto zbiegać z rzeczy, które mają największe znaczenie i małe rzeczy, które mogą pomóc nieco więcej.

Kontrola wagi

Jeśli chodzi o zapobieganie cukrzycy, kontrola wagi jest Biggie. To dlatego, że nadmiar tkanki tłuszczowej jest najsilniejszym czynnikiem ryzyka dla cukrzycy pojedynczy. W badaniu Harvard 27270 męskich pracowników służby zdrowia, na przykład ludzie, którzy nawet z lekką nadwagą (wskaźnik masy ciała, 25.4-27.1) były 2,9 razy bardziej narażone na rozwój cukrzycy niż leanest mężczyzn. I więcej tłuszczu człowiek posiada, tym większe jego ryzyka, w Health Professionals dalszym badaniom, najbardziej otyli ludzie byli 7,9 razy bardziej narażone na cukrzycę niż ich leanest rówieśników.

Każdy nadmiar tłuszczu w organizmie zwiększa ryzyko, ale tłuszcz brzuszny jest szczególnie karygodne. W badaniu Harvard, obwód talii był mocniejszy predyktorem cukrzycy niż wskaźnik masy ciała, mężczyźni z talii większy niż 40 cali byli szczególnie narażeni.

Dlaczego tłuszcz brzuszny tak szkodliwe? Jedna z teorii głosi, że brzucha komórki tłuszczowe produkują hormony, które faktycznie przeciwdziałania skutkom insuliny. Nawet bez tych substancji, tłuszcz brzuszny nie prawidłowo reagować na działania insuliny jest. Zamiast tego, komórki tłuszczowe uwolnienia wolnych kwasów tłuszczowych do krwi. Według koncepcji lipotoxicity substancje te tłuszczowe osiedlić się w trzustce, uszkodzenia komórek beta i osłabienie produkcji insuliny. A to nie wszystko: Wolne kwasy tłuszczowe znaleźć również drogę do serca i wątroby, gdzie tworzą osady, które prowadzą do uszkodzenia narządów. Ponadto, wątroba przekształca nadmiar wolnych kwasów tłuszczowych do nienormalnie wysokich poziomów triglicerydów. W rzeczywistości połączenie otyłości brzusznej, opornością na insulinę, a podwyższone triglicerydy są głównymi składnikami zespołu metabolicznego, ważnego prekursora ataków serca i udarów mózgu.

Jeśli tłuszcz brzuszny jest taki duży problem, może usunięcie go przez liposukcji pomoc? Niestety, to nie może, bo tłuszcz, który naprawdę się liczy jest głęboko w jamie brzusznej, okolic narządów wewnętrznych. Tłuszcz podskórny w zasięgu ręki chirurga jest wrażliwe na insulinę i metabolicznie podobny do tłuszczu wokół bioder, pośladków i ud. W ostatecznym rozrachunku, utrata masy ciała jest jedynym sposobem, aby poprawić trzewnej otyłości, że naprawdę ważne.

Mimo, że utrata wagi jest najważniejszym sposobem zapobiegania cukrzycy, jest to również najbardziej trudne do osiągnięcia. Na szczęście, nawet trochę pomaga. W Diabetes Prevention Program, na przykład, każda o masie 2,2 kg utraconej zmniejszone ryzyko cukrzycy o 16%. Nie jest przypadkiem, ćwiczenia i dieta są kluczem do kompleksowego zapobiegania i do siebie odchudzania.

Ćwiczenie

Nie muszą być fizjolog wiedzieć, że aktywność fizyczna wymaga energii, z których wiele jest dostarczany przez glukozę. Wykonując mięśnie potrzebują więcej cukru, więc organizm wykonywania mięśnie bardziej wrażliwe na działanie insuliny, co pozwala im na bardziej glukozy z krwi. Regularne ćwiczenia sprawia również tłuszcz bardziej czułe na insulinę, badanie pokazuje, że ćwiczenie zmniejsza produkcję komórek tłuszczowych "białka (RBP4), który przyczynia się do oporności na insulinę. A także ćwiczenie zmniejsza zdolność wątroby, aby włączyć swoje zapasy glikogenu w glukozę, która w przeciwnym razie wlać do krwiobiegu.

Ponieważ cukrzyca typu 2 charakteryzuje oporność na insulinę, wszystkie te efekty wykonywania powinna pomóc w zapobieganiu chorobie. A ponieważ ćwiczenie wspomaga utratę wagi, powinna mieć dodatkowe korzyści dla osób z nadwagą.

