Cambler

Kontrolowanie poziomu cholesterolu

Cholesterol jest woskowa substancja. Porusza się krwi przez naczynia krwionośne. Jeśli masz wysoki poziom cholesterolu, gromadzi się w ścianach naczyń krwionośnych. Powoduje to, że zbiorniki mniej. Przepływ krwi spada. Jesteś wtedy bardziej narażone na o zawał serca lub udar mózgu.

Dobry i zły cholesterol

Lipidy są tłuszcze. Krew jest głównie z wody. Tłuszcz i woda nie mieszają się. Więc nasze ciała potrzebują lipoproteiny (lipidy wewnątrz powłoki białka) transport lipidów. Białko nosi jego powłoki lipidów w krwiobiegu. Istnieją dwa główne rodzaje lipoprotein:

  • LDL (lipoproteiny o niskiej gęstości) jest znany jako "złego cholesterolu". To przede wszystkim niesie cholesterol. Zapewnia to poziom cholesterolu do komórek ciała. Nadmiar cholesterolu LDL zbuduje się w ścianach tętnic. To zwiększa ryzyko chorób serca i udaru mózgu.

  • HDL (lipoproteiny o dużej gęstości), znany jako "dobrego cholesterolu". Najczęściej jest to powłoka białko. Shell, który zbiera nadmiar cholesterolu LDL zostały pozostawione na ścianach naczyń krwionośnych. Dlatego wysoki poziom cholesterolu HDL może zmniejszyć ryzyko chorób serca i udaru mózgu.

Kontrolowanie poziomu cholesterolu

Całkowity poziom cholesterolu obejmują cholesterol LDL i HDL, jak również innych tłuszczów we krwi. Jeśli całkowity poziom cholesterolu jest wysoki, wykonaj poniższe czynności, aby pomóc obniżyć poziom cholesterolu całkowitego.

  • Jedz mniej tłuszczu niezdrowe

    • Ogranicz tłuszcze nasycone i trans (zwane również uwodorniony) tłuszczów. Dieta, która jest bogata w tych tłuszczów zwiększa złego cholesterolu. Nie wystarczy po prostu wyciąć z powrotem na pokarmów zawierających cholesterol.

    • Jedz około 2 porcje ryb tygodniowo. Większość ryb zawiera kwasy omega-3 kwasy tłuszczowe. To pomaga obniżyć poziom cholesterolu we krwi.

    • Jeść więcej produktów pełnoziarnistych i błonnika rozpuszczalnego (np. otręby owsiane). Te niższy całkowity poziom cholesterolu.

  • Działać

    • Wybierz działalność cieszyć. Spacery, pływanie i jazda na rowerze są dobre sposoby na aktywne.

    • Zaczynają się od poziomu, na którym czujesz się komfortowo. Podnieś swój czas i tempo trochę w każdym tygodniu.

    • Pracy do 30 minut przez większość dni. Można to podzielić na trzy okresy 10-minutowe.

    • Pamiętaj, że niektóre działania jest lepszy niż żaden.

    • Jeśli nie są regularnie ćwiczenia, zacznij powoli. Skontaktować się z lekarzem, aby upewnić się, że plan ćwiczeń jest właśnie dla Ciebie.

  • Quit Smoking: Rzucenie palenia może zwiększyć swój poziom lipidów. Obniża również ryzyko wystąpienia chorób serca i udaru mózgu.

  • Brać leki zgodnie z zaleceniami: Wiele osób potrzebuje lekarstwa, aby ich poziom LDL do bezpiecznego poziomu. Leki do obniżenia poziomu cholesterolu jest skuteczna i bezpieczna. (Ale biorąc leki nie jest substytutem ćwiczeń lub oglądania diety!) Lekarz może powiedzieć, czy można korzystać z leków obniżających poziom cholesterolu.

Zdrowe cele cholesterolu

Są to wspólne cele. Zwrócić się do lekarza w przypadku numerów docelowych, które są właśnie dla Ciebie.

Całkowity cholesterol: W 200

HDL: 40 lub wyższy dla mężczyzn, 50 dla kobiet lub wyższej

LDL: Poniżej 100

Trójglicerydy: W 150

Twój numer docelowy: _______

Twój numer docelowy: _______

Twój numer docelowy: _______

Twój numer docelowy: _______