Cambler

Dieta " niskiej glikemii " może pomóc w cukrzycy

Jedzenia różnych pokarmów bogatych w błonnik może dać ludziom z typem 2 cukrzycy lepszej kontroli poziomu cukru we krwi, badanie sugeruje. 210 ludzi w badaniu zostały podzielone na dwie grupy. Jedna grupa ate wiele pieczywa całe ziarna zboża śniadaniowe, a także ryż brązowy. Druga grupa jedli dietę "low-glikemiczny". Zawierał fasola, groch, soczewica, makaron, ryż, szybko gotowane płatki owsiane i pumpernikiel i żyta pieczywa. Obie grupy jedli także owoce i warzywa. Po sześciu miesiącach grupa niskiej glikemii obciął stężeniami HbA1c hemoglobiny o 0,5%. HbA1c jest pomiar cukru we krwi. Druga grupa miała mniejszy spadek. Badanie było w czasopiśmie Europejskiego Stowarzyszenia Medycznego. New York Times napisał o tym 19 grudnia.

Jaka jest reakcja lekarza?

W zeszłym tygodniu zrobiłem duży garnek zupy z soczewicy dla mojej rodziny. Jest chłodno w północno-wschodniej, w których żyjemy, i widzę to jako smaczne, zdrowe zimy uczta. Nie wiedziałem, że będę wkrótce polecam soczewicę do moich pacjentów z cukrzycą. To dlatego, że są one zdrowe jedzenie o niskim indeksie glikemicznym.

Low-glikemiczny żywności zazwyczaj mają mniejszy wpływ na osoby cukru we krwi. Jedzenia tych pokarmów powoduje wzrost poziomu cukru we krwi po posiłku mniej niż innych pokarmów. Low-glikemiczny żywności m.in. fasola, orzechy, nie-skrobiowe skrobię warzywa i niektóre warzywa.

Nowe badania na ile niskie glikemiczny żywności mogą wpływać na sterowanie typu 2 cukrzycy, najbardziej rozpowszechnioną formą. Ryzyka dla tej choroby jest ściśle związane z genów, wieku, masy ciała i to, co jesz.

Nowa nauka była w czasopiśmie Europejskiego Stowarzyszenia Medycznego. Obejmowała 210 osób z cukrzycą. Zostały one losowo przypisano do diety, która była wysoka w płatki i włókna lub na diecie indeksie glikemicznym.

Możesz dowiedzieć się więcej o niskim indeksie glikemicznym żywności w europejskim stowarzyszeniu cukrzyca stronie. Co ciekawe, nisko glikemicznym dieta zawiera również szybko gotowany ryż i makaron. Często mówią chorych na cukrzycę, aby uniknąć tych pokarmów. Ale najwyraźniej, gdy makaron i ryż są bardziej al dente - jeszcze trochę twarde, nie miękkie - ich indeks glikemiczny jest niższy.

W tym badaniu, ludzie, którzy jedli pokarmy niski indeks glikemicznym zmniejszyły średni poziom cukru we krwi (hemoglobiny A1c) o 0,5%. Ich "dobry cholesterol "(HDL) wzrósł o około dwa punkty. Obie grupy nadal się ich regularnie leki na cukrzycę.

Zmiany te są dość małe, ale sugerują istotny trend w kierunku lepszej kontroli glikemii i lepsze cholesterolu. Wiemy, że to może pomóc diabetykom, aby uniknąć lub odłożyć dalszych problemów zdrowotnych, takich jak choroby serca, choroby naczyń i choroby nerek. Mogą żyć dłużej, zdrowiej.

Jakie zmiany mogę zrobić teraz?

Jeśli masz cukrzycę, to jest naprawdę ważne, aby współpracować z lekarzem, aby podjąć najlepszą możliwą opiekę siebie. Lekarz może pomóc przepisując odpowiednie tabletki lub właściwą dawkę insuliny.

W kółko, widzę, że moi pacjenci, którzy mają najlepszą kontrolę cukrzycową naprawdę zatroszczyć się o ich chorobie. Pewnie, że się ich medycyny, ale także śledzić z ich diety. Jedzą uzasadnione ilości żywności, w szczególności białko. Oglądają ich liczby węglowodanów starannie. Oni na bieżąco śledzić ich poziom cukru we krwi. I dokonać zmian w swoich procedurach diety i ćwiczenia, które poprawiają ich kontrolę cukrzycową.

Na podstawie niniejszego artykułu, będę także zachęcać pacjentów jeść więcej pokarmów nisko glikemicznym, takich jak rośliny strączkowe, orzechy i ziarna. Ja proponuję im, że przygotowanie spraw żywności. Jeśli masz zamiar jeść ryż lub makaron, gotować na krótsze okresy czasu i zobaczyć, czy to pomaga cukru we krwi. Jedz żywności nieprzetworzonej, kiedy tylko możesz.

Dążyć do równowagi. Jeśli jesz coś na obiad o wysokim indeksie glikemicznym, to zrównoważyć go z czymś niższym.

Czego mogę się spodziewać patrząc w przyszłość?

Zawsze możemy się spodziewać więcej nowych diet. Zawsze możemy się spodziewać, aby przeczytać o prostych poprawek. Myślę jednak, że będziemy również zobaczyć więcej badań, jak ten miły papieru, który pomaga ludziom zrozumieć potrzebę dokonywania dobrych wyborów żywieniowych umiarkowanym.

Indeks glikemiczny jest tylko jeden sposób rozpatrywania i pomiaru żywności. Liczenie kalorii jest inny, i liczenia węglowodanów, trzeci. Brak jest wyraźnie najlepszy. Mam nadzieję, że przyszłe badania pomogą diabetyków podjąć najlepszą opiekę siebie i dokonać właściwych wyborów żywności z minimum czasu, wysiłku i zamieszania.