Cambler

Cukrzyca typu 1: coraz aktywne

Aktywność może pomóc kontrolować wagę, wzmocnić swoje ciało i czuć się zdrowo. Pomaga także zmniejszyć ryzyko chorób serca. Bycie aktywnym nie oznacza, że ​​musisz poćwiczyć w siłowni. Wiele codziennych zajęciach i zadania pomagają pozostać aktywni. Twój zespół opieki zdrowotnej może pomóc znaleźć sposoby, aby zwiększyć swoją aktywność i ćwiczenia bezpiecznie.

Planuje poćwiczyć

Porozmawiaj z służby zdrowia przed rozpoczęciem programu ćwiczeń. Może trzeba mieć sprawdzanie przed rozpoczęciem.

Pierwsze kroki

Pierwszym celem jest zwiększenie aktywności powoli. Starają się znaleźć sposoby obejmują pewną aktywność w swojej codziennej rutyny. Oto kilka wskazówek:

  • Czy prace na świeżym powietrzu, takich jak praca w stoczni lub w ogrodzie.

  • Poświęć 10 minut spacerem.

  • Chodzić po schodach zamiast podejmowania winda.

  • Zaparkować samochód w najdalej od miejsca, gdzie idziesz.

Zmiana tempa

Kiedy będziesz gotowy, start zwiększenie tempa rutyny. Wybierz dowolny nieprzerwaną działalność sprawia, że ​​twoje serce i płuca pracują ciężej niż oni normalnie. Działania te, zwane ćwiczenia aerobowe, m.in. szybki marsz, jogging, pływanie i jazda na rowerze.

Wykonując bezpiecznie

Jeśli masz cukrzycę, trzeba zrównoważyć aktywność z jedzeniem i insuliny. Kilka prostych kroków może pomóc utrzymać poziom cukru we krwi w swoich zakresach docelowych podczas aktywności.

Aktywność i stężenie cukru we krwi

Oto kilka wskazówek, które pomogą zarządzać cukru we krwi, gdy jest aktywne:

  • Dostarczyć (wstrzyknięcie) insuliny w obszarach ciała, że ​​nie będą używać podczas ćwiczeń.

  • Zjeść przekąskę przed rozpoczęciem ćwiczeń.

  • Carry przekąski i 15 gramów cukru szybko działających, takich jak tabletki glukozy lub twarde cukierki.

  • Sprawdzić poziom cukru we krwi, jeśli zaczniesz uczucie omdlenia. Jeśli stężenie cukru we krwi jest niski, trochę szybko działającej cukier.

  • Zapytaj swojego zespołu opieki zdrowotnej, kiedy należy sprawdzić poziom cukru we krwi i który waha się zrobić ćwiczenia niebezpieczne.

Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zachować bezpieczeństwo podczas bycia aktywnym:

  • Nosić identyfikacji, który mówi masz cukrzycę, w przypadku awarii.

  • Ćwiczenia z partnerem.

  • Rozgrzewka przed rozpoczęciem ćwiczeń i ostygnięcia później. Można to zrobić poprzez chodzenie i rozciąganie. Twój zespół opieki zdrowotnej może pokazać, jak.

  • Pij dużo wody.

  • Nie należy wykonywać, gdy jesteś chory lub masz ketonów we krwi lub w moczu.