Cambler

Zrozumienie tłuszczu i cholesterolu

Za dużo cholesterolu we krwi może prowadzić do zablokowanych tętnic. To może powodować problemy, takie jak zawał serca i udar mózgu. Jednym z najlepszych sposobów zarządzania choroby serca i naczyń krwionośnych jest w celu obniżenia poziomu cholesterolu we krwi. Planowanie posiłków, które są niskiej zawartości tłuszczów nasyconych i cholesterolu, pomaga obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Poniżej kilka wskazówek, które pomogą je obniżyć poziom cholesterolu we krwi.

Jedz mniej tłuszczu

Zdrowych celem jest mieć mniej niż 30% dziennych kalorii pochodzi z tłuszczu. Zamiast tłuszczów, jeść więcej owoców, zbóż i warzyw. To również pomaga kontrolować wagę, a nawet może zmniejszyć ryzyko niektórych nowotworów. Istnieją różne rodzaje tłuszczów w żywności. Tłuszcze mogą być nasycone, nienasycone lub izomerów trans. Najlepsze do wyboru są tłuszcze nienasycone tłuszcze. Ale tłuszcze są kaloryczne, więc jeść nawet nienasycone tłuszcze oszczędnie.

Ogranicz pokarmy bogate w tłuszcze nasycone

Nasycone tłuszcze pochodzą od zwierząt i niektórych roślin (takich jak olej kokosowy i palmowy). Jeść zbyt dużo tłuszczów nasyconych może podnieść poziom cholesterolu we krwi i twoje problemy tętnicy gorzej. Twoim celem jest, aby jeść mniej tłuszczów nasyconych. Poniżej kilka przykładów produktów, które zawierają dużo tłuszczów nasyconych:

  • Cięcia tłuszczowych mięsa (jagnięcina, szynka, wołowina)

  • Wiele wypieki, ciasta, ciasteczka i cukierki

  • Śmietana, lody, śmietana, ser i masło, a wykonane z nich żywność

  • Sosy wykonane z masła lub śmietany

  • Sosy sałatkowe z tłuszczów nasyconych

  • Pokarmy, które zawierają olej palmowy i kokosowy

Wybierz nienasycone tłuszcze

Kwasy tłuszczowe są zazwyczaj ciekłe w temperaturze pokojowej. Są lepsze wybory dla serca niż tłuszcze nasycone. Istnieją dwa rodzaje nienasyconych tłuszczów: Tłuszcze wielonienasycone i jednonienasycone kwasy tłuszczowe. Mają na celu zastąpienie tłuszczów nasyconych z wielonienasyconych lub jednonienasyconych tłuszczów.

  • Wielonienasyconych tłuszczów znajdują się w oleju kukurydzianym, oleju z krokosza barwierskiego, olej słonecznikowy, i inne oleje roślinne.

  • Tłuszcze jednonienasycone występują w oleju z oliwek, olej rzepakowy i olej z orzeszków ziemnych. Niektóre margaryny i spready są teraz wykonane z tych olejów, zbyt. Wszystkich tłuszczów, jednonienasycone tłuszcze są najmniej szkodliwe dla serca.

Unikaj tłuszczów trans

Podobnie jak tłuszcze nasycone, tłuszcze trans były związane z chorobą serca. Nawet niewielka ilość może zaszkodzić zdrowiu. Tłuszcze trans, można znaleźć w ciekłych olejów, które zostały zmodyfikowane, aby być w stanie stałym w temperaturze pokojowej. Margaryny, która jest często wykonana z oleju roślinnego, jest jednym z przykładów. Skrócenie warzyw jest inny. Tłuszcze trans są często spotykane w towarów paczkowanych. Sprawdź składniki do słów "utwardzone" lub "częściowo uwodorniony". One oznaczają produkty spożywcze zawierają tłuszcze trans.

Jedz mniej cholesterolu

Jedzenia pokarmów zawierających cholesterol może podnieść poziom cholesterolu we krwi. Staraj się jeść mniej niż 300 mg cholesterolu dziennie. Etykiety żywności mogą powiedzieć, ile cholesterolu w żywności jecie.

Pokarmy bogate w cholesterol graniczne

Nie można zobaczyć poziom cholesterolu. Można sprawdzić etykiety żywności, aby zobaczyć, czy poziom cholesterolu są rejestrowane. Unikać lub ograniczyć te produkty wysokiej cholesterolu:

  • Wątroba i inne podroby

  • Tłuste czerwone mięso

  • Boczek i kiełbasa

  • Żółtka (białka są w porządku)

  • Krewetka

Co triglicerydów?

Trójglicerydy to rodzaj tłuszczu we krwi. Jak cholesterolu, wysoki poziom triglicerydów, może prowadzić do zablokowanych tętnicach. Zbyt dużo cukru i niektóre węglowodany w diecie może podnieść poziom trójglicerydów we krwi. Twój lekarz lub dietetyk może zalecić unikanie alkoholu i aby obniżyć żywności, które są bogate w cukier i tłuszcz, zwłaszcza jeśli masz cukrzycę.