Cambler

9 sposobów, aby chronić swoje serce na cukrzycę

Cukrzyca i choroby serca często idą w parze. Oto jak można je odłączyć.

Cukrzyca i choroby serca były kiedyś uważane za zaburzenia zupełnie niepowiązanych. Nowe myślenie sugeruje, że mogą one faktycznie wywodzą się z tej samej podstawowej przyczyny - przewlekła, systemowy zapalenia - albo przynajmniej pod ich wpływem. To przenikanie się jest złe, od rozwoju cukrzycy zazwyczaj oznacza rozwój choroby serca, jak również. Ma też wyszło: Zabezpieczanie się przed jedną z tych chorób przewlekłych działa na innych, też.

Ponad milion osób z rozpoznaniem typu 2 cukrzycy każdego roku. Tradycyjnie, do 80% osób z cukrzycą wykazuje pewien postać choroby sercowo-naczyniowej, w ataku serca i udaru z chorobą tętnic obwodowych i niewydolności serca.

Połączenie między dwoma chorobami nie jest żelazna. Europejskie Stowarzyszenie Serce i Europejskiego Towarzystwa Diabetologicznego, połączyli siły, aby walczyć zarówno chorób serca i cukrzycy. Ich ostatni wysiłek skupia się na pomocy osobom z cukrzycą, których serca wydają się zdrowe zachować je w ten sposób.

Jak skanowanie tabeli poniżej, zauważyć, że niemal każda rekomendacja jest dobre dla chorych na cukrzycę, jak i choroby serca. Pełne Wytyczne są dostępne na health.harvard.edu/112.

Strategia

Cel

Jak się dostać?

Poznaj swoje ryzyko

Wiedza to potęga. Obliczyć ryzyko choroby serca, lub zwrócić się do lekarza, aby to zrobić.

Kalkulator Framingham jest Estymator ogólnego ryzyka choroby serca. Szczególne te dla osób z cukrzycą zostały opracowane przez dwie grupy z cukrzycą. Wszystkie są dostępne online w health.harvard.edu

Ćwiczenie

Dążyć do co najmniej 150 minut tygodniowo na umiarkowane ćwiczenia (jak chodzenie) lub 90 minut intensywnych ćwiczeń.

Jeśli robisz tylko jedną rzecz na tej liście, wybierz ćwiczenia. Jest to kluczowe dla kontroli poziomu cukru we krwi, wzmacnia serce i płuca, poprawia ciśnienie krwi, poprawia poza whack cholesterolu i ma inne korzystne efekty.

Waga

Jeśli Twoja waga jest w zakresie zdrowego, pracować, aby utrzymać go tam. Jeśli masz nadwagę, spróbuj stracić 5% -7% swojej masy w ciągu najbliższych 12 miesięcy. (To jest o funta miesiąc dla kogoś o wadze 200 kg.)

Wycinanie tylko jedną 12-uncji puszki słodzone napoje gazowane dni (150 kalorii) wystarczy pomóc stracić funta miesięcznie. Można łatwo podwoić, że w wyniku spalania większej ilości kalorii z ćwiczeń.

Dieta

  • Ogranicz niezdrowych tłuszczy: Obniżyć tłuszczów nasyconych poniżej 7% kalorii (ok. 17 gramów), a spożycie tłuszczów trans trzymać tak blisko do zera, jak to możliwe.

  • Dodaj więcej nienasyconych tłuszczów z ryb, zboża i oleje roślinne.

  • Obejmują co najmniej 30 gramów błonnika dziennie.

  • Oglądaj sól - zmniejszyć spożycie do mocy 2500 miligramów dziennie.

  • Wybierz pełnoziarniste i inne wolno trawione węglowodany.

Jesz może pomóc kontrolować poziom cukru we krwi i chroni tętnice. Główną strategią jest, aby więcej owoców, warzyw, fasoli, pełnoziarniste, ryby i oleje roślinne (zwłaszcza olej z oliwek), a mniej fast food, słone lub smażone jedzenie i szybko przyswajalne węglowodany. Nie ma jednej miary dla wszystkich " cukrzyca dieta. " Europejskie Stowarzyszenie Cukrzyca wydany obszerny zbiór zaleceń żywieniowych w styczniu 2007 r. (je na health.harvard.edu. Ale zamiast próbować przedzierać się przez nich, należy poprosić lekarza o skierowanie do dietetyka.

Ciśnienie krwi

Zdrowe ciśnienie krwi jest 120/80 lub poniżej. Jeśli masz wysokie ciśnienie krwi, mają dla ciśnienia skurczowego do 130 lub mniej i rozkurczowego o 80 lub mniej.

Pomiaru ciśnienia krwi często; monitory domu są dobrą inwestycją. Jeśli jest powyżej celu, spróbuj ćwiczenia, dieta DASH, i, w razie potrzeby, utrata masy ciała, zaprzestanie palenia tytoniu, lub leki.

Cholesterol

Dążyć do tych poziomów:

  • LDL poniżej 100 mg / dl

  • HDL powyżej 40 mg / dl

  • Triglicerydów poniżej 150 mg / dl.

Zdrowa dieta i ćwiczenia mogą zrobić wiele, aby odwrócić ryzykownych poziom lipidów. Obniżające poziom cholesterolu statyny mogą pomóc w ochronie przed atakiem serca i udaru mózgu, nawet gdy poziom LDL są blisko zalecanej bramki. Niacyna lub fibraty mogą poprawić HDL oraz trójglicerydów.

Palenie

Jeśli palisz, spróbuj zatrzymać. Uniknąć bierne palenie w miarę możliwości.

Najbardziej skuteczną strategię terapii wychodzenie zawiera talk Plus nikotynową terapię zastępczą razem z lekami, takimi jak bupropion (ogólne, Wellbutrin, Zyban ) albo warenikliny (Chantix).

Kontrola poziomu cukru we krwi

Dążyć do hemoglobiny A1c się poniżej 7%, nie powodując ataki niskiego poziomu cukru we krwi.

Zarządzanie spożycia węglowodanów i przełączenie na pełnoziarniste może pomóc złagodzić cukru we krwi rollercoaster. Ćwiczenie jest bardzo ważne. Za pomocą środków, jak tiazolidynodiony, metformina, insulina i w razie potrzeby.

Leki przeciwpłytkowe

Weź niskie dawki aspiryny (75-162 miligramów) na co dzień, chyba że lekarz zaleci, aby nie.

Aspiryna zapobiega płytki z zatrzaskiem na siebie, we wczesnym etapie tworzenia skrzepu. Zapobiegania zakrzepom zapobiega ataku serca i udaru mózgu.