Cambler

Cukrzyca: Piramida żywności

Cukrzyca Food Pyramid to narzędzie, które pomogą Ci jeść szeroki wachlarz zdrowej żywności. Jeśli jesz najniższą liczbę porcji dla każdego rodzaju żywności, będziesz jeść około 1600 kalorii dziennie. Największą liczbę porcji daje około 2800 kalorii dziennie. Twoje potrzeby kalorii są częściowo oparte na wysokości, płci i poziomu aktywności. Twój lekarz może pomóc określić poziom kalorii, który jest odpowiedni dla Ciebie.

Cukrzyca Piramida żywieniowa pokazuje bazę pieczywa, ziaren i innych skrobi. Warzywa i owoce są następne. Na górze są mleko i jogurt, i mięsa, substytuty mięsa i innych białek. Początek piramidy jest tłuszcze, słodycze i alkohol.

Owoce

(2 do 4 porcji dziennie)

Jedna porcja zawiera 15 gramów węglowodanów, około 60 kalorii, a nie tłuszczu.

Zdrowe wybory niskotłuszczowe: całe owoce świeże lub w puszkach owoce bez dodatku cukru.

Mleko i jogurt

(2 do 3 porcji dziennie)

Porcja zawiera 12 g węglowodanów i 8 gramów białka. Wybory niskotłuszczowe i beztłuszczowe ma około 100 kalorii i mało tłuszczu.

Zdrowe, niskotłuszczowe wybory: Mleko o niskiej zawartości tłuszczu lub tłuszczu i tłuszczu jogurt z sztuczny słodzik.

Pieczywo, zboża i inne skrobie

(6 do 11 porcji dziennie)

Jedna porcja zawiera 15 g węglowodanów, 3 g białka i około 80 kalorii. Większość z nich nie więcej niż 1 gram tłuszczu.

Zdrowe, niskotłuszczowe wybory: pełnoziarniste pieczywo i zboża, kukurydza, tortille, płatki owsiane, bulgur, brązowy ryż, suszona fasola, soczewica, groch, słodkie ziemniaki, żołądź lub dyni, dynia.

Tłuszcze, słodycze i alkohol

(Używać z umiarem)

Żywność w tej grupie są bogate w kalorie. Najlepszym wyborem tłuszczu są oliwa i olej rzepakowy oraz wanna lub margaryny płynnej. Porcja tłuszczu jest 1 łyżeczka. Ma 45 kalorii i 5 gramów tłuszczu. Słodycze mają często tłuszczu i węglowodanów. Jeść ich w małych ilościach.

Mięso, zamienniki mięsa i innych białek

(2 do 3 porcji dziennie)

Jedna porcja zawiera 21 g białka i nie ma węglowodanów. Wybory bardzo chude chude i mają najmniej tłuszczu i jak najmniej kalorii.

Zdrowe, niskotłuszczowe wybory: ryby, białe mięso z kurczaka lub indyka, chude czerwone mięso, o obniżonej zawartości tłuszczu lub bez tłuszczu ser.

Warzywa

(Od 3 do 5 porcji dziennie)

Porcja zawiera 5 gramów węglowodanów, około 25 kalorii, a nie tłuszczu.

Zdrowe wybory niskotłuszczowe: świeże lub zamrożone warzywa, sos, warzywa bez masła lub margaryny.

Co z alkoholem?

Pracy z zespołem opieki zdrowotnej zdecydować, czy można mieć alkoholu. Jeśli nie pić, robić to z umiarem. I zawsze je węglowodany w tym samym czasie, aby uniknąć niskiego poziomu cukru we krwi.