Cambler

Z cukrzycą i insuliną, liczyć węglowodany

Jest to łatwe do rozliczenia w diecie rutynę, gdy masz cukrzycę i przyjmować insulinę. Po zorientowali się kilka menu, które utrzymują poziom glukozy we krwi w dobrym zasięgu, można poczuć się jak nie można zboczyć ze wzoru. Te same stare posiłki i przekąski mogą być pożywne, ale mogą stać się nudne. Co zrobić, jeśli nie było sposobu, aby twój plan odżywiania bardziej elastyczne - i zrównoważyć poziom glukozy we krwi lepiej?

Jest. Jest znany jako liczenie węglowodanów.

Węglowodany są jednym z trzech głównych elementów żywności, tłuszcze i białka są pozostałe dwa. Wszystkie trzy elementy mogą mieć wpływ na poziom cukru we krwi, ale węglowodany to zrobić szybciej, według Europejskiego Towarzystwa Diabetologicznego (ADA).

Węglowodany są w trzech postaciach: cukry, skrobie i błonnik. Skrobię i cukry zarówno podnieść poziom glukozy we krwi, jednak cukry są szybciej niż skrobi trawione. Cukry występują w produktach pieczonych, takich jak ciasta, ciastka i napoje, owoce i produkty mleczne, takie jak mleko i jogurt. Skrobie można znaleźć w warzywach, pieczywo, ryż, zboża i innych zbóż. Twój organizm nie rozróżnia cukrów i skrobi, jeśli chodzi o poziom cukru we krwi. Liczy się to, ile jesz, a nie typu. Im więcej węglowodanów jesz, tym wyższy poziom cukru we krwi będzie.

Tylko dlatego, że węglowodany, aby poziom cukru we krwi wzrasta, to nie znaczy, należy ich unikać, ADA mówi. Węglowodany są ważnym elementem zdrowej diety. Dobre węglowodany, aby uwzględnić w diecie są produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce. Węglowodany można zrobić bez są te znajdujące się w cukierki, ciastka, ciasta i napoje.

Wiedząc dokładnie, ile gramów węglowodanów jesz jest szczególnie ważne, gdy przyjmować insulinę. Rozmiar swojej dawki insuliny zależy od liczby gramów węglowodanów można spożywać, ponieważ węglowodany są tym, co organizm wykorzystuje jako paliwo. Im więcej węglowodanów jesz, tym więcej insuliny trzeba pomóc przenieść paliwo do komórek. Pokarmy, które są bogate w węglowodany często mają dużo kalorii, też. Tak więc, nie przesadzają na węglowodany może pomóc zarządzać swoją wagę. A, tracąc tylko 10 funtów może poprawić cukrzycy kontroli.

Zaczyna się

Węglowodanów liczenia wymaga pewnej praktyki, ale nie jest to trudne. Przed rozpoczęciem rozmowy z lekarzem lub dietetykiem. On lub ona może pomóc ustalić cel węglowodanów na każdy posiłek i przekąskę.

Przy liczeniu węglowodanów, można dodać wszystkie węglowodany również zamierzasz zjeść w jednym posiłku lub przekąski. Następnie, zgodnie z ADA, wstrzyknąć lub wziąć wystarczającej ilości insuliny krótko działające, aby dopasować ilość węglowodanów można na 30 minut przed jedzenia. Metoda ta daje większą elastyczność w posiłków, ale kompromis bierze więcej czasu na śledzenie węglowodanów w ciągu dnia.

Poznawać liczby węglowodanów. Większość węglowodanów, które spożywamy są w owoców, mleka i produktów skrobiowych, takich jak makaron. Nonstarchy warzywa liściaste, takie jak zielenie, szparagów lub brokułów, zwykle mają mniej. Podczas gdy mięso i tłuszcze, takie jak masło, mają sobie równych. Kupić niedrogie książki liczenia węglowodanów i polegać na etykietach żywności. Lista niektórych witryn sieci Web restauracji węglowodanów w pozycji menu, zbyt.

Zasadą jest, że trzeba jedną jednostkę insuliny na każde 15 gramów węglowodanów jecie, ADA mówi. Zapotrzebowanie na insulinę może być jednak inna. Lekarz może pomóc w określeniu, czy wzór ten jest właśnie dla Ciebie.

Rozważ obsługujących rozmiary. Jeśli część 1-filiżanka chili ma 29 gramów węglowodanów, ale Twoja porcja to 1 ½ szklanki, trzeba liczyć te dodatkowe węglowodany. Użyć skali żywności, kubki pomiarowe i miarki podczas przygotowywania żywności w domu. To pomaga trenować oko oszacowanie ilości węglowodanów, kiedy jedzenie.

Pamiętaj, liczy węglowodany to tylko jeden z elementów planu zdrowego odżywiania. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak wybory żywieniowe wpływa na cukrzycę, porozmawiaj z lekarzem lub dietetykiem.