Cambler

Sposoby prawdziwi do zarządzania cukrzycy

Jest jedna rzecz, aby wiedzieć, co należy zrobić, aby zapobiec lub kontroli cukrzycy. To kolejna rzecz, aby rzeczywiście zrobić. Dla osób z chorobą, życie wydaje się zbyt często, aby w sposób zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej, badania glukozy, leków i wszystkich tych schematów zalecanych wizyt lekarskich.

Jeśli zarządzanie cukrzycy wydaje się pracy w pełnym wymiarze czasu, należy pamiętać, że jest to zadanie, które nie mogą być podejmowane pochopnie. Cukrzyca jest piątą najczęstszą przyczyną śmierci przez choroby w Europie. Bez odpowiedniej samokontroli, często prowadzi do poważnych powikłań, takich jak choroba serca, udar mózgu, nadciśnienie tętnicze, ślepoty, choroby nerek i amputacji kończyn dolnych, aby wymienić tylko kilka.

"Musimy uznać i potwierdzić, że potrzeby dbania o cukrzycy są bardzo czasochłonne," mówi Karmeen Kulkarni, RD, CDE, z Europejskiego Towarzystwa Diabetologicznego (ADA). "W związku z tym, osoba z cukrzycą musi mieć jak najlepsze informacje."

Opierając się na swoich ponad 25 lat doświadczenia jako pedagog cukrzycy, pani Kulkarni oferuje rozwiązania tych wspólnych barier napotykanych przez chorych na cukrzycę.

Bariera 1: co powinno?

Po prostu nie wiesz, co powinno - czy nie powinien - to robić dla siebie. Załóżmy, że budzisz się głodny, ale stężenie glukozy we krwi jest już zwiększone. Należy jeść śniadanie tak? Jeśli tak, jakie pokarmy należy jeść? Lub, w przypadku podróży często w interesach, jakie ćwiczenia i zdrowe odżywianie są dostępne opcje dla ciebie? Jest cięcie z powrotem na leki ciśnienie krwi naprawdę taka wielka sprawa? Jeśli nie wiesz, odpowiedzi na pytania takie jak, zdrowie może być w niebezpieczeństwie.

Rozwiązanie: Poszukaj porady ekspertów teraz. Czego uczymy się służyć przez całe życie. Dowiedz się, co należy robić, dlaczego to jest dobre dla ciebie i po prostu, jak to zrobić. Zwrócić się do lekarza lub cukrzycy pedagog wyjaśnić prostym językiem. Jeżeli nie otrzymasz odpowiedzi, których potrzebujesz, poproś o skierowanie do innego specjalisty, czy jest to dietetyk, okulista lub endokrynolog.

Dla dodatkowej opieki zindywidualizowanej, pani Kulkarni radzi kontaktując cukrzycy centrum kształcenia uznanych przez ADA. Zlokalizować takiego centrum w Twojej okolicy, zadzwoń lub odwiedź ADA http://www.diabetes.org/about-us/center-for-information-community-support.html.

Bariera 2: co z ćwiczeń?

Wybierz swoje usprawiedliwienie: Nie mam czasu na ćwiczenia, jesteś zbyt obecnie kształt, jest to zbyt wiele przeszkadzało, nie masz energii.

Rozwiązanie: Spójrz na formy działalności można podziwiać, a następnie uruchomić z kroczkami. Będziesz zaskoczony, jak daleko te kroki można dojechać.

Ćwiczenie to szczególnie ważne, jeśli masz cukrzycę, ponieważ może to obniżyć poziom cukru we krwi i poprawia zdolność organizmu do wykorzystania insuliny, zgodnie z National Institute of Diabetes i przewodu i chorób nerek. Ćwiczenia mogą również obniżyć ciśnienie krwi i poziom cholesterolu poziom, obniżyć ryzyko dla chorób serca i udaru mózgu, a pomóc w kontroli wagi.

Porozmawiaj ze swoim lekarzem przed rozpoczęciem programu ćwiczeń. Twój operator może oferować sugestie, jak zacząć i jak monitorować poziom cukru we krwi podczas ćwiczeń.

Bariera 3: co o utracie wagi?

Możesz czuć się bezradna o kontrolowaniu masy ciała. Trzyma się diety wydaje się zbyt skomplikowane, nieprzyjemne lub wręcz cofnąć.

Rozwiązanie: Zacznij od sprawdzenia rzeczywistości. Zdrowe odchudzanie faktycznie nie musi wiązać mylące planów diety, skomplikowanych pomiarów lub zakup specjalnych dietetycznych produktów spożywczych.

W rzeczywistości, "nie ma naprawdę żadnego konkretnego cukrzyca dieta", zauważa pani Kulkarni. "Jest tylko zdrowe jedzenie, jak zalecane dla wszystkich."

Oznacza, zrównoważonej diety o niskiej zawartości tłuszczu, cholesterolu i cukru, i zwracając uwagę na wielkości porcji i kalorii. W tym samym czasie, należy zdać sobie sprawę, że jedzenie może być krytyczny, trwający problem dla osób z cukrzycą.

Jeśli wciąż masz problemy z kontrolą masy ciała, należy poprosić lekarza o skierowanie do dietetyka, który pomoże Ci dostosować plan odżywiania. I pamiętaj, aby zaangażować się w regularnej aktywności fizycznej, aby pomóc spalić kalorie bierzesz w.

Bariera 4: co z cukru we krwi?

Twoje nawyki żywieniowe są przyczyną problemów z kontrolą poziomu cukru we krwi, ale nie są gotowi, aby je zmienić. Albo nie wiesz, co wymaga regulacji, lub brak motywacji.

Rozwiązanie: Postępuj zgodnie z zaleceniem lekarza do samodzielnego monitorowania poziomu glukozy we krwi waszych Pani Kulkarni sugeruje. Gdy widać wyraźniej, jak jesz wpływa na Ciebie, będziesz w stanie zdobyć o wiele większą kontrolę nad chorobą.

"Na przykład, jeden z moich pacjentów był azjatyckiego i kochał jeść dużo ryżu, więc miała wysoki poziom glukozy we krwi po każdym posiłku. Miała trudny czas ograniczania wydatków. Dokonywania zmian w ulubionej żywności mogą pochodzić tylko od wewnątrz, więc poprosiłem ją, aby zrobić test przed posiłkiem glukozy i znowu dwie godziny po jedzeniu. Testując się regularnie, że zdał sobie sprawę, jak wysoki jej poziom glukozy rzeczywiście wzrosła po zjedzeniu wszystko, ryż. Stężenie glukozy we krwi jest bardzo ważne. To daje natychmiastową informację zwrotną i naprawdę stawia pacjenta w fotelu kierowcy, "mówi pani Kulkarni.

Bariera 5: co jest ważne?

Wolisz ignorować diagnozę całkowicie. Po tym wszystkim, którzy chcą zmierzyć się z poważną chorobą przewlekłą?

Rozwiązanie: Shine światło na choroby., Odmawiając go, można płacić sztywną cenę później, i tak może ludzie, którzy dbają o ciebie. Omów cukrzycy z rodziną lub z innymi, którzy mają cukrzycę, i poprosić o wsparcie.

"Czasem" pani Kulkarni dodaje, "to tylko kwestia podjęcia decyzji, aby zrobić wszystko, co możliwe, aby zachować zdrowie, dzięki czemu można być dla swoich dzieci i wnuków."