Wiele badań z całego świata wzmocnić przekonanie, że ćwiczenia zmniejsza ryzyko cukrzycy. Trzy Harvard informuje o tym opowiedzieć. Badanie 37.918 mężczyzn stwierdził, że najbardziej aktywni fizycznie panowie byli 49% mniej narażone na rozwój cukrzycy niż najmniej aktywne. Dochodzenie 21271 lekarzy płci męskiej doszedł do podobnych wniosków, mężczyźni, którzy wykonywali co najmniej raz w tygodniu cieszył się 29% niższe ryzyko cukrzycy niż osiadłych ludzi, nawet biorąc skutki otyłości pod uwagę. I wśród 70.102 pielęgniarek, którzy najbardziej szedł 26% mniej narażone na rozwój cukrzycy niż nonwalkers, nawet po uwzględnieniu wskaźnika masy ciała.

Regularne ćwiczenia mogą pomóc w zapobieganiu cukrzycy - i umiarkowane ćwiczenia będzie wykonać zadanie dobrze. Chodzenie na zaledwie 30 minut dziennie jest bardzo pomocne. Ćwiczenie jest tak samo ważne dla ludzi, którzy już mają cukrzycę, będzie obniżać poziom cukru we krwi i może zmniejszyć - lub nawet wyeliminować - zapotrzebowanie na leki. Przede wszystkim aktywność fizyczna zmniejsza śmiertelność u chorych na cukrzycę, tak jak ma to miejsce w innych ludzi. Kilka przykładów: 2003 Badanie 2896 osób związanych chodzenia na co najmniej 2 godziny w tygodniu do 39% niższą śmiertelność; studiów Harvard 2803 mężczyzn związanych walking z 43% niższą śmiertelność oraz badanie 3708 chorych na cukrzycę związane Finlandii umiarkowana aktywność fizyczna w celu zmniejszenia o 39% śmiertelności.

Ćwiczenie czyni o wiele więcej niż niższe poziomy cukru we krwi. Inne korzyści to lepszy poziom cholesterolu, niższe ciśnienie krwi, zmniejszenie tkanki tłuszczowej i zmniejszenie stresu. Wszystko to i więcej, sprawia, że ​​wykonują jedną z dwóch filarów prewencji cukrzycy dla wszystkich. Drugi filar jest dieta.

Zapobieganie powikłaniom, które zabijają

Nawet jeśli masz cukrzycę, zapobieganie może pomóc. Oto 10 sposobów, aby uniknąć poważnych powikłań.

  1. Kontrolować poziom cukru we krwi. Cel na czczo cukru we krwi między 90 a 130 mg / dl, stężenie cukru we krwi po posiłku poniżej 180 mg / dl, a poziom hemoglobiny HbA1c poniżej 7.

  2. Kontrolować ciśnienie krwi. Cel dla odczytów poniżej 130/80 mm słupa rtęci (mm Hg).

  3. Kontrolować poziom cholesterolu. Dążyć do LDL ("złego") cholesterolu poniżej 100.

  4. Chroń swoje nerki. Pobierz testowane na niewielkie ilości białka w moczu (mikroalbuminuria) i uzyskać pomoc w razie potrzeby. Inhibitory ACE i blokery receptora angiotensyny może być pomocne.

  5. Chroń swoją wizję z regularnej pielęgnacji oczu.

  6. Chroń swoje nogi z dobrej pielęgnacji stóp.

  7. Bądź aktywny. Chodzenie przez 30 minut dziennie jest dobry początek. Przed rozpoczęciem intensywnego programu ćwiczeń skonsultuj się z lekarzem. I pamiętaj, że ćwiczenia będą obniżać poziom cukru we krwi, więc monitorować siebie, aby zapobiec jej się zbyt niski.

  8. Kontroluj swoją wagę z ćwiczeń i dobrej diety.

  9. Zastanów się niskie dawki aspiryny zmniejsza ryzyko zdarzeń sercowo-naczyniowych.

  10. Nie palę. To może być dziesiąta na liście, ale jest to pierwsze przykazanie z prewencji.

Dieta

Chorych na cukrzycę, gdy nowe zaczynają kontrolować ich chorobę, zazwyczaj koncentrują się najpierw na temat żywienia. Jest to równie ważne jak ćwiczenia dla zapobiegania i dwa badania przypominają nam, że ogólne tendencje żywieniowe mają największe znaczenie. Naukowcy z Harvardu i Finlandii określono dwa ogólne wzorce żywieniowe. Zdrowy "rozsądne" wzór funkcjonalny owoce i warzywa, produkty pełnoziarniste, ryby i drób, a "zachodnie" (użycie wyrażenia z naukowców Harvard), lub "konserwatywny" (fińskie określenie), wzór był wysoki w całości -tłuszcz produkty mleczne, mięso czerwone, rafinowane ziarna, i desery. Po obu stronach Atlantyku, rozsądne diety wiązało się z niższym prawdopodobieństwem zachorowania na cukrzycę (16% w badaniu Harvard, 28% w języku fińskim); inna dieta związana ze zwiększonym ryzykiem (59% mężczyzn w Harvard, 49% w Finów).

Wzory do znaczenia najbardziej, ale twoja dieta składa się z żywności, a nie trendy. Oto niektóre z produktów, które mogą mieć wpływ na ryzyko cukrzycy.

Cukry. Diabetycy powinni unikać cukrów prostych i skoncentrowane słodycze. Jest to także dobre rady dla zdrowych ludzi, którzy chcą zatrzymać się w ten sposób. Dwa przykłady są zarówno z Harvard Health Study pielęgniarek. Jeden raport związany spożycie napojów słodzonych cukrem do zwiększonego prawdopodobieństwa przyrostu masy ciała i cukrzycy typu 2, nawet jednego napoju dziennie prawie dwukrotnie ryzyko osoby. Inne badania wykazały, że diety z dużą ilością szybko wchłanianych węglowodanów zwiększa ryzyko wystąpienia cukrzycy rozwijających się o 59%.

Włókna. Nie wszystkie węglowodany są sobie równe. Błonnik pokarmowy jest "dobra węglowodanów", który zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy i zwiększa metabolicznych, chorób układu krążenia, oraz zdrowie jelit. Ludzki układ pokarmowy nie może strawić i wchłonąć to bardzo szczególny rodzaj roślin węglowodanów. Włókno ma minimalną wartość kaloryczną, ale promuje odczucie sytości. Jeden typ rozpuszczalnego włókna, opóźnia wchłanianie pokarmu, opóźniają opróżnianie żołądka i obniża LDL ("złego") cholesterolu. Drugi rodzaj, błonnik nierozpuszczalny, czerpie wodę do jelita grubego, co stołek większe i łatwiejsze do przejścia.

Badania przeprowadzone w Framingham, w stanie Massachusetts, do Finlandii zgadzają się, że jedzenie dużych ilości pełnoziarnistych zbóż i błonnika chroni przed cukrzycą, od około jednej trzeciej do dwóch trzecich zmniejszenia ryzyka w różnych badaniach.

Tłuszczu w diecie. Niektóre diety guru wzrosła tłuszczu poprzez zachęcanie ludzi do unikać węglowodanów i jeść tłuszczu. Błędem dla zdrowia i kontroli wagi - a zwłaszcza na cukrzycę, jeśli chodzi o tłuszcze nasycone od czerwonego mięsa i całego tłuszczu produktów mlecznych.

Wielonarodowe badania związane wysokie spożycie tłuszczu zwierzęcego do wysokiej częstości występowania cukrzycy. W jednym badaniu Harvard połączone tłuszczu nasyconego, aby ryzyko, inny uwikłana czerwonego mięsa i wędlin, a trzecie stwierdzono, że produkty mleczne niskotłuszczowe pojawił ochronną. Iowa damska Health Study umieścić to wszystko razem, gdy poinformował, że zastąpienie tłuszczów wielonienasyconych źródeł roślinnych dla tłuszczów nasyconych pochodzenia zwierzęcego wydaje się zmniejszać ryzyko cukrzycy. I zdrowie nauka pielęgniarek związane wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 z ryb do zmniejszenia ryzyka chorób serca oraz niższą śmiertelność u kobiet z cukrzycą.

Innych czynników. Czynniki żywieniowe, które mają największy wpływ na ryzyko zachorowania na cukrzycę są kalorie, węglowodany, błonnik, i tłuszcz. Jeszcze inne rzeczy mogą pomóc, jak również.

Zaskakująco, być może, do kawy prowadzi listę. Recenzja z 15 wcześniejszych badań 2005 poinformował, że miejsce stałego zużycie kawy jest związane ze znaczną ochronę przed cukrzycą typu 2, którzy średnio sześć lub więcej filiżanek dziennie cieszy się 35% niższe ryzyko. I cztery 2006 Badania dodać do tego imponującego materiału dowodowego.

Kawa może być nie tak winny przyjemność, ale nie alkohol złamać także "zasadę", że rzeczy, które czują się dobrze musi być złe dla Ciebie? Być może - ale tylko wtedy, gdy dawka jest odpowiednia. Recenzja z 32 wcześniejszych badań 2004 okazało się, że ludzie, którzy Średni 02:59 drinki dziennie mają o 33% do 56% mniej narażone na rozwój cukrzycy niż abstynentów. Ale nadużywanie alkoholu, więcej niż trzy drinki dziennie, było związane z 43% wzrost częstości występowania cukrzycy.

Choć może to brzmieć orzechowy do ludzi, którzy wiedzą, że orzechy mają duże liczby kalorii, badania Harvard poinformował, że jedzenie orzechów i masła orzechowego wydaje się zmniejszać ryzyko cukrzycy. Podobne korzyści są doniesienia na owoce i warzywa, antyoksydanty wysokoenergetycznej żywności, wapń, witaminę D, a nawet cynamon. Nie należy liczyć na żadnego z nich do ratowania cię z cukrzycą stylu życia podatne, ale rozważyć wszystkie z nich część swojego programu diety i ćwiczeń fizycznych.

Palenie

Już znany jako rywal dobrego zdrowia, palenie dodał wycięcie na jego pas hańby, uprzejmości badaniu 2006. Naukowcy z Alabamy oceniano wpływ tytoniu na ekspozycji ryzyko rozwoju nietolerancji glukozy ("pre-diabetes") na okres 15 lat. Zarówno palenie czynne i bierne narażenie na dym były silnie związane z ryzykiem, że osoby o największej ekspozycji były najbardziej narażone na rozwój oporności na insulinę.

Lek

Czy nie byłoby miło, gdyby nie było pigułki, aby zapobiec cukrzycy? Badania mówi, że nie jest taki, pigułka - dwa, w rzeczywistości. Mimo to, lekarze są daleko od ich przepisywania.

Badanie przeprowadzone przez Diabetes Prevention Study stwierdzono, że metformina (Glucophage, rodzajowych) może zmniejszyć ryzyko cukrzycy o 31%. To dobra wiadomość o doskonałym lekiem, ale samo badanie wykazało, że dieta i program ćwiczeń był prawie dwa razy bardziej efektywne (patrz poniżej).

Cukrzyca i męskiej seksualności

Uszkodzenia cukrzyca tętnic i nerwów, co często prowadzi do chorób serca, niewydolności nerek, utratę wzroku, udaru i choroby tętnic obwodowych. Ale seksualność może cierpieć. 2007 badanie 2115 ludzi z Minnesota odkryli, że osoby chore na cukrzycę były 2,4 razy bardziej narażone na niski popęd płciowy, niż osoby bez cukrzycy. Byli też 4,2 razy bardziej narażeni na zaburzenia erekcji, 3,5 razy bardziej narażone na zaburzenia wytrysku, a 3,1 razy częściej zgłaszają niską satysfakcję seksualną.

Działa zapobiegania styl życia?

Pewnie, że tak. Cztery randomizowane badania kliniczne wskazują, że może pracować w warunkach badawczych, a głównym badanie obserwacyjne sugerują, że ludzie mogą pracować na własną rękę.

Multiple Risk Factor Intervention Trial (MRFIT) oceniano 11.827 ludzi z normalnego metabolizmu glukozy. Połowa otrzymała specjalną doradztwo stylu życia, inne, standard opieki medycznej. Wśród osób niepalących, mężczyźni, którzy otrzymali informacje na temat diety i ćwiczeń były o 18% mniej narażone na cukrzycę niż mężczyźni, którzy dostali standardową opiekę. Niestety, nie styl życia poradnictwo chronić palaczy.

Oceniane interwencje lifestyle Fiński Diabetes Prevention Study w 527 mężczyzn i kobiet, którzy byli otyli i już cukrzyce. Dieta i ćwiczenia zmniejsza ryzyko zachorowania na pełnowymiarową cukrzycy o 58%.

W Europie, Diabetes Prevention Program studiował 3234 dorosłych z pre-diabetes. Dieta i ćwiczenia fizyczne zmniejsza progresję cukrzycy o 58%. Dla porównania, leczenie metforminą zmniejszenie ryzyka o 31%. A jeśli badania w Europie i Europie nie przekonać Cię, uważają, że podobne badania pre-diabetyków w Chinach stwierdził, że dieta i ćwiczenia mogą zmniejszyć progresję cukrzycy o 46%.

To jasne, że proste zmiany stylu życia mogą zapobiec cukrzycy u ochotników, którzy otrzymują wykształcenia, motywacji i kontroli w procesie badawczym. Ale czy praca profilaktyka dla osób lewo do swoich urządzeń? Według Harvard Health Study pielęgniarek, odpowiedź brzmi tak. Wśród 84.941 pielęgniarek, połączenie zdrowej diety, regularne ćwiczenia, kontroli wagi, abstynencji od tytoniu i umiarkowane spożycie alkoholu było związane z redukcją 91% w ryzyko cukrzycy - i to nawet obniżone ryzyko o 88% u kobiet z historia rodziny choroba.

Pielęgniarki wiedzą dużo na temat zdrowia, a kobiety są bardziej ostrożni - i zdrowsze! - Niż mężczyzn. Ale przy odrobinie planowania i staranności, można to zrobić również dla siebie. A jeśli cukrzyca nie top listę obaw, pamiętaj, że sam zdrowy tryb życia, że ​​obniża ryzyko cukrzycy o 91% obniża również ryzyko choroby niedokrwiennej serca o 83%.

Zapobieganie działa. Jak słodko jest!